KIA sa mení na „poskytovateľa udržateľnej mobility“ a chystá mnoho elektromobilov

1

Automobilka Kia oznámila, že sa mení z výrobcu áut na poskytovateľa udržateľnej mobility. Upravuje pritom svoj názov, avizuje viacero elektromobilov a spomína spoluprácu s nádejnými e-mobility startupmi.

Spoločnosť Kia počas digitálnej konferencie oznámila podrobnosti o novom zámere značky a jej ambíciách do budúcnosti. Kórejská spoločnosť tiež signalizuje odklon od svojho tradičného obchodného modelu zameraného na výrobu a oznámila nový názov spoločnosti: z toho doterajšieho, Kia Motors Corporation, odstránila slovo „Motors“.

V rámci nového zámeru bude značka Kia plniť meniace sa očakávania zákazníkov. Spotrebitelia čoraz viac vyhľadávajú flexibilné, ekologické a integrované formy dopravy. Novou stratégiou značky Kia je na tieto meniace sa očakávania reagovať.

Kia sa tiež zameriava na popularizáciu elektrických vozidiel. Plánuje posilniť svoj globálny sortiment produktov a do roku 2027 uviesť na trh sedem nových špecializovaných elektromobilov. Medzi tieto nové modely bude patriť „rad osobných automobilov, športovo-úžitkové vozidlá (SUV) a viacúčelové vozidlá (MPV)“. Kórejská značka  pritom sľubuje dlhý dojazd a vysokorýchlostné nabíjanie. A to vďaka novej koncernovej platforme E-GMP.

Prvý „špecializovaný“ elektromobil už čoskoro

V prvom štvrťroku 2021 predstaví značka Kia prvé z novej generácie svojich elektrických vozidiel, ktoré bude stelesňovať posun jej zamerania smerom k elektrifikácii. Tento špecializovaný elektromobil, založený na novej technológii E-GMP, prinesie dizajn inšpirovaný crossoverom, ponúkne dojazd viac ako 500 km a vysokorýchlostné nabíjanie za menej ako 20 minút.

Spolupráca s nádejnými e-mobility startupmi

Kia tiež vyvíja rad vozidiel na špeciálne použitie (PBV) pre firemných zákazníkov. Tieto špecializované vozidlá budú postavené na flexibilných „skateboardových“ platformách s modulárnymi karosériami navrhnutými tak, aby spĺňali špecifické potreby mobility širokého spektra firemných zákazníkov. Spolupráca s partnermi ako Canoo či Arrival má byť zárukou toho, že účelové vozidlá značky Kia budú schopné ponúkať rôzne karosérie integrovateľné v rámci „skateboardovej“ modulárnej platformy, ktorá je prispôsobená funkčným požiadavkám používateľov.

Ďalším strategickým cieľom značky Kia je diverzifikovať svoje obchodné činnosti tak, aby ponúkali služby ekologickej mobility zamerané na elektrickú a autonómnu jazdu vo svetových metropolách. A vďaka narastajúcej ponuke elektromobilov chce spoločnosť Kia do roku 2025 dosiahnuť 6,6-percentný podiel na svetovom trhu s týmto druhom vozidiel a do roku 2026 celosvetový ročný predaj v objeme 500-tisíc kusov.

Zdroj: tlačová správa (KIA)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Apple Car v beta verzii vraj už budúci rok. Vyrábať ho môže KIA
Hyundai poodhalil sériový elektromobil Ioniq 5 s ultra-rýchlym nabíjaním
„Sci-fi“ elektro-dodávka od Canoo má byť „najlacnejšou“ svojho druhu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Jeden komentár

  1. Tie prezentované čísla mi tak trochu „vyrazili dych“.
    Ale ako poznám húževnatých Kórejcov, tie čísla budú určite reálne, ak náhodou nebudú ešte vyššie…

Pridajte komentár