Unikátna „kórejská elektro-Octavia“ Kia EV4 má ísť do výroby začiatkom budúceho roka

7

Z juhokórejských médií prichádzajú správy ohľadom chystaného elektromobilu Kia EV4, ktorý má byť unikátom vo svojej triede. Dozvedáme sa pritom aj možný termín spustenia jeho výroby. Čo všetko vieme o tomto modeli?

Kia nedávno oznámila, že do roku 2026 uvedie na trh šesť nových elektromobilov. Avizuje pritom 4 osobné modely EV2, EV3, EV4, EV5 a 2 vozidlá typu PBV (tzv. „vozidlá určené pre špeciálne účely“) PV5 a PV7. Z osobných modelov už predstavila EV3 a EV5, pričom druhý menovaný sa už vyrába v Číne.

O modeli EV2 toho zatiaľ veľa nevieme a model EV4 bol odhalený aspoň v koncepčnej podobe. A to v októbri minulého roka spolu s nedávno predstaveným subkompaktným SUV EV3. Kia pritom uviedla, že EV4 predefinuje podstatu elektrických sedanov a dodala: „Je to úplne nový typ elektrického sedanu, ktorý je symbolom inovácie.“

Novinky

Aktuálne z juhokórejských médií prichádza informácia, že Kia EV4 sa má dostať do výroby v marci budúceho roka, o čom na základe správy od Etnews informoval Electrive. Prototypy modelu sa už testujú na cestách, pričom táto fáza má byť dokončená koncom roka. Ukončenie vývoja má byť naplánované na február budúceho roka a následne v marci sa má model dostať do výroby.

Produkcia modelu začne v domácej Južnej Kórei. A to v závode AutoLand Gwangmyeong, ktorý je určený špeciálne na výrobu elektromobilov. V ňom sa má ročne vyprodukovať cca 70 000 ks vozidiel EV4. A o ďalšie kusy by sa mohli postarať „zámorské továrne“. Teoreticky možno aj závod Kia Slovakia pri Žiline.

Kia EV4 má byť kompaktným sedanom, čo by znamenalo, že sa zaradí do rovnakého ako segmentu ako napr. Škoda Octavia či Toyota Corolla Sedan.

Ďalšie informácie

Model EV4 vyrastie na dedikovanej e-platforme E-GMP. Očakáva sa však, že rovnako ako model EV3 bude využívať „len“ 400-V el. architektúru a v základe pohon prednej nápravy, a teda nie 800-V architektúru a štandardný zadný pohon ako je tomu pri modeloch EV6 a EV9.

Čo sa týka pohonného systému, zatiaľ nie sú dostupné žiadne oficiálne informácie. Je však možné, že ten bude zdieľať s nedávno predstaveným modelom EV3. Subkompaktné SUV pritom ponúkne výkon 150 kW, krútiaci moment 283 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,5 s, maximálnu rýchlosť 170 km/h, batérie s kapacitou 58,3 a 81,4 kWh, dojazd až 600 km (WLTP) či nabitie z 10 na 80 % za 31 min.

Zvedaví sme samozrejme aj na cenu. Kia už skôr uviedla, že modely EV3, EV4 a EV5 budú stáť 35 000 až 50 000 $ (32 200 až 46 000 €). Nedávno pritom na domácom trhu spustila predaj modelu EV3 za cenu od 43,08 mil. KRW (cca 28 200 €). A keďže ceny elektromobilov Kia, ktoré sa vyrábajú v Kórei, sú v Európe drahšie, dá sa očakávať, že Kia EV4 by sa mohla na starom kontinente predávať za cenu niekoľko tisíc € nad sumou 32 000 €.

kia ev4 interier

Zdroj: Kia

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kia EV3 vstupuje na domáci trh a ukazuje prvé cenovky
Kia zmodernizovala model EV6. Ponúka vyšší dojazd a ďalšie vylepšenia
Elektrická Kia novej generácie s dojazdom až 800 km odhalila aj termín spustenia výroby
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

    • je potrebné si uvedomiť, že klasické autá, ktoré stáli pred Covidom cca 16tis.€, dnes stoja cez 25tis. Automobilky nenápadne dvíhajú ceny klasických vozidiel a vyrábajú elektromobily s jemne zníženou cenovkou, aby opticky „zmazali“ ten počiatočný výrazný cenový rozdiel…..

Pridajte komentár