Leapmotor odhalil „cenovo dostupné“ C-SUV aj rýchlonabíjacie D-SUV

4

Čínska značka Leapmotor, ktorej elektromobily v Európe predáva koncern Stellantis, ukázala na autosalóne v Paríži nové modely, ktoré budú dostupné aj na európskom trhu. A to kompaktné SUV Leapmotor B10, ktoré má byť cenovo dostupné, ako aj SUV strednej triedy C16 s ultrarýchlym nabíjaním.

Koncern Stellantis spustil minulý mesiac v Európe predaj prvých elektromobilov čínskej automobilky Leapmotor, s ktorou vytvoril spoločný podnik. Ide o malý hatchback T03, ktorý sa v tomto kvartáli začne montovať v poľskom závode Stellantisu a SUV strednej triedy C10.

A na aktuálne prebiehajúcom parížskom autosalóne spoločnosť Leapmotor International odprezentovala svoje ďalšie globálne elektromobily, ktoré budú dostupné aj v Európe. A to kompaktné SUV Leapmotor B10 a SUV strednej triedy Leapmotor C16.

Leapmotor B10

Leapmotor B10 je prvým modelom zo série B a výrobca ho považuje za kritický míľnik v rámci svojej globálnej expanzie. Číňania pritom v prípade tohto modelu často opakujú, že pôjde o cenovo dostupný globálny model. Ten vyrástol na špecializovanej e-platforme LEAP 3.5, ktorá má poskytovať pokročilé ADAS funkcie, digitálny kokpit a inteligentné jazdné schopnosti.

leapmotor b10

Zdroj: Stellantis

Model B10 radí výrobca do segmentu C, čiže medzi tzv. kompakty, resp. nižšiu strednú triedu. Do tohto segmentu sa pritom zmestia aj modely ako Škoda Enyaq a Elroq. Zdá sa pritom, že model B10 bude rozmerovo bližšie k menšiemu Elroqu, aj keď údaje ohľadom rozmerov nepoznáme.

A nepoznáme v podstate žiadne technické špecifikácie predstavenej novinky. Z Číny však napr. prostredníctvom webu CarNewsChina prichádza aspoň informácia ohľadom domácej ceny, ktorá sa pohybuje v rozmedzí 100 000 až 150 00 RMB (12 900 až 19 400 €).

Európska cena bude zrejme podstatne vyššia, každopádne aj tak by sa model B10 mohol zaradiť k cenovo najdostupnejším elektromobilom na starom kontinente, obzvlášť vo svojom segmente. CarNewsChina totiž tiež uvádza, že medzinárodný model by sa mal vyrábať v Poľsku (zrejme skôr montovať, tak ako model T03), čím by sa obišli dovozné clá.

Leapmotor C16

Leapmotor v Paríži ukázal aj elektrické SUV strednej triedy C16. Stellantis v tlačovej správe ohľadom „parížskych“ elektromobilov Leapmotor pritom uviedol, že tento 6-miestny model využíva 800-V el. architektúru na báze karbidu kremíka. Vďaka tomu má byť vhodný pre rodiny a cestovanie na dlhé vzdialenosti, keďže jeho el. architektúra umožňuje nabitie za 15 min (SoC rozsah sa však nespomína).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Stellantis zverejnil ceny čínskych elektromobilov T03 a C10, ktoré bude predávať v EÚ
Šéf Škody očakáva „cenovú vojnu“ elektromobilov v rámci Európy
Dongfeng rozširuje slovenskú ponuku elektromobilov o nový model S7
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Čínska verzia je naozaj lowcostová a má excelentný pomer cena/výkon. S galaktickou čínskou prirážkou, extra colným výpalným pre bruselských byrokratov a bonusom na odchodné pre Tavaresa sa cena vyšplhá do povážlivých výšin. Tu by už mohla zafungovať otázka potenciálneho kupujúceho: „Nie som ovca na holenie?“

    Európsky výrobcovia aktuálne dostali ďalšie rany osudu. Po výprasku na čínskom trhu prichádzajú ďalšie strašidelné správy z Južnej a Strednej Ameriky. Aj tam sa zjavil čínsky prízrak v podobe elektrických áut a autobusov pre MHD. Vidina krachu viacerých západných automobiliek sa dramaticky zvyšuje.

    Je smutné sledovať degeneráciu manažmentu západných automobiliek a nepochopenia rastovej krivky BEV a pádu krivky ICE. Konkrétne EU automobilky sa dostali do bodu, kde už nebudú mať dostatok peňazí na dohnanie investičnej medzery vo výške zhruba 100 miliárd €. Nachádzajú sa v špirále smrti…

    • IK, ja dúfam, že tie: „ďalšie strašidelné správy z Južnej a Strednej Ameriky“ sú ako to Ficove vyhlásenie o správe od SIS! Zajtra o nich nikto nebude nič vedieť, nikto nič také nežiadal a nepovedal, Fico si tiež na nič také za dva dni nespomenie, a ty v tom zostaneš sám !!! 🙂 ….

  2. zákazníci, ktorí už vlastnili elektromobily, prechádzajú po čase naspäť k tradičným vozidlám so spaľovacím motorom. Do septembra 2024 sa takto rozhodlo zhruba 34 percent Nemcov.

    „https://…“

Pridajte komentár