Nový elektrický Opel Corsa dostal prvé cenovky

9

Automobilka Opel v máji predstavila modernizovanú elektrickú Corsu. Tá sa po novom volá Opel Corsa Electric a dočkala sa faceliftu či upgradovaného pohonného systému. A nedávno sme spoznali aj prvé cenovky tohto hatchbacku zo segmentu B.

Elektrická Corsa sa začala predávať v roku 2020 ako Opel Corsa-e. Aktuálna modernizácia ale priniesla zmenu názvu na Opel Corsa Electric. A tento subkompaktný hatchback dostal okrem nového mena aj facelift v duchu najnovšieho dizajnového jazyka značky, vynovený interiér či modernizovanú koncernovú techniku.

Asi neprekvapí, že tak ako v prípade modernizovaných koncernových bratrancov či nových koncernových elektromobilov postavených na platforme eCMP, aj „nová“ Corsa Electric dostala upgradovaný pohonný systém.

Ten zahŕňa výkonnejší elektromotor (115 kW) či batériu s novou chémiou (NMC 811) a kapacitou 54 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 402 km (WLTP). Krútiaci moment (260 Nm) a maximálny podporovaný nabíjací výkon (100 kW) pritom zostali zachované. Čo sa týka nabíjania, novinka sa má z 20 na 80 % nabiť za 30 min.

2 verzie

Model s modernizovaným pohonným systémom prichádza na trh ako vyšší z dvoch ponúkaných variantov. Napr. na nemeckom trhu sa už predáva ako Opel Corsa Electric GS. A to za cenu od 38 045 €, čo teda rozhodne nie je málo za hatchback zo segmentu B.

Lacnejšou voľbou je pochopiteľne základná verzia, ktorá má pôvodný pohonný systém. Tzn., že ponúka výkon 100 kW či batériu s kapacitou 50 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 357 km (WLTP). Čo sa týka ceny, tá začína v Nemecku na 34 650 €. V štandardnej výbave pritom nájdeme napr. bezpečnostný balík obsahujúci rôzne jazdné asistenty, multimediálny systém so 7˝ dotykovým displejom, službu OpelConnect, automatickú klimatizáciu či LED svetlomety.

opel corsa electric interier

Zdroj: Opel

Pre porovnanie, pôvodný model (t.j. model pred súčasnou modernizáciou) aktuálne na slovenskom trhu stojí od 32 590 €. V prípade jeho výbavy výrobca pritom vypichuje automatickú klimatizáciu, „balík Viditeľnosť a osvetlenie vrát. automatických svetiel a stieračov“, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, automatické núdzové brzdenie, „bezkľúčové štartovanie“ a elektrickú parkovaciu brzdu.

opel corsa electric

Zdroj: Opel

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Európske auto roka, Jeep Avenger, dostal slovenské cenovky a odhalil ďalšie špecifikácie
Opel vidí príležitosť aj v malých lacnejších elektromobiloch a avizuje nové modely
Prvý elektrický Peugeot 308 odhalil finálny dojazd aj prvú cenovku
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Doslova tak, ako na obrázku „šedá myška“! „Obyčajná krása a parametre“ sú v poriadku pre istý okruh zákazníkov! Pre ten istý okruh zákazníkov je však cena o 15 až 20 tis. vyššia! Sú v súčasnosti skutočné výrobné náklady stále tak vysoké, aby sa s tým nedalo pohnúť?! …….

    • Cena zodpovedá dopytu, dole s cenou pôjdu len vtedy ak to nedokážu predať. Čiže vtedy keď sa trh elektronadšencov a trh bohatých ľudí nasýti a zostane len stredná trieda alebo pracujúca chudoba.
      Nejde ani tak o výrobné náklady – nikto predsa nebude predávať lacno ak je plno kupujúcich. Stačí sa pozrieť na cenotvorbu automobliek – všetci majú cca rovnaké ceny za danú triedu a výbavu.
      Situácia sa ale začína otáčať – dopyt slabne, sklady sa plnia, cenová vojna je na spadnutie…

  2. Opel v čínskych rukách ide opačným smerom, ako je dnes nutné pri cenovej vojne, namiesto úprav na zníženie ceny cenu cca o 20 % zvyšujú. Ja si počkám na Teslu M2, to bude lahôdka za cca 25 tis.

  3. Pred vyse dvoma rokmi som kupil Zoe s obdobnymi parametrami aj vybavou ktorou sa tu vystatuju resp. lepsou (+9″ disp, +led hmlovky, +vyhr.volant, sedadla …) pod 30tis. Myslim ze dnes v case cenovej vojny sa zblaznili s 38tis.

  4. Myslím, že ste všetci potvrdili môj názor v úvodnom komentári! Ako sa kedysi hodnotil DDR Trabant: Nenadchne, ale poslúži! Len tá cena je nezdravo vysoká !!!

    Čau kolegovia!

  5. Vsetko super podpriemerne parametre za premiovu cenu. Opel ide k bankrotu fakt skratkou.
    Podla statistik im to fakt nikto nekupuje ..narozdiel od cinskeho MG4, ktore aj nemecki zakaznici zacinaju preferovat pred svojou nemeckou pychou typu das auto.
    Mimochodom, ako tu niekto napisal, tie parametre su fakt v pohode a vyhovovali by masam, ale za cenu niekde medzi 15-max 25k.

Pridajte komentár