BMW iX má dojazd takmer 1 000 km vďaka duálnej batérii od ONE

10

Americký batériový startup Our Next Energy (ONE), ktorý je podporovaný aj koncernom BMW Group, oznámil, že veľké elektrické SUV BMW iX vybavené jeho batériou Gemini s dvoma druhmi článkov dosiahlo v rámci testu WLTP dojazd 979 km. Zdá sa pritom, že táto batéria sa dostane aj do sériového vozidla.

Spoločnosť Our Next Energy (ONE) minulý rok s koncernom BMW Group podpísala dohodu ohľadom implementácie batérie Gemini do elektrického SUV vyššej strednej triedy BMW iX. Nemecký koncern je pritom investorom spoločnosti ONE.

A po terajšom úspešnom otestovaní technológie v rámci modelu BMW iX sa ONE zameria na ďalšie zdokonaľovanie svojho systemu. A to s cieľom pripraviť ho na komercializáciu. Zdá sa teda, že batéria označovaná ako „Gemini dual-chemistry“ má reálnu šancu sa dostať (nielen) do sériového elektromobilu BMW iX.

V čom je batéria Gemini špeciálna?

Batéria Gemeni je v podstate hybrid, ktorý sa ako duálna batéria označuje preto, že používa 2 druhy batériových článkov. LFP batériové články známe svojou nižšou cenou, ako aj vysokou bezpečnostnou stránkou a životnosťou poskytujú šťavu priamo elektromotoru vozidla a podľa spoločnosti ONE zabezpečujú 99 % každodenných ciest, keďže ich kapacita postačuje na dojazd cca 150 míľ (242 km).

one gemini

Zdroj: ONE

V prípade potreby sa pripája „druhá batéria“, resp. bezanódové batériové články s vysokou hustotou energie, ktoré sa postarajú prostredníctvom DC-DC konvertora o ďalších cca 450 míľ (725 km). Celý batériový systém má pritom kapacitu viac ako 185 kWh a objemovú energetickú hustotu 450 Wh/l. Vďaka tomu sa má zmestiť do bežného priestoru vyhradeného pre batérie (objem 300 až 400 l ).

one gemini

Zdroj: ONE

Spoločnosť ONE aktuálne tiež uvádza, že ich duálna batéria Gemini znižuje spotrebu lítia až o 20 %, grafitu o 60 % a minimalizuje používanie niklu a kobaltu. A už skôr uviedla, že druhá bezanódová časť batérie obsahuje vysoké podiel mangánu. Na produktovej stránke k 185-kWh batérii pritom nájdeme aj nasledujúce špecifikácie: gravimetrická hustota 260 Wh/kg, hmotnosť 710 kg, Cell-To-Pack efektivita 70 %, napätie 748 V, špičkový výkon 345 kW, životnosť 400 000 km.

one gemini

Zdroj: ONE

Čo ďalej?

Aby bolo možné batériu ONE Gemini komercionalizovať, americký startup sa chystá zlepšiť účinnosť DC-DC konvertora, zdokonaliť riadiace algoritmy pre optimalizáciu používania bezanódových článkov a vylepšovať a validovať batériové články. A to s cieľom predĺžiť dojazd a pripraviť A-vzorku pre plný produkčný program.

Zdroj: Our Next Energy 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla musí dohnať nás, nie naopak, tvrdí BMW v súvislosti s batériami novej generácie
Dojazd 1 000 km a rýchle nabíjanie nemá byť problém vďaka platforme od najväčšieho výrobcu batérií
Úzkosť z dojazdu elektromobilov trápi najviac tých, čo ich nevlastnia. Čo ešte ukázal prieskum?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

    • Presné.
      Takýchto renderov som už videl.
      A nielen od BMW ale od viacerých renomovaných top výrobcov automobilov.
      A nakoniec z toho vypadne „trhač rúk“ I8.
      Aspoň si to nikto nekúpi, keď to toľko peňazí stojí…
      Iba ak Českí policajti, ale tí to hneď vyvalia do kanála, kam to vlastne patrí. Ale nič sa nedeje, daňoví poplatníci sa im radi vyskladajú na novú p…vinu…
      A karavána ide ďalej – na petrol 🙂

    • Keby len životnosť. Ale aj to že dojazd 980km ale z 185kWh baterie. Pre porovnanie Tesla X ma 100kWh baterku a dojazd 620 km (20″ kolesa). Na dojazd 980km by jej teoreticky stačila 160kWh baterka. Takze od BMW nič prevratne.

      • Úplne takto sa to nedá porovnávať! Kto bude chcieť, určite bude mať k dispozícii aj menšiu baterku a nižšiu cenu, aj keď ja ich všetky považujem za príliš vysoké!

  1. Hmotnost prazdneho auta minimalne 2.5 tony a cena asi nezacne nizsie ako 150 tisic 🙂
    Nerozumiem preco sa snazia o dojazd nad 500 km, ked aj tak realne nesoferujeme bez pretavky viac ako 300 km. Zastavit a dobit kazdych 300 km na 15 minut je podla mna OK. Staci mensia bateria, teda aj lacnejsie a lahsie auto.

    • Ja na dlhej trase urobím do prestávky aj viac, a viem si ju predstaviť aj bez dobíjania, lebo čo ak prídem, a všetky nabíjacie body budú práve obsadené?! A to už nehovorím o cene za kWh na rýchlonabíjačke oproti nabíjaniu doma ….

      P.S. Zvyšovanie hustoty energie na liter alebo kg batérie povedie aj k ich zmenšovaniu, aby to neboli tie „2,5 tony a 150 tisíc“ za jedno slušné BEV! 🙂

      • Áno.
        Možno sa niekedy, keď budeme chcieť vyrábať elektromobili dostaneme až sem.
        Inak mám zasa pocit, že tie Vaše komentáre smerujú túto tému do chaosu.
        Zase sa nesústredíte sa na podstatné veci a odbočujete od témy.
        Pekný deň prajem.

  2. Nápad je to zaujímavý. Spojiť LFP batériu a batériu s vysokou kapacitou.
    Ale každý deň na krátke jazdy vláčiť 600kg (celková hmotnosť 2.5t+), to asi nemá zmysel.
    Bezpečnosť .. zhoršenie.
    Životnosť …… zhoršenie.
    Spotreba …… zhoršenie.
    Dlážka jazdy na 1 nabitie …… zlepšenie
    Rýchlosť nabíjania …………… nieje uvedená, ale vysoká nebude, keďže vybíjacích výkon je len 2C, tak nabijaci výkon bude total bieda. Podľa mňa pod 1C a to bude dosť obmedzujúce.

    Ale ako sa hovori: diabol je v detailoch, a preto aj tento koncept môže byť životaschopný, keď to správne premyslia a dotiahnu detaily.

    PS: to mi príde také nemecké. Vyrobiť auto na 4-5 rokov, nemec to po 3 rokoch predá a už sa nestará. Taký nemecky konzum.

Pridajte komentár