Kia uvádza, že chce mať pokryté všetky hlavné segmenty aj v ére elektrifikácie. Nevynechá pritom ani najmenšie elektromobily. Dočkáme sa pritom nových e-modelov zo segmentov A, B a C.
Autocar na základe slov šéfa marketingu spoločnosti Kia Europe, Davida Hilberta, informuje, že Kia sa zaviazala rozšíriť svoje portfólio elektromobilov aj o menšie modely.
Kia nedávno prekvapila predstavením koncepčného elektrického SUV Kia EV5, ktoré síce nápadne pripomínalo jej najnovší model EV9, išlo však o menšie vozidlo. Teraz Autocar uvádza, že tento model bude spadať do segmentu C, čiže medzi vozidlá nazývané „kompakty“, resp. považované za „nižšiu strednú triedu“.
- Zdroj: Kia
- Zdroj: Kia
- Zdroj fotografie: Kia
Skrátka pôjde o model, ktorý by mal mať podobnú veľkosť ako napr. Sportage. Potešiteľné pritom je, že aj keď bola koncepčná Kia EV5 predstavená v Číne a na tomto trhu sa aj začne predávať, dostane sa aj do Európy.
Pre Európu však majú byť podľa Hilbertových slov kľúčové ešte menšie elektromobily. Jedným z nich má byť subkompaktný crossover, čiže vozidlo segmentu B, v ktorom nájdeme napr. Hyundai Kona Electric či Peugeot e-2008. Európsky šéf marketingu značky Kia pritom povedal, že SUV segmentu B sú aktuálne najväčším trhom v Európe, a tak model z tejto kategórie je pre nich „životné dôležitý“.
Kia taktiež uvádza, že chce zotrvať v najnižšom segmente A aj v ére elektrifikácie. Tzn., že sa dočkáme malého mestského elektromobilu na spôsob modelu Picanto. Malo by ísť pritom o koncernového bratranca dlhšie avizovaného malého elektromobilu od značky Hyundai.
„Made in SlovaKIA“?
Kórejci v apríli v rámci plánu pre Európu uviedli, že sa na starom kontinente budú lokálne vyrábať malé a stredne veľké elektromobily. „Malé a stredne veľké elektromobily“ sa pritom spomínali aj v správe z konca minulého roku, a to v súvislosti s ich výrobou v slovenskom závode spoločnosti Kia, ktorý sa nachádza pri Žiline.
A o tom teraz píše aj Autocar. Takže sa môže zdať, že minimálne niektoré z aktuálne avizovaných nových elektromobilov by sa mohli vyrábať na Slovensku. A to je dobrá správa, keďže podiel elektromobilov na globálnom trhu neustále rastie. Výroba nových modelov s elektrickým pohonom tak môže minimálne pomôcť udržať zamestnanosť v závode Kia Slovakia.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na Slovensku sa bude vyrábať elektrický Citroën s cenou pod 25 000 €
Kia má chystať elektrického „nástupcu Stingera“ s dojazdom až 800 km
Kia do roku 2027 ponúkne 15 elektromobilov. Zrejme aj zo Slovenska
ODBER NOVINIEK
5 komentárov
Sa mi paci, ako vsetky automobilky „avizuju“ mensie modely, ale tie pridu az ked sa tieto „vacsie“ rozumej drahe nebudu predavat, lebo ludia nebudu mat na ne peniaze
To sú sice pekné plány, ale vozy ako Hyundai Kona majú malý kufor, velmi malý kufor a myslím že aj preto nová Kona je dlhšia tuším o 15 cm a má večší kufor o skoro 100 litrov a istotne sa s takými autami jazdí aj po dialnici, tak by sa mali sústrediť na aerodynamiku . Nevidím ani jeden dôvod aby elektrické auto malo prednú masku ako keby malo troj litrový motor s velkým chladičom. Je to trápny dizajn a zbytočná spotreba., viď. Peugeot 2008. Ludia chcú crosowery pre dobrý výhlad, pohodlný posed a trochu vyšší podvozok na skakanie cez obrubník.
EV 5 na hore zverejnených obrázkoch pôsobí robustnejšie ako Sportage! Až skutočné rozmery a parametre ukážu, kam sa zaradí! Štýlovo trochu pripomína elektrické Volvá ……
Prečo lacnejšie emobily musia byť len pre trpazlíkov, milá KIA a spol.? Najdrahšia je batéria, takže hádam nebude problém pridať trochu plechov a urobiť emobil s bežným dojazdom cca 300 – 400 km aj pre ľudí bežnej postavy, dnes sú to výšky okolo 1,9 m.
Aj ja som už také niečo pred pár dňami spomenul, a oni stále nič !!! 🙂