Nová Kia e-Soul dostala slovenské ceny. Za dôležitý TMS systém sa pripláca

3

Najnovší elektrický model koncernu Hyundai Motor, Kia e-Soul, s dojazdom až 452 km (WLTP), je už možné objednať aj na Slovensku. Pri tejto príležitosti sme spoznali aj ceny. Cenník však odhalil nepríjemné „prekvapenie“. Za dôležitý systém termo-manažmentu batérie sa totiž bude priplácať.

O elektromobily z koncernu Hyundai Motor je veľký záujem. Veď minimálne spočiatku ponúkali nevídaný pomer ceny a dojazdu. To platilo najmä pre modely Hyundai Kona Electric a Kia e-Niro so 64 kWh batériou. Zdá sa však, že výrobcovia či predajcovia začínajú zvyšovať ich ceny, nakoľko dopyt značne prevyšuje ponuku.

Preto sme boli veľmi zvedaví na cenu najnovšieho koncernového elektromobilu Kia e-Soul. Ide už o druhú generáciu kompaktného elektrického crossoveru, ktorý sa pôvodne predával pod označením Kia Soul EV. Novinka je pritom v Európe dostupná už len ako elektromobil.

Kia e-Soul vyrástla na rovnakej platforme ako obľúbené SUV Hyundai Kona Electric. Nie je tak prekvapením, že má rovnaký rázvor náprav (2 600 mm) a pohonné jednotky. Na výber je pritom z dvoch variantov, ktoré sa líšia okrem iného aj dojazdom a výkonom.

Kia e-Soul – špecifikácie

Základný variant disponuje 39,2 kWh batériou, výkonom 100 kW, pričom ponúka krútiaci moment 395 Nm a dojazd 277 km (WLTP). Má hmotnosť 1 593 kg a spotrebu 14,5 kWh/100 km. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,6 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 156 km/h.

„64 kWh verzia“ ponúka dojazd 452 km (WLTP), výkon 150 kW a krútiaci moment 395 Nm. Vďaka tomu sa môže vodič tešiť z lepšej dynamiky, veď Kia e-Soul (64 kWh) zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,6 s. Maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 164 km/h. Oba varianty podporujú podľa výrobcu DC nabíjanie výkonom 100 kW, čo však nie až tak úplne pravdou.

Základná verzia je na našom trhu dostupná len v jedinej výbave (Gold), pričom stojí 35 690 €. Za vylepšený variant so 64 kWh batériou a vyšším výkonom si treba priplatiť 3 800 € (39 490 €). Táto verzia je však dostupná aj vo vyššej výbave Platinum (41 290 €), ktorá ponúka navyše:

  • Navigačný systém s 10.25” obrazovkou (so 7-ročnou aktualizáciou máp), DAB
  • Prémiový zvukový systém Harman/Kardon
  • Bezdrôtová nabíjačka mobilných telefónov
  • Stmavené sklá od B-stĺpika
  • Elektricky sklápateľné vonkajšie spätné zrkadlá
  • Vyhrievané zadné sedadlá
  • Dažďový senzor
  • Strešné lyžiny
  • Systém managementu teploty batérií

Je pritom smutné, že tak dôležitý „systém managementu teploty batérií“ (TMS) je pri spomínaných nemalých cenách dostupný iba v rámci vyššej výbavy, za ktorú sa pripláca 1 800 €. Ten by mal byť podľa nášho názoru dnes už štandardom všetkých moderných elektromobilov, ktoré sa nachádzajú v tejto cenovej kategórii.

Rozdielna rýchlosť nabíjania

Dobrý TMS dokáže pritom podstatne predlžiť životnosť batérie a zároveň umožňuje jej rýchlejšie nabíjanie. A to potvrdzujú aj špecifikácie, ktoré sú dostupné v rámci cenníka Kie e-Soul.

Veď základná verzia s 39,2 kWh batériou bez TMS sa nabije na 80 % kapacity pri 100 kW DC nabíjačke rovnako rýchlo ako verzia so 64 kWh s TMS (54 min). O význame TMS hovorí aj fakt, že nabitie základnej verzie bez TMS trvá na 100 kW nabíjačke len o 3 min kratšie ako na 50 kW nabíjačke.

Zdroj titulnej fotografie: Kia

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kia predstavila možného nástupcu elektromobilu e-Niro
KIA zvažuje výrobu elektromobilov v Európe. Slovensko je v hre
Kia chystá množstvo elektrifikovaných áut. Vrátane elektromobilov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. VW už natáralo toho veľa… Ja sa teším na príchod DACIA / RENAULT K-ZE na náš trh… To bude cena, a tak sa uvidí, či ceny konkurencia zníži. Odhadovaná cena by mala byť okolo 15 000eur, ale má to háčik, veľa vecí tam nebude, čo skalný elektromobilista nemusí prijať kladne. Čítal som to na jednom webe, kde priamo otestovali auto na okruhu v Číne.. Redakcia „teslamagazín“ by sa na to mohla pozrieť a napísať článok. Len v stručnosti napíšem, aké parametre má Renault city k-ze: batéria-26,8kw/h; z 0 na 60km/h – 7 sekúnd; Max. rýchlosť – 105km/h ; Auto má len jeden „dynamický stierač“ na čelnom skle; nemá spätnú rekuperáciu energie; el. motor – 33kW; váha auta bez batérie – 961kg;
    ESP auto nemá; Dojazd v meste do 180km; mimo mesta do 150km…

Pridajte komentár