Vlajková loď čínskej elektromobilky NIO dostala európsku certifikáciu. Jej príchod sa blíži

6

Čínsky e-mobility startup NIO, ktorý sa za „pár“ rokov stal jednou z trhovo najhodnotnejších automobiliek sveta, sa chystá do Európy. A prvý model, ktorý dorazí na starý kontinent – NIO ES8, bol aktuálne schválený európskymi orgánmi.

„Elektromobilka“ NIO informuje, že jej vlajková loď, SUV NIO ES8, získalo európsku certifikáciu EWVTA, čo predstavuje základ pre ich vstup na európsky trh. Minulý mesiac nám pritom NIO priblížilo svoje plány ohľadom expanzie do Európy.

Neprekvapí, že prvým mimočínskym trhom, na ktorý vstúpi, bude „Mekka“ elektromobility – Nórsko. Svoje pôsobenie na tamojšom trhu pritom začne spustením predaja modelu NIO ES8, ktorého sa dočkajú Nóri v septembri tohto roku.

Známe špecifikácie

Toto elektrické SUV vyššej triedy s rázvorom 3 010 mm bude dostupné v 6 a 7-miestnej konfigurácii, pričom ponúkne batožinový priestor 310 / 871 (po sklopení 3. radu sedadiel) / 1 901 l (po sklopení zadných radov sedadiel).

Európski zákazníci sa dočkajú pohonu oboch náprav, výkonu 400 kW, krútiaceho momentu 725 Nm, zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 4,9 s, maximálnej rýchlosti 200 km/h, 5 jazdných režimov či ťažnej kapacity 1 500 kg.

„Európske“ NIO ES8 bude dostupné s kapacitne najväčšou batériou, t.j. 100 kWh. Uvádzaný dojazd 400 až 500 km (WLTP), pričom najvyššia hodnota platí pre jazdu v režime „Eco“, naznačuje, že vozidlo sa nezaradí k najefektívnejším v segmente.

Batériu má byť možné nabiť z 20 na 80 % za 30 min (potrebný nabíjací výkon nepoznáme). Dostupná však bude aj služba expresnej „3-minútovej“ výmeny batérie prostredníctvom tzv. „battery swap stations„, ktoré NIO prinesie aj do Európy.

Dôraz aj na bezpečnosť

Podľa čínskeho e-mobility startupu má model NIO ES8 v rámci svojej konštrukcie najvyšší podiel hliníka na svete, a to 96,4%. Chváli sa tiež torznou tuhosťou vozidla 44 140 Nm / stupeň a 25 aktívnymi bezpečnostnými prvkami. Takže si trúfa na výborné výsledky v rámci bezpečnostných testov.

Nakoľko ide o prémiové vozidlo, prémiový je aj interiér, vrátane použitých materiálov. V ňom tiež nájdeme digitálny kokpit vodiča s uhlopriečkou 9,8″ či displej infotainmentu s uhlopriečkou 11,3″.

„Európske“ ceny sa nám žiaľ nepodarilo vypátrať, zrejme ich zatiaľ nepoznajú ani Nóri. NIO je však prémiovou automobilkou, a tak nemôžeme očakávať „ľudové“ cenovky. Dobrou správou však môže byť, že NIO zvažuje založenie značky pre cenovo dostupnejšie elektromobily. A také by určite potešili aj európskych záujemcov o elektrické vozidlá.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Špičkový čínsky elektromobil Nio ET7 s dojazdom 1 000 km bol predstavený
„Revolučná“ solid-state batéria a stanice na rýchlu výmenu batérií 2.0 – ďalšie novinky od NIO
Do Európy mieri aj čínske NIO. Okrem elektromobilov ponúkne tiež stanice na výmenu batérií

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Čínske automobilky ako NIO, i keď „prémiové“, sú v Európe zatiaľ nezavedené. Držím palce všetkým odvážnym Nórom, ktorí do ES8 od septembra zainvestujú !!! Dúfam, že nás bude o úspechoch NIO ES8 TESLA magazín informovať.

  2. Náhodou príspevky pána Petra sa mi nezdaju zbytočné.Práve naopak sú podľa mňa dosť fundované.
    A ja už iba čakám na cenovo dostupné EV.

    • Ďakujem za podporu. Nech si myslím a napíšem čokoľvek, snažím sa byť nekonfliktný, nikoho za jeho názor neodsudzujem, a ani nezosmiešňujem. Na kúpu BEV nie som odkázaný, a v aktuálnej dobe ju posudzujem podľa výhod a nevýhod. Na komentáre mojich príspevkov, a teraz aj Vašeho, „od môjho anonyma“ si urobí názor každý sám ….

Pridajte komentár