Mercedes-Benz EQXX dosiahol v „letnom“ teste dojazd 1 202 km na jedno nabitie

7

Pred niekoľkými týždňami sme informovali, že výskumný prototyp elektromobilu Mercedes-Benz EQXX prešiel v reálnych podmienkach cez 1 000 km a ešte mu zostalo 15 % energie. No a inžinieri z Mercedesu podrobil tento model novému testu za iných podmienok, ktorý bol zameraný na jazdu pri letných teplotách. A výsledkom bola ešte nižšia spotreba a vyšší dojazd.

Mercedes-Benz EQXX, ktorého technológie sa majú objaviť v budúcich sériových elektromobiloch nemeckej značky, sa tentokrát vydal na cestu z domovského Stuttgartu do anglického Silverstone. A to cez Francúzsko a podmorský tunel pod Lamanšským prielivom.

Cieľom pritom bolo tiež otestovať tepelný manažment vozidla v podmienkach hustej premávky a letných teplôt do 30 °C. Počas cesty, ktorá trvala celkovo 14 hod 30 min, bola podľa Mercedesu klimatizácia v prevádzke „len niečo vyše 8 hod, pričom mala minimálny vplyv na celkovú spotrebu energie“. Viaczdrojové tepelné čerpadlo sa totiž malo ukázať ako veľmi účinné pri udržiavaní nízkej teploty v kabíne. Rovnako tak chladenie pohonu vozidla nemalo mať výraznejší vplyv na dojazd elektromobilu.

No a výsledkom bola napokon priemerná spotreba 8,3 kWh na 100 km a dojazd 1 202 km na menej ako 100 kWh energie pri priemernej rýchlosti 83 km/h, pričom maximálna rýchlosť počas tripu bola 140 km/h.

Predchádzajúci test

Pre porovnanie, počas aprílového testu, ktorý trval 12 hod a 2 min (z toho v pohybe 11 hod a 32 min) prešiel Mercedes-Benz EQXX na 1 nabitie 1 008 km a zostalo mu k dispozícii ešte 15 % kapacity batérie, čo by malo stačiť na ďalších 140 km jazdy. A to predstavovalo priemernú spotrebu 8,7 kWh na 100 km.

Mercedes pritom uviedol, že poveternostné podmienky v rámci trasy naprieč Nemeckom, Švajčiarskom, Talianskom a Francúzskom boli premenlivé a jazdilo sa tiež diaľnicami či alpskými horskými priesmykmi.

mercedes-benz vision eqxx

Zdroj: Daimler

Teplota sa počas testu pohybovala od 3 do 18 °C. „Severne od Álp mierne pršalo a ďalej na juh fúkal za slnečného počasia mierny protivietor,“ uviedol Mercedes. Po diaľnici vozidlo jazdilo max. rýchlosťou 140 km/h a celková priemerná rýchlosť počas testu bola 87,4 km/h.

mercedes-benz vision eqxx

Zdroj: Daimler

Zdroj: Mercedes-Benz 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes údajne chystá menší elektromobil s dojazdom až 850 km
Nová batéria má modelu BMW iX priniesť dojazd takmer 1 000 km
Ideálny dojazd elektromobilu má byť 250 km. „Úzkosť z dojazdu“ je psychologický problém, uvádza sa v štúdii

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Hm, zaujimave.. Konecne sa aj koncern budi zo sna lacneho zisku bez napredovania.
    Co sa tyka klimatizacie a konkretne „chladenia“, ako sa to pise v clanku, nerozumiem, co potrebovala klimatizacia chladit pri pocasi medzi 3 az 18stupnov.
    Ale ok, konecne snad nejaka i ked biedna konkurencia tesle, ktora pri priemerke 80kmh spravila 900km pred 10 rokmi 😉
    Nehovoriac o tom, ze tu ide len o prototyp, testovany nemeckymi podvodnikmi (resp.pardon; priamo mercedesom)
    Sme zvedavy, ked to o 5 rokov vypustia na trh za 200 000 eur a spravi to aspon 600km v teste nejakeho spolahliveho youtubra.

  2. Pripominam, ze teploty medzi 3 az 18C nazyva nemecky mercedes letnymi teplotami pod 30 stupnov C. Tomu sa hovori objektivnost.. Samozrejme pravne nenapadnutelna – i ked, mozno sikovnejsi pravnik by ich za to dokazal prijemne strapnit na verejnosti!

Pridajte komentár