MG4 s predĺženým dojazdom príde zrejme onedlho aj na slovenský trh

1

Všetko nasvedčuje tomu, že na slovenský trh sa chystá nová verzia pomerne úspešného elektrického kompaktného hatchbacku MG4. A to „Extended Range“, ktorá by sa u nás mohla predávať ako MG4 Exclusive 77. A ako už jej názov napovedá, novinka ponúkne vyšší dojazd. To však nie je jediný upgrade.

Značka MG, ktorá patrí pod čínsky koncern SAIC, predstavila model MG4 Extended Range v auguste minulého roku. A aktuálne tento elektromobil smeruje na český trh, odhaľuje tamojší aktualizovaný cenník. A keďže český a slovenský trh spája rovnaký importér, je pravdepodobné, že onedlho sa táto novinka objaví aj v ponuke pre SR. Navyše uvádzanie modelov na náš trh zdá sa kopíruje ten český, len s istým oneskorením.

Špecifikácie

Samozrejme, na mieste je otázka, čo kompaktný hatchback MG4 Exclusive 77 ponúkne. V prvom rade je to kapacitne väčšia batéria, ktorá má 77 kWh oproti doterajším verziám s 51 a 64 kWh. Väčšia batéria pritom zabezpečí dojazd 520 km (WLTP). V prípade súčasných verzií je to 350 až 450 km (WLTP).

Zvýšil sa tiež výkon elektromotora poháňajúceho zadnú nápravu. Ten ponúka 180 kW oproti 125 a 150 kW. A vzrástol aj krútiaci moment, a to z 250 na 350 Nm. Vďaka tomu novinka MG4 Extended Range zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,5 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 180 km/h.

Čo sa týka nabíjania, max. nabíjací výkon vzrástol oproti 64-kWh verzii len symbolicky. A to zo 140 na 144 kW. Nabitie z 10 na 80 % tak potrvá podstatne dlhšie ako v prípade 64 kWh batérie – 38 namiesto 26 min. Palubná nabíjačka má výkon 11 kW.

Výbava a cena

MG4 Exclusive 77 je na českom trhu dostupné len v najvyššom stupni výbavy „Exclusive“. Ten oproti ostatným stupňom ponúka navyše napr. tepelné čerpadlo, vyhrievané predné sedadlá, vyhrievaný volant, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmievaním, komunikačný systém s 10,25″ displejom, rozšírenú navigáciu, 360-st. panoramatickú parkovaciu kameru, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, wi-fi hotspot či 18″ zliatinové disky kolies.

Importér si pritom v Česku za tento model pýta 999 900 Kč, čo je po prepočte cca 40 400 €. Táto verzia je pritom o 50 000 Kč (cca 2 000 €) drahšia ako verzia so 64-kWh batériou v rovnakej výbave.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
MG, ktoré pôsobí aj v SR, zmodernizuje a rozšíri ponuku elektromobilov pre Európu
MG ponúkne v SR aj subkompaktné elektro-SUV ZS EV
MG5: Na slovenský trh prichádza 1. elektrické kombi. Poznáme cenu
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár