Do SR smeruje elektrický hot-hatch MG4 XPower so zaujímavou cenou

3

Slovenský trh s elektromobilmi sa rozrastie o športovo ladenú verziu kompaktného hatchbacku MG4 XPower. Tento model by pritom mohol byť jedným z najlacnejších, ak nie najlacnejším z áut s podobným výkonom, zrýchlením a športovým naladením (bez ohľadu na druh pohonu).

Slovenské zastúpenie značky MG nám potvrdilo, že na náš trh príde aj najvýkonnejšia verzia zaujímavého elektrického kompaktu MG4. Tá nesie označenie XPower a ponúka výkon hodný podstatne drahších športových áut.

Pohonná jednotka

MG4 XPower ponúka pohon oboch náprav, výkon 320 kW (435 koní), max. krútiaci moment 600 Nm či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,8 s. Ide pritom o historicky najvýkonnejší model značky. Vozidlo využíva primárne zadný pohon, ktorý zabezpečuje elektromotor s výkonom 170 kW. A v prípade potreby sa behom 200 milisekúnd pripája predný 150-kW elektromotor. Maximálnu rýchlosť importér aktuálne neuvádza, tá by však mala byť el. obmedzená na 200 km/h.

Športové naladenie

Elektrický hot-hatch XPower nedostal len výkonnejšie pohonné ústrojenstvo. Prispôsobenia sa dočkal aj podvozok, ktorý je teraz tuhší o 25 % (vpredu), resp. 10 % (vzadu). Zadný pohon má k dispozícii elektronicky riadený diferenciál, ktorý je súčasťou systému Dynamic Cornering Control System. Vyladené tiež boli tlmiče, pružiny, posilňovač riadenia („ostrejší“ prevod) a stabilizátory (tuhšie nastavenie).

Ugradované brzdy obsahujú ventilované disky s veľkosťou 345 mm. Aj vďaka tomu MG4 XPower zastaví z rýchlosti 100 km/h na 33,9 m. Štandardom sú aj 18″ disky kolies obuté do pneumatík Bridgestone Turanza, ktoré majú ponúknuť výbornú trakciu a zároveň nie veľký valivý odpor.

Čo sa týka dizajnových zmien, tie sú menej výrazné. Športová novinka má kontrastne ladenú čiernu strechu, oranžové brzdové strmene, špeciálny lak Racing Green (v prípade limitky „Green Edition“), športovo tvarované sedadlá (čiastočne čalúnené Alcantarou), červené prešívanie či kovové pedále.

mg4 xpower interier

Zdroj: MG

Dojazd a nabíjanie

Keďže ide o elektromobil, dôležitým údajom je aj dojazd – 64-kWh batéria zabezpečí v prípade modelu MG4 XPower dojazd 385 km WLTP, ako aj rýchlosť nabíjania – z 10 na 80 % za 26 min pri 140-kW zdroji.

A samozrejme nemôžeme zabudnúť ani na cenu. Pre slovenský trh zatiaľ nie je známa, aktuálne však importér značky MG pre český a slovenský trh zverejnil ceny pre Česko. Úvodná limitovaná edícia „Green Edition“ stojí 999 900 Kč (cca 40 000 €) a konvenčný model 1 064 900 Kč (cca 42 700 €). A to sa s ohľadom na výkon, zrýchlenie a športové naladenie môže javiť ako zaujímavá cena.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
MG4 s predĺženým dojazdom príde zrejme onedlho aj na slovenský trh
Slovenský trh sa dočká aj elektromobilu MG Cyberster. Čo od neho očakávať?
MG, ktoré pôsobí aj v SR, zmodernizuje a rozšíri ponuku elektromobilov pre Európu
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. za tie peniaze to nie je zaujimave….

    ci zrychlim na 100 za 3s alebo 5s je jedno… v tomto pripade baterka a dojazd je silnejsi argumet preco nie

    ludia potrebuju normalne auto za normalnu cenu…a toto auto oslovi specifickych zakaznikov, ale masu urcite nie…

    a

  2. Možno by som mal záujem, keby bez tých super-super-super parametrov bolo s 80 až 100 kW motorom za 20.000 ! Toto má byť auto pre bežné vozenie. Veď takto nabudené vyžuje tú 64 kWh baterku za pár minút …….

  3. Vyzera, ze eu automobilky by sa uz mohli zacat bat cinskych ev i ked zatial stale nie su pre nasinca nijakym extra lakadlom. Cena ciny v eu ma samozrejme klucovy vyznam.. A je vysoka len do momentu, kedy cinske ev nasytia cinsky trh, ktory ma uz 50% ev/phev. Takze akonahle pride toto percento na povedzme 70, tak cina za noc prekvapi takym cenovym tlakom, ze sa uz po eu aute obzrie len zopar bohatych porsche nadsencov. A ano i bezny cech a slovak si premysli, ci vyvali 50k za e-skodofku, alebo 40k za ice skodofku, ak uz bude cinske ev so zarukou 8rokov za 25k. A tento moment zlomu pride podla mnohych odhadov expertov uz do 3-5rokov.
    To je z pohladu dinosaurich automobiliek extremne kratka doba.

Pridajte komentár