Jeep predstavil svoj prvý globálny elektromobil Wagoneer S

5

Značka Jeep patriaca pod Stellantis predstavila elektrické SUV Jeep Wagoneer S, o ktorom hovorí, že je to jej prvý globálny elektromobil. Ten pritom vyrástol na úplne novej koncernovej platforme STLA Large.

Jeep Wagoneer S je jedným z prvých modelov na báze novej platformy STLA Large od koncernu Stellantis. Ten pritom tvrdí, že platforma bola navrhnutá natívne pre batériové elektromobily, umožňuje však aj stavanie vozidiel s hybridným pohonom a spaľovacími motormi.

Platforma STLA Large je určená pre vozidlá zo segmentov D a E, tzn. strednej triedy a vyššej strednej triedy. Nie je nám však úplne jasné, do ktorého segmentu sa radí Jeep Wagoneer S, keďže výrobca v aktuálnej tlačovej správe nezverejnil rozmery. Z kontextu „tlačovky“ zdá sa vyplýva, že ide o vozidlo strednej triedy, avšak S. Amerika a Európa definuje strednú triedu rozdielne.

Jeep Wagoneer S – špecifikácie

S hodnotou koeficientu odporu vzduchu 0,29 je Jeep Wagoneer S najlepším modelom značky z hľadiska aerodynamiky. Výrobca tiež tvrdí, že táto hodnota je o cca 15 % lepšia ako v prípade priemerného SUV.

Model Wagoneer S bude v ponuke výhradne ako batériový elektromobil. A v prípade prvej verzie uvedenej na trh Jeep uvádza, že tá ponúkne pohon oboch náprav, výkon 447 kW, krútiaci moment cez 800 Nm, zrýchlenie z 0 na 60 mph (97 km/h) za 3,4 s, 100- kWh batériu či dojazd vyše 480 km (zrejme podľa „prísnejšieho“ test. cyklu EPA).

Sklamaním môže byť, že novinka od Jeepu využíva „len“ 400-V elektrickú architektúru. A to najmä v kontexte toho, že platforma STLA Large podporuje aj 800 V. Rýchlosť nabíjania 100-kWh batérie je však slušná – z 20 na 80 % za 23 min.

Funkcie a výbava

Jeep Wagoneer S je podľa výrobcu vybavený exkluzívnym systémom riadenia trakcie Selec-Terrain, ktorý ponúka päť rôznych jazdných režimov – Auto, Sport, Eco, Snow a Sand. Teoreticky by sa tak mohol od svojich koncernových bratrancov odlišovať lepšími jazdnými vlastnosťami na nespevnených cestách. A novinka od Jeepu ponúkne aj OTA aktualizácie na úrovni funkcií a služieb.

V interiéri nájdeme displejový pás s celkovou uhlopriečkou 45″, ktorý obsahuje 12,3″ digitálny prístrojový panel vodiča, 12,3″ centrálnu dotykovú obrazovku infotainmentu a 10,25″ dotykový displej spolujazdca. A úvodný variant Launch Edition ponúkne aj ambientné osvetlenie, vyhrievané a ventilované sedadlá pre všetkých cestujúcich či 1160-W audiosystém McIntosh s 19 reproduktormi.

Dostupnosť a cena

Jeep Wagoneer S bude uvedený najskôr na severoamerický trh, a to v 2. polovici tohto roka. Neskôr má byť dostupný „po celom svete“. A úvodná verzia Jeep Wagoneer S Launch Edition bude stáť v USA 71 995 $ (cca 66 400 €) zrejme bez DPH.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Európske auto roka, Jeep Avenger, dostal slovenské cenovky a odhalil ďalšie špecifikácie
Stellantis predstavil plán zavádzania čínskych elektromobilov na európsky trh
Audi uvádza na trh Q6 e-tron s najväčším dojazdom a najnižšou cenou
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Asi solídne BEV, ale stále nič také, aby „som do toho praštil“! Štandardný dizaln, dojazd menej ako chcem, 800V by sa už ozaj patrilo, a to ešte nevieme nič o cene v EU! ……

Pridajte komentár