Nio ET7 s novou batériou dosiahlo v teste dojazd 1 044 km

7

Čínska prémiová „elektromobilka“ NIO, ktorá pôsobí aj na európskom trhu, otestovala svoj veľký sedan Nio ET7 vybavený novou semi-solid state batériou v reálnej prevádzke. NIO pritom tvrdí, že dosiahli najdlhší dojazd v rámci všetkých sériových elektromobilov.

Spoločnosť NIO, ktorá sa kedysi považovala za „čínsku Teslu„, predstavila svoj veľký elektrický sedan Nio ET7 s rozmermi 5 098 x 1 980 x 3 060 mm (dĺžka x šírka x rázvor) a koeficientom odporu vzduchu 0,23 zhruba pred 3 rokmi. Avizovala pritom, že nielen tento model neskôr dostane kapacitne veľkú batériu s novou technológiou, ktorá zabezpečí dojazd cez 1 000 km.

Síce s oneskorením, všetko však nasvedčuje tomu, že sa tak napokon stane už pomerne onedlho. Dojazd vozidla vybaveného novou batériou pritom včera otestoval a demonštroval šéf značky NIO, William Li, informuje CnEVpost.

Podmienky testu

Pre získanie lepšej predstavy a kontextu si najskôr uvedieme podmienky testu dojazdu elektromobilu Nio ET7 s novou 150-kWh semi-solid state batériou. Jazda začínala ráno v Šanghaji pri okolitej teplote cca -2 °C. Celkový teplotný rozsah sa počas testu pohyboval od -2 až po +12 °C. A priemerná teplota v kabíne vozidla bola 20 °C, takže samozrejme bolo aktívne vykurovanie.

Celkové zaťaženie vozidla, o ktoré sa postarala posádka a ich batožina, bolo 190 kg. A web CarNewsChina dodáva, že nadmorská výška v mieste štartu (Šanghaj) bola 18 m a v cieli 23 m. Celkový profil trasy však nepoznáme. Vieme však, že vozidlo fungovalo až 92 % času pod čiastočne autonómnym jazdným asistentom NOP+ (Navigate on Pilot Plus), ktorý má okrem iného prispievať aj k zníženiu spotreby vozidla.

Výsledky testu

Test dojazdu elektromobilu Nio ET7 trval celkovo 14 hod a 1 min, z čoho bolo vozidlo v prevádzke 12,4 hod a skončil v meste Sia-men. Vozidlo pritom dosiahlo na jedno nabitie dojazd 1 044 km a zostali mu ešte 3 % z celkovej kapacity batérie.

Ak dobre počítame, tak pri rovnakej priemernej spotrebe, akú vozidlo dosiahlo v teste (13,2 kWh/100 km pri priemernej rýchlosti 83,9 km/h) v rámci SoC 100 % – 3 %, teoretický dojazd na 100 % dostupnej kapacity by mal byť 1 076 km.

Špecifikácie novej batérie

Samozrejme hlavným hrdinom tohto testu je nová semi-solid state batéria, ktorú dodáva spoločnosti NIO ďalšia čínska spoločnosť WeLion. Táto batéria je pritom charakteristická elektrolytom, ktorého časť je v tuhom skupenstve, ako aj vysokou gravimetrickou energetickou hustotou – 360 Wh/kg na úrovni batériových článkov a 260 Wh/kg na úrovní celého packu.

welion semi-solid state bateria

Zdroj: WeLion via Carnewschina.com

A vysoká je tiež objemová energetická hustota batérie, čo umožnilo urobiť rozmerovo rovnaký batériový pack (2 062 x 1 539 x 185,6 mm) ako v prípade kapacitne podstatne menších batérií (75 a 100 kWh) používaných nielen v modeli Nio ET7, ale napr. aj v o triedu menšom modeli Nio ET5. Táto batéria s celkovou hmotnosťou 575 kg má byť pritom len o 20 kg, resp. 3,6 % ťažšia ako tradičná NMC batéria modelu ET7 s kapacitou 100 kWh.

Ako sa dalo čakať, nová semi-solid state batéria od WeLion nebude lacná. Nepoznáme síce jej presnú cenu, že bude vysoká však už skôr naznačil prezident spoločnosti NIO, Qin Lihong. Ten totiž uviedol, že batéria stojí približne toľko, čo model Nio ET5. To by na základe vtedajších pomerov znamenalo cenu cca 45 000 €, ak mal na mysli základnú verziu alebo cca 35 000 €, ak mal na mysli základnú verziu modelu bez batérie.

Čo sa týka dostupnosti novej batérie, tá sa má začať sériovo vyrábať v apríli budúceho roka, takže v prvých sériových vozidlách by sa teoreticky mohla objaviť na jar.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW iX má dojazd takmer 1 000 km vďaka duálnej batérii od ONE
NIO sa postaví Tesle Model Y novým ES6 s dojazdom až 930 km (CLTC)
Dojazd 1 000 km a rýchle nabíjanie nemá byť problém vďaka platforme od najväčšieho výrobcu batérií
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Tak si to zhrnme. Semi solid state baterie uz klopu na dvere, elektromobily kupene pred cca 4 rokmi stracaju hooodne na cene, v Nemecku zrusili zo dna na den dotacie a na Slovensku sa dostal k moci ten, cize ziadne dotacie na ev sa nebudu konat buduci rok. Uvazujem uz dlhsiu dobu nad kupou ev, ale este neprisiel ten spravny cas. Inak ta spotreba Nia ak tie udaje sedia je super

  2. Spotreba 13,2 kWh/100 km je výborná na také veľké auto.
    Takú veľkú batériu nepotrebujem, ale tie malé sa asi dosť zmenšia a teda auta schudnú.
    Nerobí mi problém skočiť každé 3h na nabíjačku, deti aj tak nevydržia viac.

  3. Nehádajme sa, kto akú veľkú baterku potrebuje! Skôr ide o hustotu energie na kg! Potom, keď bude batéria „malá a ľahká“, autá budú šikovné, a tí naši maratónci si budú môcť za rozumnú cenu dožičiť aj super dojazd ! Len ešte chvíľku vydržať ……

Pridajte komentár