Kia dnes na svojom prvom „EV Day“, teda „Dni elektromobilov“, predstavila svoje plány v oblasti elektromobility. Odhalila pritom aj 2 koncepčné elektromobily, Kia EV3 a EV4, ktorých sériové verzie by nemali byť ďaleko. A očakávať máme pokrytie všetkých relevantných segmentov elektrickými modelmi, ktorých ceny budú začínať na 30 000 $.
Automobilka Kia oznámila urýchlenie elektrifikácie, čo okrem iného prinesie rozširovanie nabíjacej infraštruktúry či menšie a cenovo dostupnejšie elektromobily. Medzi ne sa pritom zaradia aj modely Kia EV4 a EV3, ktoré vzídu z aktuálne odhalených rovnomenných konceptov.
Kia bude podľa vlastných slov ponúkať široký rad elektromobilov s cenou od 30 000 do 80 000 $ (cca 28 000 až 75 000 €). Najbližšie novinky Kia EV5, EV3 a EV4 majú pritom stáť 35 000 až 50 000 $ (cca 33 000 až 47 000 €). Škoda, že Kia nezverejnila ceny v eurách, pretože takto môžeme len špekulovať, či ide o ceny s alebo bez DPH, nakoľko ceny v amerických dolároch sa bežne uvádzajú bez DPH. Takže je možné, že k spomínaným sumám je nutné pripočítať DPH, ale s istotou to nevieme.
V rámci Európy sa chce Kia zamerať na výrobu „malých a stredne veľkých“ elektromobilov. Takže s najväčšou pravdepodobnosťou môžeme počítať s dostupnosťou modelov Kia EV3, EV4 a EV5. Na základe predchádzajúcich vyjadrení predstaviteľov Kie sa pritom zdá, že minimálne niektoré z týchto modelov by sa mohli vyrábať v slovenskej továrni značky pri Žiline.
Kia EV3
Čo sa týka odhalenia úplných elektrických noviniek v koncepčnej podobe, Kia EV3 má byť podľa výrobcu kompaktné CUV. Dá sa však predpokladať, že v rámci segmentácie sa zaradí o triedu nižšie ako „kompaktné SUV“ Kia EV5. Presnejšie by teda malo ísť o vozidlo segmentu B, čiže tzv. „subkompakt„.
Kia ohľadom modelu EV3 tiež uvádza, že ponúka technológiu, praktickosť a dizajn vlajkovej lode Kia EV9, ale v kompaktnej a dostupnej forme. Kórejci však k tomuto modelu aktuálne neuviedli nič relevantné, na technické špecifikácie si tak budeme musieť ešte počkať.
Kia EV4
Taktiež sme sa dočkali odhalenia koncepčného modelu Kia EV4, ktorý má podľa výrobcu predefinovať podstatu elektrických sedanov.
„Je to úplne nový typ elektrického sedanu, ktorý je symbolom inovácie,“ píše Kia. Žiaľ, ani v prípade tohto modelu sme sa nedozvedeli podstatnejšie informácie.
Nabíjanie, batérie a špecializované predajne
Kia na svojom „EV Day“ prezentovala aj plány ohľadom nabíjacej infraštruktúry. V rámci severoamerického trhu príjme od konca budúceho roka nabíjací štandard NACS, za ktorým stojí Tesla. Vďaka tomu získajú modely vybavené portom NACS prístup k 12 000 nabíjacím bodom siete Tesla Supercharger.
Kia je tiež súčasťou spoločného podniku 6 automobiliek, ktoré chcú v S. Amerike vybudovať nabíjaciu sieť pozostávajúcu z 30 000 „rýchlonabíajcích staníc“ (zrejme skôr bodov) do roku 2030. V rámci Európy je Kia súčasťou konzorcia Ionity, ktorého sieť aktuálne tvorí cca 2 800 ultrarýchlych nabíjacích bodov. A cieľom Kie je, aby jej zákazníci mali do roku 2025 prístup k 7 000 „sprevádzkovaným staniciam“.
Čo sa týka batérií, Kia plánuje vyrábať trakčné akumulátory pre svoje elektromobily v rámci spoločných podnikov. Teda zrejme v spolupráci so spoločnosťami, ktoré sa špecializujú na produkciou batérií pre elektrické vozidlá. Kórejci tiež majú v pláne založenie „exkluzívnych“ predajní, ktoré sa budú špecializovať na elektromobily.
A ohľadom cieľov v oblasti predaja elektromobilov Kia uviedla, že do roku 2026 chce dosiahnuť míľnik 1 mil. ks ročne. Do roku 2030 sa má pritom toto číslo zvýšiť na 1,6 mil.
Zdroj: Kia
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kia testuje aj menšie elektro-SUV „EV4“ a doma predstavila svoj najlacnejší elektromobil
Čínska cena Kie EV5 má byť agresívna aj na tamojšie pomery
Koncern Hyundai sa má postaviť Tesle vlastnými ultra-nabíjačkami
ODBER NOVINIEK
3 komentáre
Všetky tieto EV3 až EV9 majú až príliš zjavný dizajn ala origami …..
Áno, zvonka skúšajú plastový Cybertruck pre deti.
Ale zvnútra sa to mne osobne páči. Iba by som zachoval pár „kritických“ komponentov s pevným mechanickým spojením. Napr. Kľučky, pevné spojenie riadenia, núdzová brzda…
Ja, hore uvedený anonym, som si sľúbil, že keď k nám príde EV5, tak to bude prvé BEV SUV, na ktoré sa pôjdem pozrieť do showroomu! Dúfam, že ma nesklame! …..