Prvý elektromobil od Jaguaru, I-Pace, oficiálne predstavený. Má Tesla Model X problém?

0

Po utorňajšom odhalení Hyundaiu Kona Electric sme dočkali oficiálneho predstavenia ďalšieho plne elektrického SUV, Jaguar I-Pace. So svetlou výškou 142 mm mu však viac pristane pomenovanie crossover. Môžeme však povedať, že sa Tesla Model X konečne dočkala plnohodnotného konkurenta. Jaguar I-Pace má navyše podstatne nižšiu cenu. Výkon, dojazd a rozmery ho pasujú do role elektromobilu bez výraznejších kompromisov.

Rozmery a batožinový priestor

Jaguar I-Pace sa svojou dĺžkou 4 682 mm radí k stredne veľkým SUV/crossoverom, avšak rázvorom 2 990 mm patrí o triedu vyššie. Ten má dokonca o pár centimetrov viac ako Tesla Model X. Šírka a výška vozidla je 2 011 mm, resp. 1 565 mm.

jaguar i-pace

Základný objem batožinového priestoru je veľmi pekných 656 litrov. Po sklopení zadných sedadiel narastie na 1 453 litrov. Napriek použitiu pevnej a ľahkej hliníkovej karosérie je hmotnosť Jaguaru I-Pace pomerne vysoká, a to 2 208 kg. Na svedomí to má samozrejme 90 kWh batéria.

Výkon a dojazd

Na každej náprave Jaguaru I-Pace sa nachádza jeden elektromotor vlastnej výroby, ktorý má technologický základ z pohonnej jednotky monopostu Jaguar I‑TYPE, ktorý jazdí šampionát Formuly E. Motory produkujú systémový výkon 294 kW (400 k) a maximálny krútiaci moment 696 Nm.

jaguar i-pace

Vďaka modernej 90 kWh Li-Ion batérii dosahuje prvý sériový elektromobil od Jaguaru dojazd 480 km. A to podľa presnejšieho cyklu WLTP. Priemerná spotreba energie je 21,2 kWh/100 km (WLTP).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Závod elektrických SUV: Jaguar I-Pace vs. Tesla Model X | VIDEO
Hyundai dnes predstavil elektrickú verziu modelu Kona. Môže sa stať hitom
Na svete sú prvé špionážne fotografie elektrického BMW X3, pričom bolo odhalené veľké prekvapenie

Jazdné vlastnosti

Zárukou dobrých jazdných vlastností elektrického crossoveru by malo byť, okrem vysokého výkonu a krútiacemu momentu dostupnému od prvej otáčky, aj dokonalé rozloženie hmotnosti na obe nápravy v pomere 50:50, nízke ťažisko (o 130 mm nižšie ako v prípade modelu F-Pace), ale aj pomerne slušný koeficient odporu vzduchu 0,29.

jaguar i-pace

Jaguar I-Pace zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h.

Nabíjanie

Jaguar I-Pace podporuje rýchlonabíjanie výkonom 100 kW. Na takejto nabíjačke sa nabije na 80 % za 45 minút. Na aktuálne bežnejších nabíjačkách s výkonom 50 kW získa vodič 270 km dojazd počas hodinového nabíjania. V Európe sa však vo veľkom začínajú budovať nabíjacie s výkonom 150 kW a viac

jaguar i-pace

Palubná nabíjačka s výkonom 7 kW umožňuje plné domáce nabitie za cca 10 hodín. Palubný systém dokáže ešte pred samotnou jazdou podľa potreby ohriať alebo schladiť batériu, a tým optimalizovať dojazd elektromobilu.

Záruka

Jaguar ponúka na model I-Pace záruku 3 roky alebo 100 000 km. Servisný interval je 34 000 km alebo 2 roky. Na batériu za vzťahuje 8-ročná záruka a 70-percentná garancia kapacity.

jaguar i-pace interier

Jaguar I-Pace cena

Oficiálna slovenská cena elektromobilu Jaguar I-Pace zatiaš známa nie je. V Česku ale štartuje na sume 2 039 092 Kč (cca 80 000 €), vo Francúzsku si Jaguar vypýta niečo cez 78 000 € a v domácej Británii je novinka dostupná od 64 000 libier (cca 72 000 €). Rátať by sme tak mali s cenou okolo 78 až 80 tisíc €. Pre porovnanie, Tesla Model X 75D (75 kWh batéria) vyjde na 92 000 € a Tesla Model X 100D (100 kWh batéria) na 112 000 € s DPH. Jaguar I-Pace sa dá objednať na viacerých európskych trhoch od včera. Na Slovensku by sme sa ho mali dočkať už čoskoro.

TIP: Katalóg elektromobilov: Jaguar I-Pace – špecifikácie

Galéria

Zdroje: Jaguar, tlačová správa

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár