Automobilka Kia nám ukázala koncepty pripravovaných menších a cenovo dostupnejších elektromobilov Kia EV3 a Kia EV4 v októbri minulého roka. Neuviedla pritom, kedy sa dočkáme sériových vozidiel. Aktuálne však prichádza z Južnej Kórey správa, že tieto modely sa už chystajú na výrobu.
Kia chystá značné rozšírenie svojho plne elektrického portfólia. A to aj o menšie modely Kia EV3 a EV4. Na základe aktuálnej správy portálu Korea Herald sa pritom zdá, že do produkcie by sa mohli dostať onedlho. Jeden z domácich závodov je totiž podľa tejto správy pripravený na ich výrobu.
Továreň v Gwangmyeongu má za sebou 8-mesačnú rekonštrukciu, v rámci ktorej bola pripravovaná na výrobu elektromobilov. A to prostredníctvom inovatívnych technológií ako sú automatizačné procesy poháňané umelou inteligenciou a robotikou, systémy digitálnych dvojčiat, operačné systémy založené na dátach a nízkouhlíková produkcia.
- Zdroj: Kia
- Zdroj: Kia
Závod má po úplnom uvedení do prevádzky začať tento rok vyrábať „malé SUV“ Kia EV3 a „stredne veľký sedan“ Kia EV4. Kapacita továrne má byť 150 000 vozidiel ročne.
Korean Herald tiež uvádza, že zdroje z priemyslu predpokladajú cenu chystaných elektromobilov okolo 30 mil. KRW (21 000 €), resp. 40 mil. KRW (28 000 €). Tieto sumy by sme však brali s rezervou nielen kvôli tomu, že ide zrejme o ceny pre domáci trh, ale aj na základe vyjadrenia Kie, že jej nové elektromobily budú začínať na cene okolo 30 000 $ (cca 28 000 €).
Čo ešte vieme o modeloch EV3 a EV4?
Žiaľ, v aktuálnej správe z Kórey sa nespomína nič ďalšie o samotných modeloch Kia EV3 a EV4. Stále tak máme k dispozícii len to málo, čo Kia uviedla pri predstavení koncepčných modelov. A to, že Kia EV3 je CUV, ktoré ponúkne technológiu, praktickosť a dizajn vlajkovej lode Kia EV9, ale v kompaktnej a dostupnej forme.
- Zdroj: Kia
- Zdroj: Kia
- Zdroj: Kia
V prípade modelu Kia EV4 zas výrobca vyhlásil, že má predefinovať podstatu elektrických sedanov. „Je to úplne nový typ elektrického sedanu, ktorý je symbolom inovácie,“ dodala Kia.
DOPLNENÉ: The Korean Car Blog aktuálne na základe správ, ktoré podľa miestnych médií vychádzajú z vyjadrení viceprezidenta Kie počas ostatného konferenčného hovoru, informoval, že model Kia EV4 sa trošku oneskorí. A to z konca tohto roku na začiatok budúceho. Model EV3 by mal prísť v 1. polovici tohto roka.
- Kia EV4 Concept. Zdroj: Kia
- Zdroj: Kia
- Zdroj: Kia
Zaujímavosťou je, že podľa ďalších informácií by sa mal jeden z týchto modelov vyrábať aj v slovenskej továrni spoločnosti Kia. A to zrejme po spustení produkcie modelu Kia EV2, ktorá má začať budúci rok.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvé elektromobily Kia „Made in Slovakia“ zídu z linky budúci rok. Aké modely očakávať?
Kia EV5 je v predaji na prvom trhu. O čínskej cene môžeme len snívať
Kia odhalila elektrické koncepty EV3 a EV4, ako aj svoje e-mobility plány
ODBER NOVINIEK
6 komentárov
Stále si myslím, že je lepšie, dobre si vybrať z klasiky, ako sa pustiť do elektrizujúceho dobrodružstva súčasnej a prichádzajúcej ponuky …..
Kia ma zaujimave auta. Hardware ma vynikajuci ale software je odpad.
Niekto to nazyva „korejska“ ergonomia a myslenie, ale podla mna su to softwarove nedorobky bez aktualizacii. Ak aj tvrdia ze maju OTA tak update zatial veskery zadny a to uz je na trhu Kia EV6 dost dlho.
Staci si pozriet youtubove opisi update a to co by ludia potrebovali aktualizovat. Nic pre potreby majitelov.
Kazdopadne Kia EV4 je pekna
Kia je tak drahá a zaostalá so svojimi EV, že v Číne zatvorila všetky továrne okrem jednej. Konštrukčný návrh je z podstaty zlý a zastaraný.
Ako príklad uvádzam starú softwarovú a hardvérovú architektúru (vychádzajúcu z ICE), zlé batérie od LG (našťastie nové budú aspoň niektoré od CATL), zlý návrh chladenia motorov, zlý návrh spojky na motore (ten pripájateľný pri 4×4) a podobne. Spomínaná cena bude v čase príhodu na trh absolútne nekonkurencieschopná. BEV sa od minulého roka vyrábajú lacnejšie, ako ICE pre razantný pokles ceny batérií. Sledujte čo sa stalo na najvyspelejšom trhu BEV v Číne a časom sa to isté stane aj v zaostalejších trhoch, ako EU a ešte zaostalejšom trhu USA.
Ak nebudeme urýchlene reagovať kopírovaním a doháňaním čínskych BEV automobiliek, pád EU sa bude iba zrýchľovať. Dôvodom je že saturačná krivka nového trhu (S-krivka) ide do exponenciálnej fázy.
A nemusíme sa hanbiť, predtým kopírovali oni nás 🙂
Chlapi!, to ste KII naložili !!! Mne sa páči KIA EV3, EV5 a EV9. EV9 už testovali viacerí, a hodnotenia boli vcelku pozitívne. Do hĺbky softwaru a hartwaru však moc nešli. Viete, novinári ….
Som priaznivec BEV, ale na moje nároky zatiaľ nedorástli, hlavne v oblasti batérií, nabíjania a celkovej ceny, preto som sa vyjadril v prospech klasiky. Ani BEV a použitá elektrika nevznikajú dnes bez emisií ……
KII držím palce, aby sa čím skôr zlepšila, ale aj ostatným, čo majú čo doháňať! 🙂
P.S. Patrím k tým, čo dnes dokážu bez nenávisti žiť s ICE, hlavne EURO5 a 6, a aj BEV, aj keď sú aké sú, a nie sú ešte tak dobré a lacné, ako by sme chceli!
A čo tá KIA EV5? O tej je akosi ticho. Resp. som nikde nenašiel zmienku o tom, kedy sa dostane k zákazníkom. A práve tá je pre mňa najzaujímavejšia. Veľkostne niečo ako Sportage. Takže za mňa super. Alebo by aj tá Honda mohla spraviť už konečne CRV komplet na baterky.