Kia EV3 odhalila prvé európske cenovky

28

Kia už o pár dní spustí predobjednávky na svoj najmenší a najlacnejší elektromobil Kia EV3 v rámci prvého európskeho trhu. A ešte predtým zverejnila ceny tejto očakávanej novinky.

Subkompaktné SUV či crossover Kia EV3 má podľa výrobcu sprístupniť elektromobilitu širšej skupine motoristov  vďaka cenovej dostupnosti. Minulý mesiac pritom Kia zverejnila ceny pre domáci juhokórejský trh, ktoré síce nie sú najnižšie, ale vzhľadom na to, čo vozidlo ponúka, sa dajú považovať za zaujímavé.

Každopádne sa tiež očakávalo, že európske ceny elektromobilu EV3 budú značne vyššie ako v Kórei, kde sa model vyrába. To žiaľ naznačujú aj aktuálne odhalené ceny z Veľkej Británie, kde bude od 1. augusta spustený predpredaj viacerých variantov, informovalo britské zastúpenie značky Kia. A spustenie dodávok vozidiel je naplánované na koniec roka.

kia ev3

Zdroj: Kia

Varianty a ich ceny

Základný variant „Air“ je ponúkaný s 58,3 aj 81,4-kWh batériou, pričom batérie zabezpečia dojazd 430, resp. 599 km (WLTP). Jeho cena vo Veľkej Británii začína na 32 995 GBP (cca 39 200 €), resp. 35 995 GBP (cca 42 800 €) s kapacitne väčšou batériou.

Pre porovnanie, najlacnejší variant sa v domácej Južnej Kórei predáva za cca 28 300 € po prepočte. A najlacnejšia verzia s 81,4-kWh batériou tam stojí cca 31 300 €. Zdá sa teda, že Kiou skôr naznačené ceny pre globálny trh boli naozaj bez DPH. Budeme pritom dúfať, že verzie s bežným ľavostranným riadením budú v rámci EÚ a hlavne Slovenska aspoň o niečo lacnejšie.

Ďalšie varianty ponúkané v Británii nesú označenie GT-Line a GT-Line S a sú vybavené len kapacitne väčšou batériou, ktorá v ich prípade zabezpečí dojazd 559 km (WLTP). Ich ceny začínajú na 39 495 GBP (46 900 €), resp. 42 995 GBP (cca 51 100 €). DOPLNENÉ: Kia zverejnila ceny aj pre holandský trh. Tie sa pohybujú v rozmedzí 36 955 až 49 195 €.

Všetky varianty majú pohon prednej nápravy, výkon 150 kW a krútiaci moment 283 Nm. A pri predstavení modelu Kia spomínala aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,5 s, maximálnu rýchlosť 170 km/h či nabitie z 10 na 80 % za 29, resp. 31 min.

Základná výbava

V štandarde elektromobilu Kia EV3 pre britský trh nájdeme napr. 3 displeje (2 x 12,3″, 1 x 5,3″), 17″ zliatinové disky, LED svetlomety, podporu bezdrôtovej integrácie Apple CarPlay a Android Auto, vyhrievané predné sedadlá a volant, predné a zadné parkovacie senzory, cúvaciu kameru, áut. klimatizáciu, el. nastaviteľné, sklopné a vyhrievané spätné zrkadlá, inteligentný kľúč, alarm, imobilizér či množstvo jazdných asistentov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Menšie elektro-SUV od BYD, ktoré stojí doma od 12 400 €, sa chystá na európsky trh
Unikátna „kórejská elektro-Octavia“ Kia EV4 má ísť do výroby začiatkom budúceho roka
Citroen predstavil väčšieho brata modelu e-C3 s cenou od 27 400 €
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

28 komentárov

      • Neviem preco sa tolko propaguju EV, ked každému uz dnes musí byt jasné, ze to bude beh na dlhú trat, kým sa vytvoria podmienky pre ich masový nástup.
        Vzdy ked vlady, parlamenty zasahuju do prirodzeného vyvoja , konči to fiaskom.
        Zdá sa, ze komu dal Pán úrad, dal mu aj rozum ?

