Subkompaktné elektrické SUV Kia EV3 vzbudilo záujem už pred uvedením na trh. Výrobca totiž naznačoval, že pôjde o cenovo dostupný elektromobil. Dnes už sme v tomto smere múdrejší aj v rámci slovenského trhu, keďže novinka od Kie sa u nás dostáva do predpredaja, pričom neodhaľuje len ceny, ale aj ďalšie špecifikácie.
Zdá sa, že globálne automobilky sa konečne začínajú zameriavať aj na menšie elektromobily. Rozrastá sa pritom najmä segment subkompaktných modelov. A medzi ne sa zaradí aj SUV či crossover Kia EV3 s rozmermi 4 300 x 1 850 x 1 560 (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 680 mm a batožinovým priestorom 460 l + 25 l (frunk).
2 verzie
Model EV3, ktorý vyrástol na 400-V variante e-platformy E-GMP, bude aj na našom trhu dostupný v dvoch verziách. Tie spája pohon prednej nápravy, výkon 150 kW, krútiaci moment 283 Nm, maximálna rýchlosť 170 km/h či 11-kW palubná nabíjačka.
Naopak najväčšou odlišnosťou je kapacita ich batérií. Verzia „Standard Range“ je totiž vybavená 58,3-kWh akumulátorom, zatiaľ čo verzia „Long Range“ disponuje kapacitou 81,4 kWh. Batérie pritom zabezpečia dojazd 430, resp. 600 km (WLTP) a ich nabitie vďaka max. nabíjaciemu výkonu 101, resp. 128 kW trvá 29, resp. 31 min. A ďalšou odlišnosťou je zrýchlenie z 0 na 100 km/h – 7,5 s oproti 7,7 s.
Cenová dostupnosť?
Čo sa týka cien, základná verzia má slovenskú cenníkovú cenu 38 690 €, resp. 39 690 vo vyššom stupni výbavy. Vstupná verzia s dlhším dojazdom u nás stojí 44 490 € a v najvyššom stupni výbavy je dostupná za 52 990 €. Takže „cenová dostupnosť“ sa nekoná, čo už skôr naznačili prvé európske cenovky. Obstarávacie ceny pritom zrejem moc nezachráni ani nabíjací kredit vo výške 2 000 €.
- Zdroj: Kia
- Zdroj: Kia
Pre porovnanie, Kia EV3 sa na domácom juhokórejskom trhu, kde sa aj vyrába, predáva v cenovom rozsahu cca 28 300 až 34 300 € po prepočte. Alternatívou k modelu EV3 z vlastných radov môže byť Kia Niro EV, ktorá je aktuálne na našom trhu zdá sa vo výpredaji. Celkové cenové zvýhodnenie totiž môže dosiahnuť až 16 200 € (viac v našom samostatnom článku).
- Zdroj: Kia
- Zdroj: Kia
- Zdroj: Kia
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kia EV4 pre Európu má byť iná. A vyrábať by sa mohla aj na Slovensku
Hyundai uvádza na trh lacnejšie varianty modelov e-Kona, Ioniq 5 a Ioniq 6
Prvý elektromobil, ktorý stojí rovnako ako „spaľovák“ / mild-hybrid
ODBER NOVINIEK
18 komentárov
16. augusta 2023 som napísal:
Ja som predpokladal, že EV5 bude o niečo väčšia! Dĺžka tak okolo 4.750 mm, A že cena v EU bude začínať od 54.990.
Ak bude EV5 pri dĺžke 4.600 mm priestranná ako klasické autá s dĺžkou 4.750 mm, a cena bude od 44.990, bude v EU lepšie predajná! …..
POZRITE SA, KDE DNES ZAČÍNAJÚ CENY KIA EV3 !!! 🙂
Zábavné že cenovo dostupné
V Čechách je za 900000 Kč čo je 35400€, prečo je teda u nás o 3000€ drahšie?
Pravdepodobne ide distribucia cez ČR! 🙂
to je cena pre dealerov , ktorí si to musia kúpiť z ich peňazí, tieto predaje sa samozrejme započítavajú, normálny človek si za tie prachy kúpi radšej tesku y s neporovnateľne vyššou úžitkovou hodnotou.
Pozrite si na YT ako riešia rekamacie český Hyundai napr. na nejrichlejsitesla.cz , bud evám z tohko koncernu na GRC, garantujem !
Hehe, 10 tácov za prepravu z Kórei do SR plus marža ? To vozia kaliho vrtuľ íkom ? Alebo je tá marža u nás taká vysoká …
Zabudli ste na clo 10 percent… Samotní predajcovia nemajú veľké marže,, zato vás kvalitne osklbu na servise….
hlupáci, toto ma byt vstupná brána do elektro? 38 za hole bosé auto? za tu cenu to mal byt long range v strednej výbave. celá kia zle skončí touto politikou
Škoda tej ceny. Citroen e-C4 s 54 kW batériou je nielen výhodnejší, ale ešte aj s o niečo lepším dojazdom. Kia má zopár vecí lepších (väčší kufor, 1-pedal drive), ale mala byť o tých 5000 € lacnejšia. Alebo MG4 a dokonca aj iné väčšie BEV v akciových cenách. Keď ale znížia cenu, tak to bude veľmi zaujímavá ponuka.
Mam taky neodbytny pocit, ze miestny importeri chcu silou mocou branit rozsirovaniu EV, lebo zriedkavejsi servis, lebo odpor, lebo sklady plne spalovakov, lebo neznalost. Niektori to riesia tak, ze daju brutalne ceny prace servisu za udrzbu EV, aby si zabezpecili prijmy pri menej castych navstevach. Europa si systematicky pod sebou pili konar. Ako keby im nestacili historicke skusenosti zlych rozhodnuti, ako NOKIA, KODAK…
Je to tak…
Nahodou som si vsimol ceny za hodinu prace u nas v Skode. Citigo 50.- EUR ale elektricke 80.- EUR. Za mechanicke prace. Neviem v com je rozdiel robit mechanicke prace na elektrickom. Ale mozno tomu len nerozumiem a nepytal som sa.
Ta kia ev3 mala mat cenu ako teraz Niro v akcii cize od 29900 potom by aj predaje inac vyzerali
Oprava- obycajne je za 38.- za hodinu.
to je cena za to, že na inom na tebe nezarobia.
Ruky preč od koncernov !
a Hyundai obzvlášť…
pozrite si trampoty s reklamaciou na nejrychlejsitesla.cz a v živote nebudete chcieť aut hyunday – kia
Chlapi, vidím, že my ho nebudeme kupovať !!! 🙂
KIA sa snazi priblizite Tesle. Cenou… Tak ako vsetci vyrobcovia EV. Vyzera to tak, ze prioritou v Europe je zachranit spalovaky. Aby sme na ropu nahodou nemuseli dovazat v mensom mnozstve, ked ju uz nemame!
s takou cenou tu oplanetu EV nezachrania… to uz ozaj radsej teslu 3 ako toto…. 38k mal byt top, nie start….