Stuttgartská automobilka nám už čoskoro predstaví svoj prvý elektromobil z novej generácie EQ, Mercedes-Benz EQC. Stane sa tak 4. septembra vo švédskom Štokholme. Výrobca nám teraz ponúka malú ochutnávku v podobe krátkej upútavky.
Koncept stredne veľkého elektrického SUV Mercedes-Benz EQC bol predstavený v roku 2016. Odvtedy sme mali možnosť vidieť v rámci špionážnych či oficiálnych záberov viacero zamaskovaných prototypov. Teraz však máme prvýkrát k dispozícii zábery na vozidlo bez kamufláže.
Z nich je jasné, že produkčná verzia bude predsa len konzervatívnejšia ako predstavený koncept. Minimálne čo sa týka prednej časti, keďže z nej zmizol „digitálny“ panel, ktorý združoval svetlá aj „masku“ pozostávajúcu z „LED-iek“. Vďaka upútavke už vieme, že svetlá budú klasické, pričom sa zdá, že EQC bude mať aj mriežku pre prívod vzduchu.
Takže aj Mercedes-Benz EQC bude pravdepodobne využívať vzduch na chladenie komponentov svojho pohonu, tentokrát však elektrického. Dá sa očakávať, že kvôli aerodynamike bude mriežka obsahovať polohovateľné „žalúzie“, ktoré sa uzavrú, keď nie je chladenie potrebné. Podobne ako v prípade konkurenčného Audi e-tron.
.@MercedesBenz is flipping the switch: On September 4th, we will present our first all-#electric #MercedesBenz model of our new product and technology brand EQ. Here’s the very first design detail. Stay tuned!
https://t.co/3Pej7au1Xu #Daimler #switchtoEQ pic.twitter.com/i2aDbcMyQs
— Daimler AG (@Daimler) 26. augusta 2018
Finálne špecifikácie konceptu?
Výrobca doteraz o finálnych špecifikáciách produkčného SUV Mercedes-Benz EQC mlčal. To sa však zmení už o 8 dní. Dovtedy len môžeme špekulovať o tom, či budú identické ako v prípade konceptu, tak ako u konkurenčného modelu Porsche Taycan.
Koncept podľa výrobcu disponoval výkonom 300 kW, vďaka dvom elektromotorom poháňajúcim obe nápravy. Z 0 na 100 km/h dokázal zrýchliť pod 5 sekúnd. O jeho 500 km dojazd (NEDC) sa starala 70 kWh batéria. Vzhľadom na aktuálne konkurenčné modely, ako aj tie chystané, však zrejme Mercedes-Benz ponúkne batériu s väčšou kapacitou, aby minimálne dorovnal ich dojazd, ktorý je či má byť okolo 500 km, avšak podľa novej, prísnejšej normy WLTP.
Na druhej strane, nebolo by na škodu veci, keby bola 70 kWh batéria základom. Takáto verzia by tak bola určite cenovo dostupnejšia, pričom by si mnohí určite vystačili s ponúkaným dojazdom.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes-Benz predstavil elektrickú “retro-futuro” šialenosť na 4 kolesách
Mercedes-Benz EQA: Všetko, čo vieme o elektrickom kompaktnom hatchbacku
Tajomný Mercedes-Benz na špionážnych fotografiách. Ide o e-sedan EQS?
Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Daimler/Twitter