Automobilka Mazda pomaličky robí ďalšie kroky ohľadom elektromobilov. A aktuálne sme spoznali jej ďalší plán zavádzania plne elektrických modelov na trh.
Mazda a elektromobily si zatiaľ moc nerozumejú, to však neznamená, že sa im tento menší japonský výrobca úplne vyhne. Po neúspešnom modeli MX-30 Mazda aktuálne uviedla na prvý trh nový elektromobil EZ-6, ktorý sa chystá aj do Európy. A pripravuje ďalšie plne elektrické modely.
Koncom minulého roka šéf Mazdy Masahiro Moro uviedol, že čakáva 25 až 40-% podiel elektromobilov v rámci vlastných globálnych predajov. Japonci sa pritom budú opierať zrejme najmä o aktuálne vyvíjanú novú modulárnu platformu navrhnutú s ohľadom na elektromobily.
Moro tiež povedal, že chcú do roku 2030 predávať 7 až 8 elektrických modelov. Mazda pritom plánuje spolupracovať s automobilkou Toyota. Táto kooperácia sa bude týkať softvéru a „elektrickej infraštruktúry“, vrátane el. hardvéru.
Čo očakávať?
Mazda aktuálne ponúka subkompaktný elektrický crossover MX-30 a na prvý trh uviedla elektrický sedan strednej triedy EZ-6. A ako aktuálne informuje Green Car Reports na základe štvrtkovej prezentácie spoločnosti Mazda, Japonci načrtli ďalšie chystané elektromobily.
V rámci svojej 2. fázy elektrifikácie pre roky 2025 – 2027 plánujú uviesť na trh elektrické SUV na báze svojej novej dedikovanej platformy pre batériové elektromobily. Skúma sa tiež možnosť, že tento model neskôr dostane aj plug-in hybridný variant. Zdá sa tak, že nová „BEV-platforma“ nie je vyhradená len pre čistokrvné elektromobily.
V rovnakej fáze plánuje Mazda uviesť na trh aj elektrické „cross-over SUV“. O to sa postará jej spoločný podnik s čínskou automobilkou Changan. Dá sa pritom predpokladať, že tak ako v prípade sedanu EZ-6 bude tento model používať platformu a základnú techniku od Číňanov.
Jedno z týchto dvoch avizovaných elektrických SUV by teoreticky mohlo vychádzať z konceptu Arata (viď titulná fotografia), ktorý Mazda ukázala v apríli tohto roku. A Japonci tiež oznámili, že uzatvorili dohody ohľadom dodávok batérií so spoločnosťami AESC a Panasonic.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrická Mazda EZ-6 sa dostáva do predpredaja a odhaľuje ďalšie špecifikácie
Mazda a Mitsubishi čelia existenčným problémom na najväčšom automobilovom trhu
Mazda pridala do elektromobilu MX-30 „wankelov predlžovač dojazdu“
ODBER NOVINIEK
5 komentárov
Ja neviem, prečo automobilky toľko nariekajú a draho vyvíjajú niečo, čo sa v podobe platforiem so spaľovacím motorom vyvíjalo desiatky rokov, a pre elektromobily môže byť dokonca jednoduchšie! Montujú sa zbytočné o triedu silnejšie elktromotory oproti spaľovákom, a pritom majú oveľa lepší krútiaci moment. Všetko zaklínaju „na druhu“ inštaláciou prebytočných elektronických funkcií, ktoré by sme bez mihnutia oka oželeli v prospech spoľahlivosti, a hlavne rozumnej ceny!
Už ma serú všetky tie špekulatívne vyhlásenia, sľuby, a najmä vysoké ceny za elektoautá!
Čert aby ich v novom roku vzal !!! 🙂
preco az v novom roku? nech ich berie hned 😉
Dal som im čas a šancu na polepšenie sa! 🙂
ato, čo v číne stojí 17 tis. € je v EU za 45 tis. tam je problem
…..veď tak hovorím AJJA! 🙂