Stellantis spustil výrobu cenovo dostupného elektromobilu z Číny. A v pláne je aj čínske SUV

4

Koncern Stellantis podľa správy spustil vo svojej poľskej továrni výrobu malého „cenovo dostupného“ elektromobilu Leapmotor T03 od partnerskej čínskej automobilky Leapmotor. A ďalším elektromobilom čínskej značky, ktorý bude Stellantis vyrábať v Poľsku, má byť „menšie“ SUV A12.

Spoločný podnik automobiliek Stellantis a Leapmotor, Leapmotor International so sídlom v Holandsku, začína podľa všetkého napĺňať svoj plán. Tým je pritom export, predaj a výroba elektromobilov značky Leapmotor v réžii Stellantisu, pričom primárnym trhom bude Európa.

Agentúra Reuters informuje, že Stellantis začal s výrobou prvého elektromobilu Leapmotor v Európe. Odvoláva sa pritom na správu americkej nadnárodnej investičnej banky Jefferies, ktorej to oznámilo vedenie spoločnosti Leapmotor počas stretnutia analytikov.

Prvé kusy malého mestské elektromobilu Leapmotor T03 mali zísť z liniek poľskej továrne Stellantisu minulý týždeň. A produkcia v masovom meradle má byť dosiahnutá v septembri. Teda v čase, na kedy Stellantis nedávno avizoval uvedenie modelov Leapmotor T03 a Leapmotor C10 (SUV strednej triedy, ktoré sa má min. spočiatku dovážať z Číny) na trh.

Aj „menšie“ elektrické SUV

Zaujímavou novinkou je, že podľa spoločnosti Jefferies plánuje Stellantis od začiatku budúceho roka v poľskej továrni vyrábať aj elektromobil Leapmotor A12. O tomto modeli nevieme takmer nič, keďže sa zatiaľ objavil len ako maskované testovacie vozidlo. CarNewsChina pritom na základe správ z čínskych médií naznačuje, že ide o najmenšie SUV značky. Aj tak by sa však malo zaradiť do segmentu C, teda medzi tzv. „kompakty“.

Leapmotor A12 by tak bol tretím elektromobilom značky Leapmotor, ktorý bude Stellantis ponúkať na európskom trhu. Tento veľký koncern pritom nedávno oficiálne informoval, že počas nasledujúcich 3 rokoch rozšíri portfólio modelov Leapmotor o SUV segmentu C (zrejme spomínaný model A12), hatchback segmentu C, hatchback segmentu B a SUV segmentu B.

stellantis leapmotor elektromobily

Zdroj: Stellantis

Leapmotor T03 v skratke

Na záver uvádzame známe špecifikácie 5-dverového 4-miestneho hatchbacku Leapmotor T03, ktorý sa začal vyrábať v Poľsku. Ten by mal mať rozmery 3 620 x 1 652 x 1 577 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 2 400 mm a podľa Stellantisu ponúkne dojazd 265 km (WLTP). A na medzinárodnej produktovej stránke sa uvádza výkon 70 kW.

Čo sa týka ceny, doma v Číne sa predáva v prepočte za cca 6 400 až 9 000 €. Cena „európskeho“ modelu v rámci oficiálnej distribúcie zatiaľ nie je známa. Dovozcovia pritom model T03 napr. vo Francúzsku predávajú za cenu okolo 20 000 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai poodhalil svoj najlacnejší elektromobil Inster. Čo všetko o ňom vieme?
Najlacnejší elektromobil od Vinfastu odhalil špecifikácie a domácu cenu
Modernizovaná Dacia Spring dostala slovenský cenník. Zostáva najlacnejším elektromobilom na trhu
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Za 20 000 € to je nepredajné, keď to porovnám s 5 miestnou 70 kW fábiou za 16 000 € (4,1 metra, 380 litrov kufor). Kto reálne kupoval auto v takejto cenovej kategórií, tak vie že každých 500 eur sa počíta. Takéto auto je určené do mesta, kde si nebíjate za lacno a nie je určené na dlhé kilometre, takže návratnosť lacnejšieho nabíjania neobstojí.

  2. Ja považujem rozhodnutie vyrábať a dodávať Leapmotor T03 za technickú a etickú potupu Európy v tejto oblasti! Nech si to Stellantis preberie ako chce! Ak už, tak mali začať napr. s Leapmotor CIO! Srabi!

Pridajte komentár