Kia chystá malé elektromobily EV1 a EV2, pričom naznačila ich cenu a zvažuje „haló“ model

1

Prezident automobilky Kia sa v rozhovore pre Autocar venoval aj plánovaným elektromobilom. Konkrétne najmenším a cenovo najdostupnejším, ako aj modelu z opačnej strany spektra, ktorý by mohol byť elektrickým nástupcom Stingeru.

Kia nedávno uviedla na trh subkompaktné SUV EV3, pričom jeho cena bola pre mnohých sklamaním. Kia totiž v súvislosti s týmto modelom už skôr hovorila o cenovej dostupnosti, avšak napr. slovenská predpredajová cena od 38 690 € rozhodne nie je ľudová.

Modely EV1 a EV2

Prezident Kie Ho-sung Song v rámci aktuálneho rozhovoru pre Autocar avizoval cenovo dostupnejšie elektromobily. Model Kia EV2, ktorý sa zaradí pod model EV3, sa bude podľa Songa predávať za cenu začínajúcu pod 30 000 €. Vzhľadom na predpokladanú veľkosť vozidla sa však ani to nezdá málo. Na základe skorších správ sa pritom očakáva, že tento model sa bude vyrábať (aj) v slovenskom závode spoločnosti Kia. A to od budúceho roku.

Ďalšou cenovo dostupnejšou nádejou tak je už len malý mestský model, ktorý Song potvrdil ako nástupcu modelu Picanto.  A ten by mohol niesť meno Kia EV1. V prípade najmenšieho elektromobilu pritom prezident spomenul cenu začínajúcu pod 20 000 €. Naznačil tiež, že základná cena modelu EV2 by sa časom mohla znížiť na menej ako 25 000 €. To sa však nemá stať v najbližších dvoch rokoch. A model Kia „EV1“ s cenou pod 20 000 € nemá byť reálny do konca tejto dekády.

Pri spomínaných cenách a časových rámcoch sa môže zdať, že Kia by mohla mať problém s konkurencieschopnosťou. V Číne určite, zvedaví však budeme najmä na to, čo ponúkne v najbližšom období či najbližších rokoch konkurencia na európskom trhu.

Elektrický nástupca Stingeru?

Kia tiež zvažuje elektromobil z opačného spektra, ktorý by bol niečím ako „haló“ modelom, budovateľom povedomia o značke či vlajkovou loďou. Číže na spôsob modelu Kia Stinger, ktorý sa prestal vyrábať minulý rok.

O elektrickom nástupcovi Stingeru sa pritom špekuluje od minulého roka. Podľa neoficiálnych juhokórejských správ by mal ponúknuť výkon 200 až 450 kW, batériu s kapacitou až 113,2 kWh či dojazd 700 – 800 km (zrejme podľa „prísnejšieho“ juhokórejského test. cyklu).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrická Kia Niro je na našom trhu až v 16 000-eurovej zľave
Kia EV4 pre Európu má byť iná. A vyrábať by sa mohla aj na Slovensku
Najmenší elektromobil od Hyundaiu odhalil prvú cenovku
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Pán Bakša, po prečítaní článku doporučujem opraviť znenie: “ pričom jeho cena bola pre mnohých sklamaním“ na “ pričom jeho cena bola pre VŠETKÝCH sklamaním“! Nuž čo už! ….

Pridajte komentár