Kia „predstavila“ kompaktné elektrické SUV EV5. Na trh príde ešte tento rok

1

Automobilka Kia odhalila na autosalóne čínskom v Čcheng-tu kompaktné SUV Kia EV5, ktoré bude „globálnym“ modelom. Na prvé trhy sa dostane ešte tento rok.

Portfólio elektromobilov značky Kia rozšíri aj model z obľúbenej kategórie „kompaktných SUV“, t.j. SUV nižšej strednej triedy (segment C), kde patria napr. modely Škoda Enyaq iV a Volkswagen ID.4.

Kórejci aktuálne podľa vlastných slov Kiu EV5 „predstavili“, viac však sedí, že svoju novinku ukázali. Priložená tlačová správa je totiž plná „omáčok“ a za jedinú relevantnú informáciu považujeme to, že model bude uvedený na trh „v druhej polovici tohto roku“. A to spočiatku v Číne, pričom informácie ohľadom ďalších trhov, ako aj špecifikácií vozidla budú predstavené v októbri v rámci „Kia EV Day“.

Čo zatiaľ vieme?

Našťastie Kia EV5 nie je úplne nepopísaný list. Zhrňme si preto, čo o nej zatiaľ vieme. Vďaka homologizačným dokumentom z čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) poznáme napr. rozmery vozidla. A to 4 615 x 1 875 x 1 715 x 2 750 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor).

Dostupné verzie budú vybavené aj elektromotorom od spoločnosti Vitesco s výkonom 160 kW a krútiacim momentom 310 Nm. Ten zabezpečí vozidlu maximálnu rýchlosť 185 km/h.

V Číne homologovaný model bol vybavený batériou s chémiou LFP od BYD. Malo by ísť teda o batériu Blade. Kapacita sa v dokumentoch síce nespomína, avšak už skôr sa objavila informácia, že verzia „Long Range“ bude mať k dispozícii 82 kWh a ponúkne dojazd 600 km podľa nešpecifikovaného cyklu (CLTC?). Vozidlá určené na vývoz z Číny, kde sa bude model vyrábať, majú byť vybavené batériou s chémiou NMC.

Skoršie správy tiež hovoria o tom, že aj keď je Kia EV5 postavená na dedikovanej e-platforme E-GMP, na rozdiel od doterajších modelov, ktoré na nej vyrástli, chystaná novinka má používať „len“ 400-V nabíjací systém a nie 800-V. Dôvodom majú byť nižšie náklady.

Keď už je reč o nákladoch, model EV5 má patriť k cenovo dostupnejším elektrickým SUV. Na domácom juhokórejskom trhu má podľa neoficiálnych informácií začínať údajne na 50 mil. KRW (cca 36 000 €). A verzia „Long Range“ má stáť od 57 mil. KRW (cca 40 000 €). Je však pravdepodobné, že v Európe bude Kia EV5 drahšia.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kia avizuje viaceré menšie elektromobily. Vyrábať by sa mohli aj pri Žiline
Kia spúšťa v SR predpredaj elektrickej vlajkovej lode EV9. Spoznali sme aj ceny
Kia má chystať elektrického „nástupcu Stingera“ s dojazdom až 800 km
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Od začiatku som mal dojem, že EV5 je väčšie auto, ako sa v tomto článku uvádza. Dĺžku som tipoval na 4.750 mm a rázvor tak na 2.850 mm. Predstavený interiér, resp. prístrojová doska ma moc neoslnila. Teraz už len ako nás oslní, či oči vypáli cena v Európe!

Pridajte komentár