Elektrická Kia Syros má prísť cca o rok. Stáť by mohla okolo 23 000 €

1

Objavila sa neoficiálna správa, že nedávno predstavený malý crossover Kia Syros dostane plne elektrickú verziu. Malo by ísť o náprotivok elektromobilu Hyundai Inster, ktorý by sa mohol v Európe predávať ako Kia EV1.

Nedávno sme informovali ohľadom špekulácií, že novinka od Kie predstavená v Indii, malý crossover Syros, by mohol dostať plne elektrickú verziu a prísť na trh ako koncernový bratranec elektromobilu Hyundai Inster, ktorý sa predáva aj na našom trhu.

A neoficiálna správa od Autocar India zdá sa približuje túto špekuláciu o niečo viac k realite. Portál totiž informuje, že nové detaily, ktoré má k dispozícii, potvrdzujú, že elektrická Kia Syros príde na indický trh začiatkom roku 2026. A to v januári až marci.

Model Syros vyrástol na rovnakej platforme ako model Hyundai Casper, ktorý neskôr dostal plne elektrickú verziu. A tá sa v Európe predáva pod menom Hyundai Inster. Syros má pritom podobné rozmery ako Inster – 3 995 x 1 805 x 1 680 x 2 550 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor).

Inster a Syros by tak mohli vytvoriť podobné koncernové dvojičky ako napr. Ioniq 5 a EV6 či Ioniq 9 a EV9. Je tiež možné, že elektrická Kia Syros by mohla niesť na iných trhoch meno EV1. Model EV1, ako najmenší a cenovo najdostupnejší elektromobil značky, pritom v septembri potvrdil prezident Kie Ho-sung Song.

Očakávania

Ak sa skutočne dočkáme náprotivku elektromobilu Hyundai Inster od Kie, dá sa očakávať, že ten by mal mať rovnakú či veľmi podobnú základnú techniku ako jeho koncernový bratranec.

Inster pritom ponúka výkon cca 71 kW, resp. 85 kW, krútiaci moment 147 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,7 s, resp. 10,6 s, maximálnu rýchlosť 140 km/h, resp. 150 km/h, batérie s kapacitou 42 kWh a 49 kWh, dojazd 327 km, resp. 370 km (WLTP) či nabitie z 10 na 80 % za cca 30 min.

Predpokladá sa tiež, že elektrická Kia Syros by mala v rámci výbavy tak ako spaľovacia verzia zahŕňať napr. dva 12,3″ displeje (prístrojový panel + infotainment), 5″ displej pre ovládanie HVAC systému, 360-st. kameru, panoramatické strešné okno, systém ADAS 2. úrovne či dokonca ventilované sedadlá aj v rámci 2. radu.

Čo sa týka ceny, Autocar India očakáva, že tá sa bude v Indii pohybovať v rozsahu cca 17 000 až 22 000 € (po prepočte). Na našom trhu by sa cena nemala príliš líšiť od ceny modelu Hyundai Inster, ktorý aktuálne začína na 22 690 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dacia zvažuje lacnejšie elektromobily. A v hre sú aj e-kompakty
Menšie elektrické SUV od Fiatu ide do predaja a odhaľuje prvé cenovky
Kia chystá malé elektromobily EV1 a EV2, pričom naznačila ich cenu a zvažuje „haló“ model
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Tento „BUNKER-DESIGN“ tak, ako aj „MAUS-DESIGN“ alebo „PIGGYBANK-DESIGN malým autám nesvedčia !!! Otrasný je aj „GOULASH-DESIGN“ Hyundai Inster! A basta!

    P.S. Malé autá potrebujeme ako soľ ! Mali by však klamať telom a pôsobiť príťažlivo, milo, sympaticky a dôstojne v svojej „malosti“ ! Veď tí správní milovníci áut mi rozumejú! 🙂 🙂 🙂

Pridajte komentár