Americký startup Lucid Motors už pomerne dlho hovorí o výnimočnej efektivite a dojazde svojho elektrického sedanu Lucid Air, ktorý príde na trh budúci rok. Aktuálne zverejnený dojazd pritom ukazuje, že s najväčšou pravdepodobnosťou nešlo len o „marketingové reči“.
Zdá sa, že šéf a technický riaditeľ spoločnosti Lucid Motors Peter Rawlinson vie, ako sa robia naozaj efektívne elektromobily. Veď bol tiež šéf-konštruktérom Tesly Model S, ktorá je vďaka neustálemu vylepšovaniu už dlhú dobu osobným elektromobilom s najvyšším dojazdom na svete. To by ale Lucid Air mohol zmeniť, ak Tesla do jeho uvedenia na trh „niečo nevymyslí“.
Prvý elektromobil od Lucid Motors totiž podľa tlačovej správy (via Electrek) amerického startupu ponúkne dojazd 832 km podľa pomerne prísneho a presného testovacieho cyklu EPA. Ide pritom o hodnotu, ktorú „certifikovalo“ technické centrum FEV North America.
Pri testovaní dojazdu elektromobilu Lucid Air bola použitá viaccyklová metóda EPA („SAE J1634 Oct 2012 Standard“). Nejde teda o oficiálnu hodnotu priamo od EPA. Dá sa však očakávať, že oficiálna hodnota by sa nemala relevantne líšiť od meraní FEV.

Zdroj: FEV via Electrek.co
Nameraná hodnota je teda výrazným skokom od dojazdu Tesly Model S Long Range Plus s dojazdom 647 km (EPA). Tesla však má na prípadné „vylepšenie“ dojazdu svojho väčšieho sedanu ešte čas, keďže podľa najnovších správ sa Lucid Air dostane do výroby zrejme začiatkom budúceho roka, pričom potrvá nejaký čas, kým sa dostane na trh.
Otázne však je, či bude mať pre Teslu význam v tomto smere pretekať, keďže takýto dojazd by zrejme vyžadoval podstatne väčšiu batériu, čo by sa mohlo prejaviť vyššou cenou či vyššou hmotnosťou. Od Tesly sa ale očakáva, že budúci mesiac predstaví batériu novej generácie, ktorá by mala byť okrem iného ponúknuť vyššiu energetickú hustotu a nižšie výrobné náklady. Takže uvidíme…
Lucid sľubuje aj vynikajúcu efektivitu
Peter Rawlinson v prípade elektromobilu Lucid Air verí, že vďaka 900-voltovej architektúre, „na závodnej trati osvedčenej batérii“, miniaturizovaným motorom a výkonovej elektronike, integrovaným prevodovým systémom, aerodynamike, podvozku, tepelným systémom, softvéru a celkovej systémovej efektivite stanovia nový štandard.
- Zdroj fotografie: Lucid Motors
- Zdroj fotografie: Lucid Motors
- Zdroj fotografie: Lucid Motors
Pritom všetkom sme veľmi zvedaví na to, akú kapacitne veľkú batériu potrebuje model Air na to, aby dosiahol prezentovaný dojazd 832 km („EPA“). Zo skorších slov šéfa Lucid Motors pritom vyplýva, že batéria by mala mať kapacitu pod 130 kWh. V takom prípade by bola efektivita tohto sedanu, ktorý by mal byť ešte väčším vozidlom ako Tesla Model S, naozaj výborná.
Na podrobné špecifikácie Lucidu Air si však ešte chvíľu počkáme, a to do 9. septembra, kedy bude oficiálne predstavená jeho produkčná verzia.
- Lucid Air. Zdroj: Lucid Motors
- Zdroj: Lucid Motors
- Zdroj: Lucid Motors
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Lucid Air je lepší ako Tesla Model S, tvrdí „šéfkonštruktér“ oboch vozidiel
Veľký vyzývateľ Tesly Model S má byť najaerodynamickejším luxusným autom sveta
Sedan Lucid Air s dojazdom cez 640 km dostane 1 800-koňovú verziu
4 komentáre
Ak chce Lucid prežiť, musí prekonať novú Teslu S, lenže tú novú Teslu S, ktorá sa pripravuje, nepozná, takže tieto reči o prekonaní Tesly sú trochu mimo misu. Tesla chystá nové batérie a má to byť podľa Muska niečo revolučné, prevratné, takže Lucid by mal férovo zatiaľ, min. do 22. septembra, mlčať.
http://www.teslamagazin.sk/tesla-nova-bateria-catl-cina-model-3/
Lucid sa chce orientovať na luxusnejších zákazníkov ako Tesla. Skôr to bude konkurent k Porsche Taycan. Od battery day by som skôr očakával, že Model S bude lacnejší a efektívnejší s približne rovnakým dizajnom. CATL batérie, ktoré bude používať model3 v Číne majú nižšiu energetickú hustotu oproti Panasonicu, ale mali by byť lacnejšie a budú použité do lacnejšej verzie Modelu3 s nižším dojazdom.
blablabla cislo 1487… v skratke, Lucid sľubuje, Tesla zatial vyraba a predava a vylepsuje… asi tak…
„Zdá sa, že šéf a technický riaditeľ spoločnosti Lucid Motors Peter Rawlinson vie, ako sa robia naozaj efektívne elektromobily. Veď bol tiež šéf-konštruktérom Tesly Model S…“
„Automobilka Elona Muska podala ke kalifornskému soudu žalobu vůči svým čtyřem bývalým zaměstnancům a společnosti Rivian. Tesla tvrdí, že objevila vzorec, dle kterého její konkurent k sobě přetahuje zaměstnance, které zároveň vyzývá ke zpronevěření obchodních tajemství Tesly.“
Lucid tiež ťaží z obchodných tajomstiev Tesly? Uvidíme, či ho Tesla zažaluje.