Kia rozširuje modelový rad svojich elektrických SUV Kia EV5 a EV9 o variant GT Line, resp. verziu GT. Kompakt EV5 tak dostáva športovejší strih. Spoznávame pritom aj dojazd a upresnený výkon verzie AWD či cenový rozsah modelov pre čínsky trh. A Kia EV9 sa stáva vďaka novej verzii GT najvýkonnejším 3-radovým SUV značky.
Kia EV5
Začneme modelom Kia EV5, ktorý by mohol byť populárny aj v Európe. Ide totiž o elektromobil z obľúbeného segmentu kompaktných SUV, kde nájdeme napr. Škodu Enyaq či VW ID.4. Ten odštartoval svoju púť na čínskom trhu, ale dočkáme sa ho aj na starom kontinente.
A aktuálne získavame ďalšiu predstavu, s čím by mohla prísť Kia do Európy. Ako informuje The Korean Car Blog, Kórejci totiž rozširujú modelový rad o športovejšie struhnutý variant GT Line, pričom spoznávame upresnený údaj ohľadom výkonu aj dojazd verzie s pohonom oboch náprav. Aj keď zatiaľ len podľa cyklu CLTC.
Variant GT Line je zdá sa aktuálne vyhradený pre verziu s pohonom oboch náprav, pričom tá ponúka výkon 233 kW a dojazd 580 km podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho test. cyklu CLTC. Kapacita batérie sa nespomína, Kia však už skôr uviedla, že model EV5 bude dostupný so 64 a 88-kWh akumulátorom.
V prípade verzií s pohonom jednej nápravy (zrejme zadnej) zabezpečujú tieto batérie dojazd 530, resp. 720 km (CLTC). Takže sa môže zdať, že pohon oboch náprav podstatne zhoršuje efektivitu vozidla. Teda za predpokladu, že verzia AWD používa 88-kWh batériu. A kórejský blog prináša aj informáciu ohľadom cenového rozsahu Kie EV5 na čínskom trhu. A to 149 800 až 214 800 RMB (cca 20 000 až 28 000 €).
- Zdroj obrázku: Kia
- Zdroj: Kia
- Zdroj: Kia
Kia EV9 GT
Kia aktuálne prostredníctvom oficiálnej tlačovej správy tiež predstavila novú verziu veľkého SUV Kia EV9, ktoré je dostupné aj na slovenskom trhu. Uvádza pritom, že je to jej najvýkonnejšie 3-radové SUV v histórii. A to aj vďaka pohonnému systému, ktorý zahŕňa predný 160-kW elektromotor a zadný 270-kW elektromotor. Odhadovaný systémový výkon je pritom 373 kW.
Novinka podľa odhadu výrobcu zrýchli z 0 na 60 mph (97 km/h) za 4,3 s. Nabíjací systém bol zachovaný, pričom nabitie z 10 na 80 % má trvať 25 min.
- Zdroj: Kia
- Zdroj: Kia
Okrem vylepšeného pohonného systému či športovejších prvkov a detailov exteriéru a interiéru prináša Kia EV9 GT aj elektronický samosvorný diferenciál, väčšie predné brzdy, simuláciu automatickej prevodovky so sekvenčným radením, vrátane zvukovej kulisy či príplatkové elektronicky ovládané odpruženie.
Kia EV9 GT príde na trh v 2. polovici budúceho roka. Cena a ďalšie špecifikácie nie sú aktuálne známe.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Modernizovaná Kia EV6 vstupuje na slovenský trh a odhaľuje ceny
Najmenšia elektrická Kia, EV2, je zrejme na ceste. Vyrábať sa má na Slovensku
Kia EV3 je v predpredaji na slovenskom trhu a odhaľuje ceny
ODBER NOVINIEK
7 komentárov
KIA EV5 pôsobí „sviežejším“ dojmom ako EV9, ktorý sa môže vypariť cestou do EU v žiare cenových kalkulácií!
EV9 bude ozaj len pre majetných a armádu, ako nosič zbraní krátkeho doletu! Dosť mi pritom vadí to veľké rámovanie svetelnými pásmi kolom-dookola!
KIA vylepší svoje vozidlá za rok, VW to bude trvať cca 2 roky. Tí usilovní Nemci nejako zleniveli. Inak, tento KIA dizajn pôsobí hrozne ťarbavým dojmom. Ako z doby kamennej.
Tie rozdiely v cenách medzi Čínou a Európou som zločin. Veď ide o tie isté autá. Nekupujem.
… sú zločin
Aj ty Brútus?!

Človeče, píš pomalšie a kontroluj, čo ti robí korektor slov, lebo vyvoláš tretiu svetovú vojnu!
Viete mi niekto povedať, či v prípade Kia EV5-ky, existuje nejaká možnosť ako sa zbaviť tej „3. sedačky“ vpredu? Myslím, že je to nejaké predĺženie sedadla spolujazdca. Samozrejme mám na mysli v rámci nejakého stupňa výbavy. Príde mi to tam riadna kravina. Neviem koho napadlo to tam dať. To je asi jediná vec, ktorá ma odrádza od potenciálnej kúpy tohto inak pre mňa veľmi zaujímavého vozidla.