Tento rok sa v Číne vyrojilo množstvo priamych konkurentov minuloročného bestselleru Tesla Model Y. A jedným z nich je aj Onvo L60 od automobilky NIO. Tento elektromobil má byť podľa výrobcu vo viacerých ohľadoch lepší ako Model Y. A podľa aktuálnych informácií sa chystá na európsky trh.
Mnohí čínski výrobcovia chcú nadviazať na minuloročný veľký predajný úspech Tesly Model Y. A ako vyplýva z informácií portálu Autocar na základe správy od Automotive News, predaje konkurenčného modelu Onvo L60 sa snaží spoločnosti NIO zvýšiť aj expanziou na európsky trh.
Onvo L60 je prvým modelom novej značky automobilky NIO, ktorá sa zameriava na masový trh. Ide o elektrický crossover strednej triedy, ktorého testovacie prototypy niesli nápis „lepšie ako Tesla Model Y“. Šéf značky pritom ešte pred predstavením modelu vyzýval zákazníkov, aby nekupovali Model Y a počkali na ich model, ktorý je lepší a lacnejší ako bestseller od Tesly.
Počas predstavenia modelu L60 NIO uviedlo, že ich novinka má lepší koeficient odporu vzduchu (0,229) a nižšiu spotrebu (12,1 – 12,7 kWh/100 km CLTC v závislosti od verzie) ako Tesla Model Y. Onvo L60 je aj o niečo väčšie, keďže má rozmery 4 828 x 1 930 x 1 616 x 2 950 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor).
Model L60 s 900-V el. architektúrou je na domácom trhu dostupný vo viacerých verziách s pohonom zadnej nápravy aj oboch náprav, výkonom 240 alebo okolo 340 kW a batériami s kapacitou 60,6 a 85 kWh, ktoré zabezpečia dojazd 501, 525, 555 a 730 km podľa „benevolentnejšieho“ cyklu CLTC. A neskôr má byť dostupná aj verzia so 150-kWh batériou a dojazdom cez 1 000 km (CLTC).
Na informácie ohľadom nabíjacích schopností sme si museli počkať. Napr. v septembri o nich informoval web CnEVpost, podľa ktorého vozidlo nabije z 10 na 80 % za 25 min (60,6-kWh batéria), resp. 20 min (85-kWh batéria).
Príchod do Európy
Už skôr sa objavili informácie, že elektromobil Onvo L60 by sa mal dostať na európsky trh koncom tohto roka. Z aktuálnych vyjadrení šéfa plánovania produktov Nio Erica Yua je však jasné, že tento rok to už Číňania nestihnú. Každopádne sa tak má stať začiatkom budúceho roka.
Najskôr sa však dočká Veľká Británia, ktorá na rozdiel od EÚ nezvýšila clá na elektromobily dovážané z Číny. Kontinentálna Európa by ale nemala čakať dlho. Dodávky by totiž mali začať po dosiahnutí produkčnej kapacity 30 000 ks/mes, čo sa očakáva v marci 2025.
Európske ceny zatiaľ nie sú známe. Isté však je, že budú podstatne vyššie ako v Číne, kde Onvo L60 začína na cene 206 900 RMB (cca 26 000 €), resp. 235 900 RMB (cca 30 000 €) v prípade verzií s kapacitne väčšou batériou.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Zeekr 7X s „najrýchlejším nabíjaním na svete“ prichádza do Európy a odhaľuje aj ceny
Konkurent Tesly Model Y od BYD vstupuje na európsky trh a odhaľuje aj ceny
Xpeng G6 je v Európe lacnejší ako Tesla Model Y
ODBER NOVINIEK
3 komentáre
Na európsky trh sa podľa správ z tohto roka chystá toľko hlavne čínskych BEV, že ich nebude kde zaparkovať! Pohne to cenami?! Nuž želajme si to všetci všetkým od Ježiška !!! 🙂 🙂 🙂
Pjekne. Mohol by niekto z novinarov urcit priemerne percento navysenia ceny ked porovname cinsku a europsku cenu? Aspon priblizne, je to 40%, 50%, viac?
Co som ja odpozorval v clankoch tu, tak cena v EU je okolo dvojnasobku voci cine 😀