        • BEV od Tesly sú tu už viac ako desať rokov, podmienky už za ten čas sú tu tiež, len ochota klasických automobiliek priniesť to, čo trh čaká, tu nie je. Najprv sa vysmievali, namiesto toho, aby zabrali, teraz plačú. Možno na vlastnom pohrebe.

        • Nie je to až taký beh na dlhú trať! Je to len z pohľadu netrpezlivých! Aj ja som netrpezlivý! 🙂 …. Ak niečo bráni rýchlejšiemu nástupu, tak je to technicky batéria a finančne prehnane vysoká cena!

  1. Vážení, ako sa hovorí do roka a do dňa! 31.07.2023 som k článku o EV5 napísal:

    „Ak sa EV9 začína na Slovensku predávať od 74.990,– , tak to bude u EV5 bude od 54.990,– , a je vymalované! ……..“

    Jožko Kotík ma chcel za to zahrabať pod čiernu zem týmto komentárom:

    „Čo to melieš? Otvor si stránku kia.sk – modely a zistíš, že KIA EV 6 sa predáva od 49.990,- !
    Tak kde si zobral „EV5 bude od 54.990,–“?

    Ja som mu už len zakontroval:

    „Jožko, tak to odhadujem! Pozor! EV5 neznamená lacnejšie ako EV6 !!!! Veď uvidíme! Dovtedy melieš aj ty! 🙂

    DNES SI MYSLÍM, ŽE SOM MAL PRAVDU JA! UKAZUJE TO CENA EV3. Jožko ozvi sa! Čo ty na to dnes! Neboj sa, ja ťa za to biť ani inak pranierovať nebudem! 🙂 …..

  2. Vlhké sny spoločnosti Kia na úspešné predaje predražených áut netreba brať vážne. Horná cena je limitovaná cenou Tesla 3 a čochvíľa Teslou 2. Za rohom je spustenie výroby BYD priamo v Európe, dokonca aj MG. Nasledovať bude Zeekr. O Volve na Slovensku vieme snáď všetci. Elektrické autá obchádzajúce clá sa budú pre Európu vyrábať v Maroku a Turecku. Na stole sú aj iné lahôdky, v podobe značiek krachujúceho STELLANTIS, ktoré môžu komplet aj s továrňami kúpiť Číňania. Mimochodom Číňania vlastnia aj veľký podiel v Mercedese, Indovia vo Ferrari (Tata).

    Čerešničkou na torte sú však európske továrne CATL, ktoré budú tlačiť ceny dole v cenovo najsenzitívnejšej časti – batériách.

    Kia musí pre svoje prežitie nevyhnutne znížiť cenu a masívne navýšiť výrobu, aby dosiahla úspory z rozsahu. V Číne prakticky skrachovala a môže sa im to stáť aj v Európe. Doba je ťažká a bude to ešte náročnejšie…

    • CATL najskôr nebude ceny tlačiť dole, čínske firmy si v Európe kompenzujú straty z cenových vojen v Číne. Takže rozvoj elektromobility v Číne financuje Európa.

  3. Ako pri spalovakoch prisiel Ford-T, ktory zmenil vsetko, tak sa caka na nieco podobne pri EV. A to pride. Len mam obavu, ze to nebude ziadna EU znacka, pretoze my sa tu budeme mlatit medzi sebou o zrusenie Green Dealu. A kde sa dvaja biju…

    • Ford T zničil klímu, lebo zabil elektromobily, ktoré dovtedy kraľovali. Ale je ešte spravodlivosť na svete, lebo teraz elektromobily ničia Ford.

      • Si nespravodlivý! „Vtedy na západe“ zabili elektromobily slabé batérie a sila benzínu z nádrže! Ford zaviedol revolúciu v spôsobe výroby! Ford T mohol byť kľudne aj elektrický ……

  4. KIA cenovo prestlelila. Dnes, ked je cena batérie pod 100€/kWh pýtajú za malé auto 37k€? Prečo vie byť taký Citroen eC3 lacnejší o viac ako 10k€?

  5. vsetci chcu ryzovat na elektroautach…. skoro kazde v normalnej vybave ide od 50k hore….
    sialene. takto planetu nezachranite…. to sa ozaj najlepsou volbou stava model 3…

Pridajte komentár