Reálny dojazd cez 1 000 km dosiahlo Nio ET7 v ďalších troch testoch

7

Čínska elektromobilka NIO, ktorá pôsobí aj v Európe, uskutočnila ďalšie testy reálneho dojazdu modelu Nio ET7 vybaveného úplne novou semi-solid state batériou. Vo všetkých troch prípadoch prešlo vozidlo vyše 1 000 km na jedno nabitie. Pozrieme sa pritom aj na podmienky a ďalšie výsledky týchto testov.

Spoločnosť NIO už roky avizuje semi-solid state batériu, ktorá má zabezpečiť jej elektromobilom dojazd cez 1 000 km podľa „menej náročného“ čínskeho cyklu CLTC. A nedávno sa konečne spustila sériová výroba batérie (výrobcom je spol. WeLion), pričom pre zákazníkov spoločnosti NIO by mala byť dostupná čoskoro. Zatiaľ však len v rámci výmenných staníc „NIO Swap Stations“, keďže nová batéria je podľa predstaviteľov spoločnosti NIO veľmi drahá.

Táto semi-solid state batéria je charakteristická tým, že má vysokú energetickú hustotu a elektrolyt, ktorého časť je v tuhom skupenstve. Gravimetrická hustota energie dosahuje 360 Wh/kg na úrovni batériových článkov a 260 Wh/kg na úrovní celého packu, ktorý má kapacitu 150 kWh. Vďaka vysokej energetickej hustote váži batériový pack 575 kg a je tak len o 20 kg, resp. 3,6 % ťažší ako tradičná NMC batéria modelu ET7 s kapacitou 100 kWh. Rozmerovo je pritom rovnaký ako 75 a 100-kWh batérie, ktoré používa NIO (2 062 x 1 539 x 185,6 mm).

welion semi-solid state bateria

Zdroj: WeLion via Carnewschina.com

Ale prejdime už k aktuálnym výsledkom testov dojazdu elektrického sedanu vyššej strednej triedy Nio ET7 s rozmermi 5 098 x 1 980 x 3 060 mm (dĺžka x šírka x rázvor) a koeficientom odporu vzduchu 0,23, ktorý je vybavený novou 150-kWh semi-solid state batériou. Na tieto výsledky pritom upozornil web CnEVpost.

Výsledky a podmienky testu na trase Kunming – Zhanjiang:

  • Dojazd: 1 070 km
  • Spotreba energie: 12,7 kWh/100 km
  • Trvanie jazdy: 12,8 hod
  • Celková doba testu: 15,9 hod
  • Priemerná rýchlosť: 83,7 km/h
  • Maximálna rýchlosť: 118 km/h
  • Okolitá teplota počas testu: 17,5 až 37 °C
  • Zaťaženie vozidla: cca 200 kg
  • Zmena nadmorskej výšky: 1 875 m

Výsledky a podmienky testu na trase Peking – Che-fej:

  • Dojazd: 1 062 km
  • Spotreba energie: 13,0 kWh/100 km
  • Trvanie jazdy: 13,2 hod
  • Celková doba testu: 15,3 hod
  • Priemerná rýchlosť: 80,5 km/h
  • Maximálna rýchlosť: 110 km/h
  • Okolitá teplota počas testu: 15,5 až 30 °C
  • Zaťaženie vozidla: cca 200 kg
  • Zmena nadmorskej výšky: -34 m

Výsledky a podmienky testu na trase Šanghaj – Xiamen:

  • Dojazd: 1 046 km
  • Spotreba energie: 13,3 kWh/100 km
  • Trvanie jazdy: 13,1 hod
  • Celková doba testu: 15,2 hod
  • Priemerná rýchlosť: 79,9 km/h
  • Maximálna rýchlosť: 120 km/h
  • Okolitá teplota počas testu: 18,5 až 29,5 °C
  • Zaťaženie vozidla: cca 200 kg
  • Zmena nadmorskej výšky: 3 m

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Zeekr 001 sa nabíja rekordným výkonom vďaka novej batérii, ktorú môžu dostať aj Tesly
Mercedes EQXX prekonal dojazd 1 000 km a dosiahol rekordnú spotrebu
NIO predstavilo superluxusnú vlajkovú loď ET9 s ultrarýchlym nabíjaním
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Vo všetkých troch prípadoch sa prakticky spotrebovalo 130 kWh. Nie je povedané, aká rezerva je zvyšných 20 kWh kapacity. Zmenu nadmorskej výšky chápem v mieste ukončenia jazdy. Potom je zaujímavé, že najnižšia spotreba 12,7 kWh/100 km bola pri prevýšením 1.875 m ! Ale inak, len tak ďalej! 🙂

  2. Ked je baterka taka draha, tak stačí dať do auta len 100kWh a dojazd bude 650 km. Načo viac. Zniži sa cena, váha a aj spotreba. Nízka priemerka a vysoka okolita teplota ma vysoky vplyv na spotrebu a celkovy dojazd, takze teraz uz ma tych 1000km neohúri, ale maju moj obdiv za poskytnute data z testu. Teraz už len počkat na nabijaciu kryvku.

        • Dojazd so 150 kWh batériou je jasne väčší, ale vláčiť ťažkú batériu, ktorá je navyše veľmi drahá, je na pováženie. Najmä keď tá batéria ešte ani nie je k dispozícii… Inak, podľa prepočtu na stránke niofan 1000 km podľa CLTC je cca 769 km podľa WLTP a 687 podľa EPA, takže asi žiadna veľká sláva.

    • ANDY, tých 1.000 km je prestížna a magická hodnota, ktorá je zároveň reklamou pre NIO a WeLion! Určite sa budú vyrábať batérie tohoto typu s nižšími kapacitami, ktoré tiež budú v pomere ku kapacite menšie ľahšie a výborné aj pre menšie BEV, a čo dúfame, aj oveľa lacnejšie ako tieto „úvodné“!

Pridajte komentár