Mazda si dala patentovať e-pohon s motormi v kolesách, kondenzátorom a „Wankelom“

6

Mazda pristupuje svojsky aj k elektrifikácii. Ďalším dôkazom je nový patent pomerne komplikovaného elektrifikovaného pohonu, ktorý využíva bežný elektromotor, elektromotory integrované do kolies, malú batériu, systém kondenzátora a spaľovací motor (najlepšie rotačný) ako generátor.

Patent, ktorý odhalil japonský web TS Media, ukazuje unikátnu pohonnú jednotku, ktorá by sa mohla objaviť v rovnakej či upravenej podobe v budúcich elektrifikovaných automobiloch značky Mazda.

Tento pohonný systém primárne poháňa zadnú nápravu vďaka spaľovaciemu motoru umiestnenému v prednej časti, ktorý vyrába energiu pre elektromotor umiestnený v zadnej časti. V prípade potreby väčšieho výkonu sa pripája predný pohon, a to vďaka 2 malým elektromotorom integrovaným do predných kolies.

Spaľovací motor môže byť radový, do V či rotačný („Wankelov motor“). Podľa Mazdy má byť však najvhodnejší rotačný motor (najmä kvôli kompaktným rozmerom), takže japonská automobilka stále počíta s „Wankelom“. Ten funguje ako generátor energie pre malú li-ion batériu, ktorá „dopuje“ elektromotor poháňajúci zadné kolesá.

V prípade potreby väčšieho výkonu sa pripájajú malé elektromotory integrované do predných kolies. Tie zásobuje energiou kondenzátorový systém, ktorý sa primárne nabíja prostredníctvom regeneratívneho brzdenia. V prípade, že vodič potrebuje vyšší výkon a v kondenzátore nie je dostatok energie, môže vypomôcť batéria.

Podľa automobilky Mazda prináša toto riešenie elektrifikovaného pohonu oboch náprav úsporu hmotnosti v porovnaní s konvenčnými riešeniami. Aj vďaka tomu, že kondenzátor je podstatne ľahší ako batéria či krátkej vzdialenosti medzi systémom kondenzátora, ktorý sa nachádza pod prednou kapotou a motormi v predných kolesách, čo redukuje dĺžku vysokonapäťového el. vedenia.

Špekuluje sa, že tento pohonný systém bol vyvinutý pre športovejšie vozidlá. Avšak niektoré riešenia by mohli byť použité aj v prípade bežných elektrifikovaných automobilov. Japonci napríklad už potvrdili, že ich prvý elektromobil Mazda MX-30 dostane neskôr predlžovač dojazdu vo forme malého rotačného motora, ktorý bude v prípade potreby nabíjať batériu vozidla.

Zdroj: Motor1

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mazda tvrdí, že ich prvý elektromobil má malú batériu kvôli emisiám
Motory v kolesách majú znížiť cenu a enviro-stopu elektromobilov
Prvý elektromobil značky Mazda dostal slovenskú cenovku

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. uz viac sa to skomplikovat ani nedalo… este mozno do vybavy za priplatok lisci ohon a ebonitovou tyc …
    uz sa tesim na moj Cybertruck 😉

  2. V princípe majú pravdu, a tie kondenzátory zas nie sú až taká komplikácia.. Jediné, čo mi na tom prekáža je ten spaľovací generátor.. Je isté, že bude ďaleko úspornejší a efektívnejší ako bežné spaľovacie motory v spalovakoch, ale stále tu ostávajú všetky nevýhody spalovakov:
    Škodlivé spaliny,
    Výmeny oleja,
    Drahý servis,
    Hluk, atď..
    Takže sa snáď ešte dočkáme niečoho inteligentnejšieho od pracovitých Japoncov..

Pridajte komentár