Reuters prináša vyjadrenia technologického šéfa automobilky Mercedes-Benz ohľadom prenosu technológií z F1 do chystaných sériových elektromobilov. Spravodajská agentúra na základe toho tvrdí, že sa tým Nemci snažia udržať krok so spoločnosťou Tesla. A musia tiež bojovať s rastúcou čínskou konkurenciou.
Steven Merkt, šéf divízie dopravných riešení dodávateľskej spoločnosti TE Connectivity pôsobiacej nielen v rámci automobilového priemyslu, pre Reuters uviedol, že „po desaťročiach vedúcej pozície v oblasti technológií spaľovacích motorov zaostávajú tradičné automobilky ako Mercedes-Benz za spoločnosťou Tesla v oblasti elektromobilov“. A tím Mercedesu z F1 môže pomôcť nemeckej prémiovej značke vrátiť sa do hry, dodal.
Technologický šéf Mercedesu Markus Schaefer v súvislosti s ich tímom Formuly 1 hovorí, že vďaka nemu majú výhodu, ktorú iní nemajú. Vrátane Tesly a „ostatných tímov“. Na mysli mal pritom transfer technológií vyvinutých v rámci F1 do konvenčných elektromobilov. My dodávame, že viaceré automobilky v tomto smere využívajú účasť v šampionáte Formula E.
Technológie z konceptu EQXX smerujú do sériových áut
Najlepším príkladom prínosu tímu F1 spoločnosti Mercedes v rámci elektromobility je zrejme extrémne efektívny koncepčný elektromobil Mercedes-Benz EQXX. Ten mal v rámci testu v reálnej premávke dosiahnuť dojazd 1 202 km na jedno nabitie, pričom mu na to postačila batéria s kapacitou len necelých 100 kWh. To pritom znamená spotrebu len 8,3 kWh/100 km. Koncept bol pritom vyvinutý v spolupráci s tímom F1 v Anglicku za 18 mesiacov.
Z uvedených čísel vyplýva, že koncept EQXX je výnimočne efektívny. A práve efektivitu považuje Schaefer za „kľúčový faktor, ktorý urýchľuje prijatie elektromobilov po celom svete.“ Časť technológií, ktoré stoja za vysokou efektivitou EQXX pritom Mercedes zužitkuje v rámci chystanej platformy MMA určenej špeciálne pre plne elektrické modely. Týka sa to oblastí aerodynamiky, pohonného ústrojenstva a softvéru.
Postačí plánované skrátenie vývoja?
Technologický šéf Mercedesu tiež uviedol, že uplatnením prístupu z Formuly 1 skrátia čas vývoja nového vozidla z priemerných 58 mesiacov blízko k úrovni 40 mesiacov („od rysovacieho stola k sériovej výrobe“). A v prípade odvodených/podobných modelov postavených na rovnakej platforme je cieľom doba blízka 30 mesiacom.
Reuters ohľadom témy uvádza, že rýchlosť je veľmi dôležitá, „pretože noví výrobcovia, predovšetkým Tesla, môžu vyvíjať alebo vylepšovať modely oveľa rýchlejšie ako tradičné automobilky“. A dodáva, že rozbehnutí čínski výrobcovia elektromobilov skrátili v priemere čas vývoja na 30 mesiacov. To by znamenalo, že Mercedes-Benz by zaostával za Číňanmi aj po plánovanom urýchlení vývoja.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota rozobrala Teslu Model Y a vraj bola v úžase. A Tesla má chystať „facelift“ tohto modelu
Mercedes-Benz EQXX dosiahol v „letnom“ teste dojazd 1 202 km na jedno nabitie
V čom tkvie nová „revolučná“ výrobná inovácia Tesly, ktorá prinesie lacnejšie elektromobily?
2 komentáre
Ono sa Mercedesu v tejto sezóne moc nedarí ani v tej F1, tak je otázne, ako to bude s pomocou „mercedesáckej“ elektomobilite …..
akurat ze v F1 nestaci mat len najlepsi pohon, ale aj podvozok a aerodynamiku. A mercedesu sa nedari prave kvoli tym poslednym dvom. Pohon maju TOP.
Podstata tohto clanku ale je, ako sa v F1 dari tesle?