Lacný čínsky elektromobil Leapmotor T03 sa má vyrábať aj v poľskom závode Stellantisu

12

Zdá sa, že Stellantis podniká ďalší krok v rámci spolupráce s čínskou automobilkou Leapmotor. Podľa agentúry Reuters totiž chystá výrobu malého cenovo dostupného elektromobilu Leapmotor T03 vo svojom poľskom závode.

Koncom minulého roka sme informovali ohľadom dohody o spolupráci automobiliek Stellantis a Leapmotor. V rámci nej Stellantis kúpil 20-% podiel v čínskej automobilke a oznámil založenie spoločného podniku Leapmotor International, v rámci ktorého bude mať ako 51-% vlastník práva na vývoz, predaj a výrobu produktov automobilky Leapmotor mimo Číny.

Obe spoločnosti vyhlásili, že ich spolupráca má priniesť „cenovo dostupnejšie riešenia mobility pre globálnych zákazníkov“. A dodali, že spoločnosť Leapmotor International začne s dodávkami elektromobilov v 2. polovici roku 2024.

Výroba má začať nasledujúci kvartál

Agentúra Reuters dnes s odvolaním sa na 2 nemenované zdroje uviedla, že Leapmotor začne v rámci spoločného podniku Leapmotor International vyrábať malé elektromobily v poľskom závode automobilky Stellantis.

Stať sa tak má v druhom kvartáli tohto roka, pričom výroba má prebiehať pomocou techniky semi-knocked down (SKD). To znamená, že nepôjde o klasickú produkciu, ale „kompletovanie“ vozidiel z čiastočne zmontovaných súprav.

Model Leapmotor T03

Vozidlo, ktoré sa má začať v Poľsku čoskoro vyrábať, má byť malý elektromobil Leapmotor T03. Leapmotor na svojej medzinárodnej stránke ohľadom tohto modelu uvádza, že vyrástol na platforme navrhnutej špeciálne pre batériové elektromobily.

Spomína tiež bezpečnú konštrukciu, výkon 70 kW, dojazd 280 km WLTP v prípade dvoch najvyššie postavených verzií, jazdný asistent 2. úrovne, OTA aktualizácie, hlasové ovládanie, 4G konektivitu, prepojenie vozidla s mobilnou aplikáciou, 8″ digitálny prístrojový panel či 10″ dotykový displej infotainmentu.

leapmotor t03 interier

Zdroj: Leapmotor

Wikipedia zas dopĺňa rozmery modelu predávaného v Číne, a to 3 620 x 1 652 x 1 577 mm (dĺžka x šírka x výška), ako aj rázvor – 2 400 mm. Pre porovnanie, modernizovaná Dacia Spring meria 3 701 x 1 583 x 1 519 mm a má rázvor 2 423 mm.

leapmotor t03

Zdroj: Leapmotor

Čo sa týka ceny, podľa webu CnEVpost sa model Leapmotor T03 predáva v Číne za 49 900 RMB (6 400 €), 59 900 RMB (7 700 €), resp. 69 900 RMB (9 000 €), a to v závislosti od verzie. Tieto verzie pritom ponúkajú dojazd 200, 310, resp. 403 km podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho cyklu CLTC. Možná cena v rámci európskeho trhu nie je známa.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW, Renault a Stellantis majú uvažovať o spojení kvôli lacnejším elektromobilom
Najlacnejšie elektromobily od BYD sú po aktualizácii ešte lacnejšie
Európa potrebuje Marshallov plán pre elektromobily, vrátane dotačného fondu, hovorí šéf ACEA a Renaultu
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Je to ako zlý sen! V Európe sa teraz ide vyrábať čínske hračkárske autíčko, ako to kedysi v minulom storočí robili Číňania a Kórejci, keď začínali s kópiami európskych áut …..

    P.S. A prečo si pritom vybrali tak zastaralo pôsobiaci model?! 🙂 …

  2. Ako tak by to bolo akceptovatelné ,keby sa dodržali aj tie ceny ,ale to sa určite nestane !Lídri EU to nedopustia. Odhadujem cenu v EU na 20-tis.eur. To budú nemecké automobilky spokojné a v klude!

    • No, myslím si že dlho nie! Aj Číňania vedia počítať! V EU budú predávať za ceny, aby ich neobvinili z dumpingu, a nasadili clo. Číňania budú slušne zarábať, a zisk pôjde preč. EU automobilky začnú v lepšom prípade stagnovať. A čo potom?! Pokoj a kľud určite nebude.

