Batéria Nyobolt s 5-min nabíjaním sa začína testovať v rámci demonštračného elektromobilu

1

Britská spoločnosť Nyobolt oznámila, že jej ultra-rýchlo nabíjateľná batéria s vysokou životnosťou sa dostáva z laboratória na cesty. Začína sa totiž testovať v demonštračnom elektromobile Nyobolt EV. A batéria sa má pripravovať na výrobu, pričom o batériovú technológiu malo prejaviť záujem 8 automobiliek.

Pred rokom sme informovali, že britský batériový startup Nyobolt, ktorý stavia na desaťročiach výskumu batérií vedcov z University of Cambridge, predstavil elektromobil slúžiaci na demonštráciu ultra-rýchlo nabíjateľnej batérie. A aktuálne sa nám Nyobolt pripomína správou, že jeho demonštračný elektromobil Nyobolt EV ide na cesty.

Lepšia ako pred rokom

Britský startup aktuálne tvrdí, že ich 800-V batéria s kapacitou 35 kWh sa v rámci elektromobilu Nyobolt EV nabije z 10 na 80 % len za 4 min a 37 s. Plne nabité vozidlo má pritom dojazd 250 km (WLTP).

Pred rokom spoločnosť Nyobolt uviedla, že nabíjanie vtedajšieho prototypu trvá 6 min. Takže vývoj zdá sa pokročil. Vtedy Briti tiež tvrdili, že rýchle nabíjanie sa nevzťahuje len na kapacitne menšie batérie. A dodali, že keď budú k dispozícii výkonnejšie nabíjacie stanice, za niekoľko minút bude možné nabíjať aj luxusné automobily, nákladné vozidlá či autobusy.

nyobolt

Zdroj obrázka: Nyobolt

A zdá sa, že Nyobolt popracoval aj na životnosti. Už minulý rok spomínal veľmi slušných 2 000+ nabíjacích cyklov „bez výraznej straty výkonu“. A aktuálne hovorí o vyše 4 000 nabíjacích cykloch, čo má v prípade nasadenia batérií do elektromobilu Nyobolt EV znamenať nájazd 600 000 míľ (966 000 km) pri zachovaní viac ako 80 % z pôvodnej kapacity. A dlhá životnosť má byť zaručená aj vďaka pomalšiemu nárastu vnútorného odporu ako je bežné.

Výroba a nasadenie

Spoločnosť Nyobolt uvádza, že elektromobil Nyobolt EV na báze Lotusu Elise bol navrhnutý tak, aby sa mohol vyrábať v malom objeme. Oveľa dôležitejšie je však to, že do výroby majú smerovať ultra-rýchlo nabíjateľné batérie od Nyobolt.

Tie by sa mali podľa Nyoboltu začať vyrábať v malom objeme do jedného roka. Ešte v roku 2025 má byť dosiahnutá produkcia na úrovní 1 000 batériových packov. „Flexibilný výrobný model umožňuje objemy až 2 milióny batériových článkov ročne“, dodáva Nyobolt. To sa nezdá byť veľa, ale zrejme nejde o konečný cieľ.

Spoločnosť Nyobolt aktuálne tiež tvrdí, že rokuje 8 automobilkami, ktoré majú mať záujme o jej batériovú technológiu. Tá má byť pritom ešte tento rok nasadená v rámci robotiky a spomínajú sa aj ďalšie aplikácie ako napr. úžitkové vozidlá.

Ohľadom technológie svojej batérie nám toho spoločnosť Nyobolt aktuálne moc neprezradila. Z tlačovej správy sme sa dozvedeli len to, že ide o li-ion batériu s patentovanými anódovými materiálmi na báze uhlíka a oxidu, nízkou impedanciou na úrovni článkov a „nabíjacím koeficientom“ 12C, ktorá generuje menej tepla.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Extrémne rýchlo nabíjateľné batérie od CATL a BYD majú prísť už tento rok
SCiB batérie s 10 min nabíjaním a extrémnou životnosťou sa začali testovať v prvom vozidle
Partner BMW predstavil batérie, ktoré majú priniesť dojazd 300 km za 5 min nabíjania
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár