Niekdajší elektrický bestseller Nissan Leaf bude nahradený crossoverom

3

Kompaktný hatchback Nissan Leaf bol svojho času najpredávanejším elektromobilom na svete. S rastúcou konkurenciou však jeho pozície ustupovali a dnes sú dni jeho najväčšej slávy pomerne dávnou minulosťou. Zrejme aj preto chystá Nissan jeho náhradu v podobe crossoveru. A to by nemalo byť všetko z hľadiska elektrických „nástupcov“ na ceste k pomerne smelým e-mobility cieľom japonskej značky.

Nissan Leaf vstúpil do výroby v roku 2010, kedy tradičné automobilky zrejme ani len netušili, že nie dlho na to započne obrovská transformácia automobilového priemyslu smerom k elektromobilite. Elektrický hatchback nižšej strednej triedy pritom pomerne dlho vládol globálnym predajom elektromobilov a v minulom roku podľa výrobcu presiahli jeho predaje 500 000 ks.

Dnes sa toto číslo vzhľadom na dĺžku trhovej pôsobnosti modelu Leaf nezdá až tak veľké. Obzvlášť keď niektoré elektromobily majú aktuálne našliapnuté dosiahnuť takéto predaje na ročnej báze. A to si zrejme uvedomuje aj Nissan a snaží sa niečo zmeniť. A to niečo bude aj typ karosérie.

Podľa šéfa spoločnosti Nissan Europe, Guillauma Cartiera, má Nissan Leaf totiž dostať nástupcu v podobe crossoveru, píše Autocar. Ten sa bude vyrábať v anglickom Sunderlande, takže pôjde pravdepodobne o nový elektromobil, ktorý bol avizovaný pri júlovom predstavení produkčného ekosystému pre elektrické vozidlá, vrátane „e-mobility hubu“ či „gigafactory“ na výrobu batériových článkov novej generácie vo Veľkej Británii.

Podľa vtedajších informácií bude novinka postavená na aliančnej platforme CMF-EV od Renault-Nissan-Mitsubishi. Elektrický crossover má ponúknuť nový štýl, vysokú efektivitu a novú technológiu batérie, vďaka čomu má byť elektromobilita dostupnejšia. Plánovaná výrobná kapacita v rámci britského závodu je až 100 000 vozidiel ročne, pričom závod bude zásobovať európske trhy. Na to si však ešte počkáme, keďže sa tak má stať okolo roku 2025.

Zrejme aj elektrická „Micra“

Európania by sa tiež mohli od Nissanu dočkať menšieho elektromobilu, ktorý nahradí model Micra. Cartier pritom hovorí, že sa ohľadom vstupného modelu obrátia na aliančné zdroje (Renault-Nissan-Mitsubishi) a že tento model by mal byť jednoznačne elektromobilom.

A dodal, že Nissan nebude investovať do spaľovacích áut, aby spĺňali chystanú novú európsku emisnú normu Euro 7, ale zamerajú sa na elektrifikáciu prostredníctvom batérií, pričom vylúčil investície do vodíkových technológií.

Nissan tiež očakáva, že do roku 2025 bude mať elektrifikované celé svoje modelové portfólio (plne elektrické a hybridné verzie). A pre rok 2030 predikuje, že 80 % ich predajov budú tvoriť čistokrvné elektromobily.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nissan predstavil nástupcu úspešnej elektrickej dodávky e-NV200
Nissan ponúkne v Európe viacero nových elektrifikovaných modelov
Nissan predstavil dlho očakávané elektro-SUV. Dostupné bude v 5 verziách

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Už sovietski komunisti prišli pri budovaní socializmuna pojem: „Krajina,v ktorej zajtra znamená už včera“ ! Dnes to platí v oblasti elektromobility. Rád by som už bol technicky v roku 2030 …

  2. Anoným,ktorý verejne uráža človeka /bez toho aby ho poznal/ je tiež mentálne postihnutý!!Toto je dosť odborné fórum,kde sa volne polemizuje na odbornú tému! Neni to politický blog,kde sa tipicky slovensky urážajú politici medzi sebou.Ešte raz -tu je hlavné priniesť odborný názor na danú problematiku.Neni to trestné,keď je ten názor nesprávny-je to diskusia nie bitka na dvore s mentálne postihnutými!! Takže ešte raz „anoným“ nemýl si amálku s decimálku-pochpil???

Pridajte komentár