Slovenská spoločnosť eJoin predstavila inovatívnu nabíjaciu stanicu pre elektromobily

7

S rozvojom elektromobility sa začína rozvíjať aj nový problém. A to blokovanie nabíjacích staníc tými, pre ktorých nie sú určené. Riešenie sa snaží ponúknuť relatívne mladá slovenská spoločnosť eJoin, ktorá sa zameriava na vývoj a výrobu nabíjacích staníc, s dôrazom na inovácie.

Je pozitívne, že v súčasnosti vyrastá v rámci veľkých obchodných reťazcov bezplatná sieť nabíjacích staníc pre elektromobily. A to aj na Slovensku. Tieto nabíjačky sú pritom určené pre zákazníkov, avšak nie je ničím výnimočným, že ich využívajú aj taxi služby či iné osoby, ktoré si prišli vozidlo bezplatne nabiť bez úmyslu nakúpiť.

Ide pritom o neoprávnené používanie, proti ktorému sa môžu obchodné reťazce bez aktívnych opatrení brániť len veľmi ťažko. Tento problém, na ktorý doplácajú najmä zákazníci, sa preto snaží vyriešiť slovenská spoločnosť eJoin, a to prostredníctvom špecializovanej nabíjacej stanice.

„Platba“ (nielen) pokladničným blokom

Táto nabíjačka umožňuje bezplatné nabíjanie len pre zákazníkov obchodného reťazca, ktorí preukážu, že v ňom nakúpili. Táto autentifikácia prebieha prostredníctvom čiarového kódu z pokladničného bloku alebo mobilného telefónu s príslušnou aplikáciu.

Bezplatné nabíjanie bude možné využívať napríklad aj vďaka zákazníckej karte. Nabíjacia stanica však bude podporovať aj možnosť spoplatneného nabíjania pre „ne-zákazníkov“, a to prostredníctvom NFC karty. Predstavená špecializovaná nabíjacia stanica umožňuje nabíjanie striedavým prúdom, a to výkonom 22 kW.

Ako to funguje? | DOPLNENÉ

Spoločnosť eJoin dodatočne vysvetľuje fungovanie čítačky čiarových kódov, a to prostredníctvom zodpovedania často kladených otázok:

Q: Využívanie nabíjania zdarma funguje už dlho a aj v iných krajinách, nie je to zbytočné?
A: Nie je. Áno, nabíjanie zdarma funguje vo veľa krajinách a je s tým problém. Obchodné reťazce osádzajú aj tabule, podľa ktorých je zakázané nabíjanie vozidiel taxi služieb. Dôsledkom toho sú viaceré z taxi služieb nútené vybudovať vlastné nabíjacie stanice, aby neblokovali tie komerčné.

Q: Pokladničný blok dostanem až po nakúpení. Nie teda možné nabíjať vozidlo v čase, kedy nakupujem?
A: Samotná konfigurácia systému je na obchodnom reťazci. Za nabíjanie budete môcť „zaplatiť“ vernostnou kartou alebo pokladničným blokom, čím preukážete, že ste v danom obchode nakupovali v určitom stanovenom období, napríklad v posledných 2 týždňoch. Čiže nabíjanie budete môcť iniciovať pred tým, ako pôjdete nakúpiť.

Q: Keď nakúpim len za pár centov, tiež mám možnosť nabíjania zdarma?
A: Znova, samotná konfigurácia záleží od obchodného reťazca. Napríklad, možnosť nabíjania vám bude sprístupnená po nákupe za min. 5 €.

Ďalšie produkty a plány

V ponuke spoločnosti však nájdeme aj DC rýchlonabíjačky s výkonom 60 a 120 kW, ktoré budú takisto podporovať autentifikáciu cez čiarový kód, QR či RFID kartu. Tie sú pritom vybavené nabíjacími káblami typu CCS2 a CHAdeMO.

Spoluzakladateľ spoločnosti eJoin, Ing. Juraj Ondrejka, ktorý vlastní elektromobil značky Tesla, nám prezradil, že spoločnosť chystá aj ďalšie inovatívne produkty, pričom sa chce realizovať aj v budovaní vlastnej nabíjacej siete. Spoločnosť by pritom chcela v budúcnosti pokryť celé územie bývalého východného bloku.

Slovenskej spoločnosti eJoin budeme v rámci jej plánov samozrejme držať palce.

Zdroj titulnej fotografie: eJoin

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kaufland spustil v SR nabíjacie stanice pre elektromobily
Slovenská firma začala s inštaláciou nabíjačiek v rámci lámp verejného osvetlenia
V Dubnici nad Váhom bol spustený závod na výrobu nabíjacích staníc

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Áno, tak toto je fakt špecifický slovenský problém. V Nemecku to nikto nerieši, veď prakticky každý Kaufland, Lidl (a mnoho ďalších reťazcov na Slovensku neznámych) majú zadarmovské nabíjačky na autá a čo? Že si tam niekto nabije auto a nekúpil u nás? A vôbec, veď načo by to kto robil…

  2. Ešte jedna poznámka – nelogičnosť. Veď ja predsa idem nakúpiť a za tú dobu sa mi nabije (alebo čiastočne nabije) moje elektroauto.
    Alebo – nakúpim a potom otrčím pokladničný bloček, aby mi bolo umožnené bezplatné nabíjanie? Veď ja už chcem s tým nákupom utekať domov na mierne nabitom aute, Alebo – nepochopil som snáď niečo?

  3. A ked si niekto bude kupovat 30min rozok za 10centov uz moze nabijat zadarmo? Takze naco je to dobre? Odkial vieme ze ten taxikar si nekupoval mineralku.
    Mam rad ked niekto investuje do zbytocnosti.

  4. V Maďarsku to je veľký problém, čo som bol posledných tri krát nabíjať, bolo to tam obsadené a nedalo sa kde. Podľa mňa to pomôže veľmi. Hlavne tí taxikári vedia byť dosť drzí.

  5. Pridem, zoberiem z koša, kde ludia vyhadzuju pokladnicne listky jeden listok a idem si nabit aj bez nakupu….niekde ,,soudruzi z eJoin udelali chybu“…..

  6. Článok bol doplnený o časť „Ako to funguje? | DOPLNENÉ“, v ktorej je bližšie vysvetlené, ako funguje systém čítačky čiarových kódov. Ospravedlňujeme sa, že to trvalo tak dlho.

  7. Tu nejde o nic ine , iba ako sa presadit na trhu uplnou zbytocnostou. To co oni ponukaju nie je nabijacka ! Jr to prachsprosty kabel s uplne tupou ( velmi jednoduchou ) elelteonikou, ktora iba povie auto: mozes pouzit maximalny nabijaci prud napr. 16A. Nic viac . Nie je to nabijacka. Toto je hajzlovina podobnych firiem, ktore predavaju kabel s konektorom za cca 20 nasobnu sumu. Staci , aby obchodny retazec nainstaloval na steny obycajne zasuvky na 230V a 400V. Kazde el auto si totiz ma nosit so sebou vlastny kabel . Potom staci poriesit taxikarov zakazom a pokutami.

Pridajte komentár