Čínsky „elektro-Hummer“ dostal slovenský cenník a odhalil špecifikácie

7

Na slovenský trh sa chystá vysokovýkonný elektrický offroad s prémiovým interiérom M-Hero 917 od čínskej automobilky Dongfeng. A aktuálne sme spoznali jeho ďalšie špecifikácie, ako aj slovenské ceny.

Pomerne čerstvá značka automobilky Dongfeng, M-Hero, expanduje na zahraničné trhy, vrátane Slovenska. Špecializuje sa pritom na terénne elektromobily, ako aj tzv. EREV hybridy. A na slovenský trh sa „pomaly, ale isto blíži“ model M-Hero 917. A to v plne elektrickej aj EREV verzii.

Model M-Hero 917 má rozmery 4 987 x 2 080 x 1 935 (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 950 mm, takže ho môžeme zaradiť do vyššej strednej triedy. Tento kus auta pritom váži 3 293 kg (BEV), resp. 3 130 kg (EREV). Keďže ide o „tereňák“ dôležité sú aj údaje ohľadom svetlej výšky, ktorá je vďaka pneumatickému systému nastaviteľná v rozsahu 230 až 335 mm, resp. 221 až 326 mm (EREV).

m-hero 917

Zdroj: Dongfeng

Pohonný systém

Tento „čínsky Hummer“ má až 4 motory, pričom v prípade elektromobilu sú všetky 4 elektrické a v prípade EREV je jeden z nich spaľovací (slúži ako generátor el. energie). Výkon vozidla je 800 kW, resp. 600 kW a max. krútiaci moment dosahuje 1 400 Nm, resp. 1 050 Nm. Vďaka tomu toto robustné vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,2 s, resp. 6 s.

Elektromobil M-Hero 917 je vybavený NMC batériou s kapacitou 142,7 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 505 km podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho test. cyklu CLTC (údaj podľa WLTP zatiaľ nie je známy). Verzia EREV má 65,9 kWh batériu, elektrický dojazd 200 km (CLTC) a celkový kombinovaný dojazd na plné nabitie a plnú nádrž (84 l) 1 026 km. Čo sa týka nabíjania, BEV sa z 30 na 80 % nabije za 47 min, EREV verzii to trvá 37 min.

m-hero 917

Zdroj: Dongfeng

Terénne vlastnosti a funkcie

Keďže ide o skutočné terénne vozidlo, dôležité sú samozrejme aj nájazdové/prechodové uhly či „brodivosť“. Nájazdové uhly pritom sú 36,8 st. (predný) a 37,5 st. (zadný). Prechodový uhol je 27,9 st. A v terénnom režime nie sú pre vozidlo problémom ani vodné prekážky s výškou do 900 mm či 45-st. stúpanie.

m-hero 917

Zdroj: Dongfeng

Vhod prídu určite aj elektronické diferenciály (vpredu aj vzadu), virtuálna uzávierka stredného diferenciálu (zlaďuje otáčky kolies prednej a zadnej nápravy), kamerový systém monitorujúci oblasť pod kolesami, príplatkový elektrický navijak, 220-V zásuvka s max. výkonom 2,2 kW či natáčanie zadnej nápravy až o 10,6 st., vďaka čomu má tento kolos polomer otáčania 5,1 m a zvládne tzv. krabí krok. A o istejšie jazdné vlastnosti sa postará aj brzdový systém Brembo, ktorý má vpredu šesťpiestikové strmene.

Cena

Na základe uvedeného a pri prémiovom interiéri sa je možné tušiť, že model Dongfeng M-Hero 917 nebude lacným vozidlom. Práve naopak. Veď v rámci slovenského trhu bude cena tohto modelu 159 900 € (BEV), resp. 139 900 € (EREV).

m-hero 917 interier

Zdroj: Dongfeng

Zdroj: Dongfeng

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dongfeng Nammi 01 príde onedlho na slovenský trh. Spoznali sme aj cenový rozsah
Česi uvádzajú na trh nový elektrický offroad MWM Spartan 2.0
Elektrické novinky od MG na slovenskom trhu odhalili svoje ceny
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. No, tak Vám musím povedať, že mám smolu! M-Hero 917 je o 5 cm dlhší ako moja garáž! Nezavrel by som vráta. Smola, smola, smola ……

    • Autá nikdy niesu úplne bez ekologickej stopy ale EV ju má menšiu.
      Musíš uznať že voči skutočnému Hummeru so spaľovákom toto auto je ekologickejšie. Či o 30, 50 alebo 70% neviem, ale je.

Pridajte komentár