Čínske Nio ET5 prešlo v teste dojazdu 891 km a americký Lucid Air 843 km

5

Už dnes sú na trhu elektromobily s dojazdom, ktorý presahuje potreby bežného vodiča. A medzi takéto vozidlá patria modely od značky Nio, a to najmä vďaka novej semi-solid state batérii, ako aj Lucid Air, ktorý okrem iného vyniká vysokou efektivitou. A dvaja youtuberi sa nezávisle od seba rozhodli otestovať reálny dojazd týchto elektromobilov.

Test čínskeho modelu Nio ET5

Ako informuje web Insideevs, majiteľ modelu Nio ET5 sa rozhodol otestovať dojazd svojho vozidla po výmene základnej 75-kWh batérie za novú semi-solid state batériu s kapacitou 150 kWh (v rámci tzv. swap station). Podotýkame pritom, že model ET5 je sedan strednej triedy považovaný za konkurenta Tesly Model 3 a nové batérie, ktoré sú pre elektromobily Nio zatiaľ dostupné len v rámci výmenných staníc, dodáva spoločnosť WeLion.

Už z nadpisu článku vyplýva, že spomínaný majiteľ modelu Nio ET5 dosiahol vo svojom teste dojazd 891 km. Ďalej si však povieme, za akých známych podmienok. Test začínal s batériou nabitou na 99 % a ukončený bol pri SoC 0 % a hlásenému zostávajúcemu dojazdu 1 km.

A aj keď nová 150-kWh batéria nezabezpečila dojazd cez 1 000 km ako v testoch automobilky Nio uskutočnených na o triedu väčšom modeli ET7, 891 km najazdených prevažne po diaľniciach určite nie je zlý výsledok.

Test amerického modelu Lucid Air

Insideevs tiež upozornil na test dojazdu luxusného sedanu vyššej strednej triedy Lucid Air Grand Touring so 118-kWh batériou a 19″ kolesami, ktorý je rekordérom v rámci oficiálnych laboratórnych testov EPA (824 km) a WLTP (839 km – pred modernizáciou modelu). Za týmto testom pritom stojí e-mobility kanál Out of Spec Reviews.

Ako už bolo spomenuté v nadpise, test dojazdu priniesol výsledok 843 km. A to pri jazde po americkej diaľnici konštantnou rýchlosťou 112 km/h, čo je tamojšia maximálka. Vozidlo pritom začínalo test pri SoC 100 % a jazdilo až do úplného zastavenia.

Treba tiež povedať, že výkon vozidla sa znížil po prejdení 822 km a vozidlo napokon zastalo po spomínaných 843 km, pričom cesta v rámci posledných km išla do značnej miery z kopca. Vozidlo pritom malo klimatizáciu nastavenú na cca 21 °C, okolitá teplota nám však nie je známa.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
CATL predstavil LFP batériu pre 1 000-km dojazd a super-rýchle nabíjanie
Výsledky hromadného testu dojazdu 26 elektromobilov od NAF
Batéria od 24M pre dojazd až 1 600 km vraj môže byť dostupná na testovanie už onedlho
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Asi je sporné vzájomne porovnať tieto dva výsledky. Dôležité je, aby sa zvyšovala energetická hustota a rýchlosť nabíjania! Držme palce tým, čo na tom pracujú!

    Poznámka: Včera 06.09.2024 som v TV novinách videl búrlivú debatu obyvateľstva s investorom výstavby baterkárne pri Šuranoch, keď obyvatelia investorom nedali šancu čokoľvek povedať. Nedokážem posúdiť všetky okolnosti, len ma napadol možný záujem tretej strany, aby sa baterkáreň nestavala! …..

    • Fabriky nech sa stavajú tam, kde bude pre ne pracovná sila. Fabriky na poľnohospodárskej pôde, kde musia zvážať cudzincov sú nám na nič. A to je prípad celého západného Slovenska. Už jaguár LR tam nemá čo robiť. Nech to postavia pri RS alebo RV, prípadne inej hlasovej doline, ľudia, čo odtiaľ museli odísť do iných regiónov za prácou sa určite radi vrátia domov, ak tam budú mať slušnú a primerane zaplatenú prácu.

      • Asi nefuguje všetko tak priamočiaro a čierno-bielo, ako to prezentuješ ty! Investori tiež majú svoje požiadavky a predstavy.

        Mňa však napadla pri tejto príležitosti myšlienka, či obyvateľov proti stavbe nepodnecujú ľudia od iných výrobcov batérií. Aj tu existuje konkurencia!!! 🙂

        • Ze v automobilkach na západe Slovenska a aj iných muklovniach pracuje už mnoho cudzincov je verejné tajomstvo… Tak tu neplet svoje nepotvrdene konspiracie a daj si pohov. Podunajská nížina je najväčšia zásobáreň pitnej vody v strednej Európe a zasierat ju montovnami a vyrobnami bateriek je najväčšia sprostosť, aká sa dá urobiť.

Pridajte komentár