Automobilka Kia dnes spolu s konceptom EV2 predstavila aj sériový elektromobil Kia EV4, ktorý príde na trh vo variantoch hatchback aj sedan. Hatchback sa pritom onedlho začne vyrábať na Slovensku. Podľa Kórejcov ide o kompaktný model, sedan však má vzhľadom na triedu nadštandardné rozmery.
Kia uvádza, že elektromobil EV4 bol navrhnutý tak, aby zmenil segment nižšej strednej triedy. Má ísť o všestranný, praktický a zároveň športový model. A zákazník si bude môcť vybrať z dvoch karosárskych variantov – hatchback a sedan.
Kia EV4 – špecifikácie
Kórejci radia svoju novinku s koeficientom odporu vzduchu 0,23 do segmentu C (nižšia stredná trieda), čiže medzi tzv. kompakty. Sedan má však rozmery podobné Tesle Model 3 patriacej do strednej triedy. A to 4 730 x 1 860 x 1 480 x 2 820 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Hatchback má na dĺžku 4 430 mm a na výšku 1 485 mm. A batožinový priestor vozidla ponúka objem 490, resp. 435 l.
- Zdroj: Kia
- Zdroj: Kia
Tak ako sa očakávalo, Kia EV4 vyrástla na 400-V variante e-platformy E-GMP, čo by malo znížiť výrobné náklady v porovnaní s 800-V variantom, ktorý využívajú modely EV6 a EV9. A neprekvapí ani pohon prednej nápravy a výkon 150 kW, tak ako je tomu v prípade modelu EV3.
Oba varianty budú dostupné v 2 verziách – „Base“ a „Long Range“. Základná ponúkne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,4 s, batériu s kapacitou 58,3 kWh, dojazd 410 km (hatchback), resp. 430 km (sedan) podľa cyklu WLTP a nabitie z 10 na 80 % za 29 min. „Long Range“ disponuje zrýchlením z 0 na 100 km/h za 7,7 s, batériou s kapacitou 81,4 kWh, dojazdom 590 km (hatchback), resp. 630 km (sedan) podľa cyklu WLTP a nabíjaním z 10 na 80 % za 31 min.
Funkcie a výbava
Obe verzie dosahujú maximálnu rýchlosť 170 km/h a majú palubnú nabíjačku s výkonom 11 kWh. A nabíjací systém ponúkne obojsmerné nabíjanie typu V2L aj V2G. Tzn., že energiou z trakčnej batérie bude možné napájať elektrické spotrebiče (max. 3,6 kVA), resp. že vozidlo bude môcť posielať energiu späť do el. siete (max. 10 kVA) a podporovať jej stabilizáciu, napr. v čase špičky.
Kia EV4 bude vybavená digitálnym kľúčom, ktorý umožní otváranie vozidla aj prostredníctvom smarthodiniek Apple Watch. Softvérové aktualizácie vozidla na diaľku (OTA) bude možné vykonávať aj cez smartfón majiteľa. A v interiéri nájdeme až 3 displeje, ktoré majú uhlopriečku 12,3″, 5,3″ a 12,3″.
- Zdroj: Kia
- Zdroj: Kia
Presnosť rozpoznávania hlasových príkazov má pomôcť zlepšiť adaptívny asistent na báze umelej inteligencie „Kia AI“. A dočkáme sa aj variantov GT-Line s prvkami dotvárajúcimi športovejší charakter modelu EV4.
Výroba a dostupnosť
Kia EV4 vo verzii hatchback sa začne vyrábať na Slovensku v 2. polovici tohto roku, kedy sa dostane aj do predaja. Produkcia sedanu bude spustená v domácej Južnej Kórei už budúci mesiac a v tom období sa na tamojšom trhu dostane aj na trh.
- Zdroj: Kia
- Zdroj: Kia
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kia EV2: Kórejci poodhalili svoj najmenší elektromobil – „Made in Slovakia“
Hyundai chystá nové elektrické SUV. Zaradí sa pod model Ioniq 5
Modernizovaná Kia EV6 vstupuje na slovenský trh a odhaľuje ceny
ODBER NOVINIEK
8 komentárov
strasne….
Ok, teraz chapem – hatchback je pre Europu a ten divny sedan je pre aziatov.
Dopozeral som video… ehm aj ten hatchback z urcitych uhlov vyzera divne.
PS: len moj subjektivny pocit.
predpokladam cenu gt line nad 60 tis. , Kiu a Hyundai nikdy !
pockaj si na aftermarkrt ako ja. kia niro 64kWh za 20ku este ma 2 roky/60tis km zaruku a ide dobre. Jedine co jej mozem vytknut, ze nema dieru v zadnej stredovej opierke (na lyze)
To Názorové „Kiu a Hyundai nikdy !“ nebude len o cene! 🙂 …..
Svätá pravda, je to hlavne o pristupe značky k zakaznikovi , hlavne servis !
jedno z najskaredsich aut…uz iba fiat Multipla je skaredsie