Záchrana spaľovacích áut? Nová technológia má znížiť ich emisie až o 80 %

1

Startup Micro Wave Ignition AG (MWI) z nemeckého Empfingenu pracuje na potenciálnej náhrade pre zapaľovacie sviečky spaľovacích motorov. Technológia založená na mikrovlnnom pulznom zapaľovaní, by mohla znížiť emisie oxidov dusíku tzv. NOx látky až o 30 až 80%, vďaka nižším spaľovacím teplotám.

Nádej pre nové, ale aj staršie spaľovacie motory

NOx zohrali veľkú rolu v emisnom škandále Volkswagenu. Preto tvrdenie, že aj staršie benzínové a dieselové motory by mohli byť dovybavené týmto systémom, prináša so sebou obrovskú nádej.

„Som presvedčený, že inovácie od startupu MWI budú mať prelomový charakter s potenciálom pre široký automobilový trh,“ povedal jeden zo stakeholderov a bývalý CEO Porsche, Wendelin Wiedeking

Partnerstvo s kórejským Hyundaiom, zatiaľ nepotvrdené

Podľa spravodajského serveru Bloomberg, MWI jedná o použití nového zapaľovacieho systému s čínskymi a kórejskými automobilkami. Jednou z nich je údajne Hyundai, ktorý má ambíciu zvýšiť teplotnú účinnosť spaľovacích motorov o 50 %, a to cez program s názvom SmartStream.

„Hyundai stále hľadá spôsoby ako inovovať aj vďaka venture divízii CRADLE, ktorá sa zaujíma o rôzne startupy v segmente,“ povedal Miles Johnson, senior manager pre kvalitu a technológie. K spolupráci s MWI sa na teraz bližšie nevyjadril.

Najbližšie predstavenie v Porsche Supercup

Spolupráca MWI s Fach Auto Tech je sľubným znamením, že sa novej technológie dočkáme u monopostu Porsche 911 GT3, v rámci šampionátu Porsche Supercup.

Princíp mikrovlnného pulzného zapaľovania

Forma spaľovania, s ktorou prišlo MWI, je schopná začať spaľovací cyklus z viacerých bodov valca. Na rozdiel od konvenčného spôsobu, ktorý vznietenie aktivuje len z jedného bodu. Rýchlejší proces horenia a kratší moment vznietenia spôsobuje väčší tlak na začiatku cyklu a potencionálne lepšiu účinnosť využitia paliva.

Dlhá cesta k neistému cieľu

Keďže sa stále jedná o pomerne nový koncept, inžinieri z MWI stoja pevne nohami na zemi. „Ak mikrovlnný systém zapaľovania nebude dostatočne jednoduchý, spoľahlivý a cenovo efektívny, je pravdepodobné, že jeho aplikácia sa objaví len v motoršporte,“ povedal jeden z vývojárov. Preto si vážia spoluprácu s Fach Auto Tech a sľubujú si od nej potrebné skúsenosti. Tie by mohli byť neskôr využité k splneniu všetkých parametrov, ktoré vyžaduje uvedenie technológie na bežný trh.

Zdroj: The Drive, titulná fotografia: Autocar.co.uk

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Uhlíková karoséria elektromobilov môže plniť funkciu batérie
Automobily Hyundai a Kia budú vybavené 3 typmi solárnych striech
Continental vyvinul systém, ktorý môže zvýšiť dojazd elektromobilov až o 25 %

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Jeden komentár

Pridajte komentár