Európska Kia e-Soul 2 bude dostupná v 2 variantoch s dojazdom až 452 km

0

Kia dnes predstavila európsku verziu svojej novinky Kia e-Soul. Druhá generácia elektrického crossoveru tak dostáva nové meno. Z modelu Soul EV sa stáva e-Soul, pričom v Európe sa bude predávať iba elektrická verzia. Tá bude dostupná v 2 variantoch, ktoré sa líšia dojazdom a výkonom. Spoznali sme pritom aj ďalšie detaily a špecifikácie, vrátane WLTP dojazdu.

Emilio Herrera, výkonný riaditeľ spoločnosti Kia Motors Europe, hovorí, že v poslednom roku predaja 1. generácie modelu Kia Soul sa predalo v Európe viac elektrických verzií ako benzínových a naftových dohromady.

Vzhľadom k tomu, ako aj k blížiacim sa novým emisným normám a cieľom na starom kontinente, tak nie je až takým prekvapením, že Európania budú mať k dispozícii len elektrickú verziu novinky. Aj z tohto dôvodu sa zrejme môžeme tešiť až na 2 elektrické varianty.

Nová Kia e-Soul si zachovala základné tvary, trošku však povyrástla. Na dĺžku si polepšila o 55 mm (4 195 mm), pričom väčší je aj rázvor náprav, a to o 30 mm (2 600 mm). Batožinový priestor má hodnotu 315 l. Po sklopení zadných sedadiel narastie na 1 339 l.

V rámci globálnej premiéry modelu Kia e-Soul, ktorá prebehla v novembri v L.A., bol predstavený model so 64 kWh batériou, pričom sa nespomínala verzia s menšou batériou. A to bolo pomerne veľkým prekvapením, keďže koncernové modely Hyundai Kona Electric a Kia e-Niro sú dostupné v 64 aj 39 kWh verziách.

Základný variant

V Európe sa však napokon dočkáme aj variantu s 39,2 kWh batériou a nižším výkonom, ako aj cenou. Ten ponúkne výkon 100 kW, krútiaci moment 395 Nm a dojazd 277 km (WLTP). Tento základný variant má hmotnosť 1 593 kg a spotrebu 14,5 kWh/100 km. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,6 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 156 km/h.

64 kWh variant

Komu by sa horeuvedené parametre málili, bude môcť siahnuť po variante so 64 kWh batériou, ktorý ponúkne dojazd 452 km (WLTP), ako aj vyšší výkon. A to 150 kW. Vďaka tomu sa môže vodič tešiť lepšej dynamike, veď Kia e-Soul (64 kWh) zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,6 s. Maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 164 km/h.

Hmotnosť tohto variantu sa aj kvôli väčšej batérii zvýšila na 1 682 kg, čo je zrejme jednou z príčin zvýšenej spotreby (15,7 kWh/100 km).

Nabíjanie

Pozitívnou správou je, že minimálne európska verzia elektromobilu Kia e-Soul je vybavená nabíjacím konektorom typu CCS, ktorý môže označiť za neoficiálny európsky štandard. Vozidlo pritom podporuje rýchlonabíjanie maximálnym výkonom 100 kW (DC). Kia uvádza, že oba varianty sa nabijú na 80 % za 42 minút.

Modely tak majú pravdepodobne rozdielne nabíjacie systémy, vrátane chladenia batérie. Potešiteľné je, že e-Soul disponuje systémom tepelného čerpadla, ktorý zachytáva odpadové teplo z chladiaceho systému.

Záruka a predaj

Na elektromobil Kia e-Soul sa bude vzťahovať 7-ročná záruka alebo nájazd 150 000 km, čo platí aj pre batériu a elektromotor. Novinka sa už začala vyrábať v Južnej Kórei, pričom na prvých európskych trhoch sa má objaviť koncom prvého štvrťroka. Cena bude oznámená tesne pred spustením predaja.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Kia

SÚVISIACE ČLÁNKY (pokračovanie nižšie):
Kia chystá množstvo elektrifikovaných áut. Vrátane elektromobilov
Kia a Mitsubishi poodhalili svoje nové elektromobily
Bratovražedný test efektívnosti: Hyundai Kona Electric vs. Kia e-Niro

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár