Pred pár dňami bol odtajnený projekt elektromobilu NEVS Emily GT, ktorý by sa dal považovať za „elektrický SAAB“, keďže ho vinul bývalý inžiniersky tím automobilky SAAB v rámci spoločnosti NEVS, ktorá vznikla na základoch skrachovaného SAAB-u. A projekt tohto zaujímavého modelu so 4 elektromotormi integrovanými do kolies a „možným“ dojazdom až 1 000 km je kvôli problémom materskej spoločnosti na predaj.
Duch SAAB-u pokračoval od roku 2012 v rámci spoločnosti NEVS (National Electric Vehicle Sveden), ktorá prebrala aktíva skrachovanej švédskej automobilky. Spoločnosť NEVS mala veľké plány, pričom ju neskôr kúpil čínsky gigant Evergrande, ktorý sa chcel stať najväčším výrobcom elektromobilov na svete.
V rámci spoločnosti NEVS sa pritom „tajne“ vyvíjal elektromobil NEVS Emily GT, ktorý mali na starosti bývalí inžinieri SAAB-u pod vedením Petra Dahla, ktorý pracoval pre SAAB od roku 1994, upozornil Autocar na základe článku od Carup.
Carup uvádza, že všetko sa začalo, keď Evergrande kúpil spoločnosť Protean Electric, ktorá sa špecializuje na elektromotory integrované do kolies. NEVS následne dostal za úlohu vyvinúť elektromobil, ktorý by demonštroval výhody tohto riešenia. Na projekte NEVS Emily GT pracovalo 350 ľudí, pričom aktuálne prezentované prototypy boli vyvinuté len za 10 mesiacov. Referenčnými vozidlami pri vývoji Emily GT boli modely Porsche Panamera a Taycan.
Známe špecifikácie
Elektromobil NEVS Emily GT je priestranný praktický športový sedan, ktorý má v rámci každého kolesa integrovaný elektromotor s výkonom 90 kW, pričom sa plánovala aj športovejšia verzia s cca 120-kW „in-wheel“ elektromotormi.
Hlavný projektový inžinier Peter Dahl považuje za najväčšiu prednosť tohto riešenia možnosti vektorovania krútiaceho momentu. Podľa neho to prináša zmenu ovládateľnosti ako pri prechode zo slalomových lyží na carvingové. Samozrejme známou nevýhodou je vyššia neodpružená hmotnosť, čo mali inžinieri vyriešiť „kvalitným podvozkom so vzduchovým odpružením a aktívnymi tlmičmi.“
Plánovaná výkonnejšia verzia mala mať celkový výkon cca 480 kW a krútiaci moment 2 200 Nm, vďaka čomu by sa zlepšilo zrýchlenie (0 – 100 km/h) základného modelu zo 4,6 s na 3,2 s. Ďalšou zaujímavosťou je, že NEVS plánoval vybaviť model Emily GT batériami s kapacitou 105, 140 a 175 kWh. Tá najväčšia mala priniesť dojazd cez 1 000 km. Prototypy si však musia vystačiť s 52-kWh batériou z modelu NEVS 9-3.
Spoločnosť Plint Marketing, ktorá mala možnosť zdokumentovať vývoj vozidla, zverejnila napríklad aj nasledujúce fotografie či video, ktoré nájdete na konci článku.
Projekt NEVS Emily GT je na predaj
Projekt NEVS Emily GT bol pozastavený potom, čo sa materská spoločnosť Evergrande dostala do veľkých finančných problémov. Áno, ide o nechválene známeho gigantického čínskeho developera, ktorého bankrot mal mať potenciálnu silu významne ohroziť čínsku ekonomiku a ktorý pred niekoľkými rokmi založil automobilovú divíziu Evergrande New Energy Vehicle, ktorá sa mala stať najväčším výrobcom elektromobilov na svete.
Aktuálne je spoločnosť NEVS v tzv. trvalom „režime hibernácie“, aby sa vyhla bankrotu. Jedinou šancou elektromobilu NEVS Emily GT je tak predaj jeho projektu, o čo sa NEVS aktuálne snaží. Podľa Dahla je vozidlo cca 1,5 roka od toho, aby mohlo byť uvedené do výroby. „Prototypy sú plne pojazdné, až na to, že im chýba airbag a systém automatického brzdenia,“ dodal Dahl.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínski megalomani z Evergrande „predstavili“ už 9 elektromobilov
Nástupca automobilky SAAB spustil výrobu svojho prvého elektromobilu
Evergrande ponúka doživotnú záruku na svoj prvý elektromobil so zaujímavou cenou
4 komentáre
Ten projekt je veľmi pôsobivý…
Asi nie až tak, keď je na predaj.
Z informácií v článku je ťažké posúdiť životaschopnosť projektu, ktorý vznikal „na tajňáša“ a zrejme aj s dosť obmedzeným finančným rozpočtom …..
Ak to niekto kúpi a s úspechom oživí, tak klobúk dole !!!
Ďalší bomba článok o1000 km dojazde, ale tá omáčka okolo toho ide do stratena.