Nio ET9 je vrcholom v rámci 10-ročnej histórie značky, počas ktorých táto čínska elektromobilka investovala do výskumu a vývoja v prepočte cca 7 mld. €. Model pritom podľa výrobcu prináša viacero svetových prvenstiev a prémiový luxus.
Na NIO Day 2024 spoločnosť NIO nepredstavila len svoju novú značku Firefly a jej prvý model. Zároveň totiž uviedla na trh svoj vlajkový model, ktorým je obrovský luxusný a technologicky pokročilý crossover Nio ET9.
NIO uvádza, že v rámci modelu ET9 je integrovaných 12 vlastných „full stack“ technológií, ktoré vzišli z 10-ročného nepretržitého vývoja a veľkých investícií. Toto úsilie podľa čínskej automobilky viedlo k niekoľkým svetovým prvenstvám v rámci technologických inovácií a k 1 083 patentom. A jej vlajková loď má aj vďaka tomu ponúknuť „9 bezprecedentných vlajkových zážitkov“.
- Zdroj: NIO
- Zdroj: NIO
NIO vyzdvihuje napr. „prvý a jediný inteligentný driven-by-wire podvozok na svete“ SkyRide, ktorý zahŕňa steer-by-wire, riadenie zadných kolies a pokročilé plne aktívne odpruženie. Tesla už skôr prišla so steer-by-wire, riadením zadných kolies a vzduchovým odpružením v rámci modelu Cybertruck, model ET9 je však zdá sa výnimočný schopnosťami odpruženia.
NIO ET9 má mať tiež prvú v Číne vyvinutú komplexnú inteligentnú architektúru. Tá pritom zahŕňa „ultravysoký výpočtový výkon, vysokovýkonnú dátovú komunikáciu, energetický manažment a bezpečnostnú redundanciu“. Číňania tiež vyzdvihujú luxusný interiér zameraný najmä na komfort pre zadných pasažierov.
NIO aktuálne zverejnilo aj ceny elektromobilu ET9. Bežná verzia začína na cene 788 000 RMB (cca 104 000 €). A limitovaná edícia, ktorá bude dodaná zákazníkom v marci budúceho roku, stojí 818 000 RMB (cca 107 000 €).
- Zdroj: NIO
- Zdroj: NIO
Nio ET9 – špecifikácie
NIO vo svojej aktuálnej tlačovej správe k modelu ET9 nespomína v podstate žiadne technické špecifikácie. A tak si pomôžeme aktuálnymi infomáciami z produktovej stránky, ako aj informáciami z minuloročného predstavenia modelu.
Nio ET9 je naozaj veľké vozidlo s rozmermi 5 325 x 2 017 x 1 620 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 3 250 mm. Jeho základom je 900-V el. architektúra (max. 925 V) a podporuje nabíjací výkon až 600 kW. Trakčná batéria má kapacitu 120 kWh a obsahuje vlastné veľkoformátové cylindrické články 46105 s energetickou hustotou 292 Wh/kg.
- Zdroj: NIO
- Zdroj: NIO
Model ET9 ponúkne dojazd 650 km podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho test. cyklu WLTP a počas 5-min nabíjania má byť možné získať dojazd 255 km (CLTC). Údaj ohľadom výkonu pohonného systému sme nenašli. Nebude však malý, keďže toto veľké a neľahké vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,3 s.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nio predstavilo prvý elektromobil „lacnej“ značky Firefly navrhnutý zrejme pre Európu
Konkurent Tesly Model Y od čínskeho NIO sa chystá na európsky trh
Čínske značky porazili aj Mercedes a Teslu v domácom prieskume spokojnosti
ODBER NOVINIEK
3 komentáre
Nabijacim výkonom poriadne „rozčerili vodu“, ale ostatok, až take dokonale nevypada. Pri porovnani z M EQS to zase až tak neodskakuje. Dojazd je len priemerny na veľkosť baterie, EQS z bateriou 107kWh ma vyšši dojazd WLTP 770km.
Ano, aktivne elektronicke pruzenie je iny level, konfort a jazdny dojem moze byť velmi podobný tomu čo ma Mercedes. O konfort a vybave sa pri Mercedese neobavam.
Cena može byť rozhodujuca, ale kedže na cinskom trhu je ET9 za 107 tis. Euro, tak na europskom trhu bude tak za 150+ tis. Euro. Teda aj cena bude podobna s EQS.
Nie som zakaznik Mercedesu, take peniaze nemam, ale auta ako Nio ET9 a Mercedes EQS ani nie su urcene pre mna. Najdu si zakaznikov, a nie je to uplne jednoznačne ze NIO ET9 bude jasna volba.
Isto sa najdu „hejtery“ co napišu vela proti europskemu automotive, ale nezda sa mi Mercedes EQS uplne parametrami odtrhnuty od Nio ET9. Teda ani ostatok automotive v EU nemusi byt tak strasne pozadu ako sa to zda z PSA alebo VW.
Po slovebsky je nevyzerá a nie nevypadá…
Vypadáva sa z okna…
Aj keď máš pravdu, nič s tým nenarobíš, a tu ani nevyriešiš! Nie sme na hodine slovenčiny. Vplyv češtiny tu bol a bude.