    • Preco by mali predavat za menej ako polovicnu cenu Springu? Daju cenu 2-3000 pod a budu im ruky thrat. A pri tom zisku z dvojnasobnej domacej ceny kludne mozu dat v EU zaruku 10r/300tkm a garancky zdarma ked predaju auto za cenu dvoch. 🙂

    • Je to tak, predpokladaná cena z viacerých zdrojov hovorí o 20 000 € v EU. Zároveň treba povedať, že hodnotenie tohto modelu čínskymi zákazníkmi je na špičke segmentu. Nezabúdajme však na konštrukčnú vadu v podobe predného náhonu.

  3. Prečo stále napádate predný pohon ? Ste vôbec strojári alebo lepšie povedané technický tip .Jediný problém bol u elektroaut preklzávanie pred. kolies ale to ste si nevšimli ,že je to už dávno vyriešené elektronicky plynulím rozbehom,čo práve u elektra sa rieši najlepšie elektronicky. Takže na prešmykávanie už konečne zabudnite !! Malé a stredné autá -pre ne je ďaleko výhodnejšie použiť predný náhon .A prečo ?? No predsa pre zníženie výrobných nákladov-to je rozhodujúce !! Najmenej 30 rokov vám predný náhon nevadil ! Stačí ,že nejaký pseudoodborník sa vyjadrí a vy mu to zožeriete .Zamysleli ste sa vôbec nad tým. Predný náhon, pri jazde v zákrute, auto vyťahuje zo zákruty – je to jednoznačný bespečnostný prvok predného náhonu ! A ešte raz ,je výrobne lacnejší a má menej súčiastok ,ako zadný náhon.Je aj lacnejší na údržbu .To sú holé fakty ! Takže žiadna konštrukčná vada-zapíšte si to za uši !

    • Zdravím, strojár nie som, technik áno. Zadný náhon je všeobecne lepší pre BEV s batériami v podlahe. Z pohľadu inštalácie na linke pri dedikovaných platformách je jedno, kde ho dávate (problém majú zastarané hybridné platformy, t.j. ICE/BEV, nie čisté BEV platformy). Z pohľadu konštrukcie je naopak lepšie momentové sily prenášať na jednoduchú zadnú nápravu a nie na komplikovanú prednú. Ako benefit máte menší polomer otáčania a vyššiu životnosť /odolnosť riešenia o jazdných vlastnostiach ani netreba diškurovať. Jedinou výhodou je rekuperácia, ktorá je efektívnejšia pri predom náhone. Nie náhodou je hromadný nárast BEV so zadným náhonom. Ekonomicky neefektívne a technicky zaostalé hybridné (ICE/BEV) platformy budú mať problém obstáť v konkurencii dedikovaných platforiem aj vďaka nevhodnému prednému náhonu.
      A ešte jedna poznámka k dedikovaným platformám. Keďže lenivé automobilky sú neochotné inovovať, častokrát vidím takzvané dedikované BEV platformy, ako minimálne upravené spaľovacie platformy. Sú tak leniví a neschopní, že BEV platformy z pohľadu priestorového riešenia nemajú takmer žiadne výhody. Pekne to je vidieť pri rozborke Tiguanu a ID4. Vzorom je napríklad Tesla, Canoo, Lucid a Rivian, kde vidíte komplexné inovatívne riešenie a navyše aj lepšie využitie priestoru pre posádku.

      A áno, fyzika vyhráva nad ideológiou, ekonomikou, jazdnými asistentmi a predné kolesá budú v zlých podmienkach do kopca prekĺzavať.

  4. Len mi nejde do hlavy tá logika: EÚ zavedie clo aby ochránila európske automobilky a Stelantis na tom bude zarábať montážou čínskych skladačiek v Poľsku.

    • Montáž áut z dielov v krajinách s vysokým clom je známa vec! Viem, že sa autá z KIE v Žiline vozili pár km bokom, a tam rozoberali na diely, ktoré sa potom v rozpade posielali do sveta …. Neviem, či to tak ešte stále beží! To nie je o logike, ale o prachoch Miloško! 🙂

      • Vsetko je o prachoch, o tom niet pochýb, Písal som o logike tých mimoriadnych ciel, ktoré zavádza EU na ochranu miestnych automobiliek aby boli konkurencie schopné. A miestne automobilky sa preorientujú na montáž čínskych skladačiek. Strelme si aj do druhej nohy…

Pridajte komentár