Tesla a Číňania dominovali svetovému rebríčku najpredávanejších e-modelov za rok 2024

2

Po najpredávanejších elektromobiloch za rok 2024 v Európe sme aktuálne spoznali aj rebríček najpredávanejších elektrických modelov v rámci celého sveta. Takisto už vieme, ktoré automobilové koncerny predali najviac elektromobilov. Opäť pritom dominovali Tesla a Číňania.

Portál Cleantechnica zverejnil štatistiky najpredávanejších elektromobilov na svete za rok 2024, za ktorými stojí špecialita na štatistiky vozidiel do zásuvky, José Pontes. Dozvedáme sa pritom, že celosvetovo sa predalo vyše 17 mil. áut do zásuvky (elektromobily + plug-in hybridy), čo predstavuje 26-% medziročný rast.

Pomer predaných elektromobilov a plug-in hybridov v roku 2024 bol 63:37. To znamená, že plug-in hybridy si vo vzájomnom porovnaní medziročne polepšili. V roku 2023 bol totiž pomer 69:31.

Najpredávanejšie elektromobily

Čo sa týka najpredávanejších plne elektrických modelov za rok 2024 v rámci globálnych štatistík, tretí rok po sebe získala titul Tesla Model Y. Napriek tomu, že jej predaje medziročne klesli o 3 %. Zrejme aj kvôli čakaniu na modernizovaný model „Juniper“. Budeme pritom zvedaví, či Tesla obháji aj titul najpredávanejšieho automobilu bez ohľadu na druh pohonu.

najpredavanejsie elektromobily 2024

Zdroj údajov: Cleantechnica.com. Spracoval: Teslamagazin.sk

Na 2. mieste sa umiestnila Tesla Model 3, keď dosiahla historicky najlepšie predajné čísla. Aj keď len tesne (cca +4 000 ks v porovnaní s predchádzajúcim rekordom). Modelu 3 pritom zrejme pomohla modernizácia „Highland“.

Na 3. priečke skončil subkompaktný čínsky hatchback BYD Seagull, ktorý sa na trhoch mimo Číny predáva aj pod menom Dolphin Mini. Tento cenovo dostupný model sa pritom chystá aj na európsky trh. Zaujímavé a pre mnohých zrejme aj smutné je, že v prvej desiatke najpredávanejších elektromobilov je až 7 čínskych modelov. Jediný európsky zástupca, Volkswagen ID.4, skončil na 9. pozícii.

byd seagull

Zdroj ilustračnej fotografie: BYD

Najúspešnejšie automobilky

Portál Cleantechnica tiež zverejnil poradie automobilových koncernov, ktoré v roku 2024 predali najviac elektromobilov. S odretými ušami obhájila dlhoročné prvé miesto Tesla s trhovým podielom 16,5 %, keď predala len o cca 25 000 vozidiel viac ako čínsky gigant BYD (16,3 %). Trhový podiel Tesly pritom medziročne klesol z 19,1 %. BYD si pohoršil o 0,2 %.

Skokanom roka bol čínsky koncern Geely, ktorý sa vďaka zvýšeniu trhového podielu zo 6,2 na 8,5 % posunul z 5. na 3. priečku. Geely má vo svojom portfóliu aj pôvodne európske značky Volvo, Polestar a Lotus. Tie sú každopádne odkázané na čínsku koncernovú techniku. Geely si pritom minulý rok urobilo dobré meno aj vďaka svojej značke Zeekr, ktorá sa zrejme stala lídrom v oblasti rýchlosti nabíjania.

Na 4. mieste sa umiestnil čínsky štátny koncern SAIC (7,6 %). Ten predstihol jediného európskeho zástupcu v top 5, nemecký koncern VW Group, ktorého trhový podiel medziročne klesol zo 7,8 na 6,9 %.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Rebríček najpredávanejších elektromobilov v Európe za rok 2024 a mnoho iného
Počet elektromobilov v SR značne narástol, aj tak sme ale na chvoste EÚ
V Číne sa predávajú e-autá oveľa lepšie ako čakali. Plán má byť dosiahnutý o 10 rokov skôr
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. V reále,kaby EU neblokovala Čínu, je výsledok omnoho zdrcujúcejší ! Keby to bolo opačne a EU by mala lacnejšie autá ako Čína ,to by bolo kriku ako Čína bráni trhovému hospodárstvu ,div že by ich nedávali na súd!To je ten dvojaký meter/kilometer/ anglosasov .Ale to nemôže trvať večne,hlavne nie v informovanom svete v súčastnosti !

Pridajte komentár