Talianska športová značka Maserati pred pár dňami oznámila, že sa stane čisto elektrickou. A dnes predstavila svoj prvý elektromobil Maserati Grecale Folgore. Po tomto SUV bude nasledovať elektrické športové coupé GranTurismo a ďalšie elektromobily.
S elektromobilom už prichádza aj Maserati. Ide pritom o elektrické SUV vyššej strednej triedy s rozmermi 4 846 mm x 2 163 x 1 670 mm (dĺžka x šírka vrátane spätných zrkadiel x výška) a rázvorom 2 901 mm.
Maserati Grecale Folgore nie je dedikovaným elektromobilom, keďže ide o jednu z verzií modelu Grecale, ktorý je dostupný aj s čisto spaľovacím motorom (V6) a dvoma mild-hybridnými pohonmi. Je to teda elektrická verzia, ktorá vyrástla na spoločnej platforme.
Elektromobil ponúkne 400-V elektrickú architektúru, batériu s kapacitou 105 kWh a krútiaci moment 800 Nm. Maserati nateraz ohľadom elektrickej verzie Grecale Folgore viac špecifikácií neprezradilo. Prednosť v tomto smere dostali ostatné verzie, ktoré prídu na trh skôr. A to v druhej polovici tohto roka. Elektromobilu, ktorý sa bude vyrábať v Taliansku, sa dočkáme rok na to.
Ďalšie elektromobily a čisto elektrická budúcnosť
Talianska značka tiež uviedla, že sa stane čisto elektrickou. Do roku 2025 majú byť k dispozícii plne elektrické verzie v rámci všetkým modelových radov. A do konca tohto desaťročia máme nájsť v portfóliu Maserati už len elektromobily.
Druhým plne elektrickým modelom talianskej značky, ktorý bude zároveň zrejme jej prvým dedikovaným elektromobilom postaveným na špecializovanej „e-platforme“, sa stane športové coupé Maserati GranTurismo. Taliani uvádzajú, že tento model, ktorý zažije premiéru budúci rok, ponúkne špičkové technické riešenia odvodené od Formuly E.
Potom sa dočkáme ďalších modelov s plne elektrickým pohonom. Pôjde o superšport MC20, nový športovo ladený sedan Quattroporte a SUV Levante novej generácie. Na detaily si však musíme ešte počkať.
Zdroj: Maserati
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Ideme po Tesle“, hovorí FCA. Najmä značka Maserati
Elektrický superšport od Lexusu s dojazdom 700 km dostane solid-state batériu
Porsche predstavilo už tretí karosársky variant elektromobilu Taycan aj novú výkonovú verziu
3 komentáre
400V alebo 400W?
Tondo, Tondo, Ty budeš „u nás“ nový čitateľ magazína! Malo by Ti byť inak jasné, že 400V, lebo to znamená pracovné napätie celej batérie. Tak vitaj v klube !!! 🙂
„Všetci“ už predstavili svoje prvé elektrické modely, len ja nie, až mám z toho výčitky svedomia !!! No ale čo, keď ja som len čitateľ TESLA magazínu 🙂 ……