Slovenský InoBat dal otestovať svoju novú batériu s rýchlym nabíjaním a vysokou e-hustotou

7

Slovenský batériový startup Inobat nedávno oznámil, že ich nová 31-Ah batéria „E33“ prešla testami nezávislého laboratória. Tá je pritom charakteristická vysokým výkonom, rýchlym nabíjaním či vysokou energetickou hustotou.

Oznámený batériový článok od spoločnosti Inobat má „vreckový“ tvar a kapacitu 31 Ah. Podľa slovenskej spoločnosti ich batéria „prešla prísnym testovaním UN 38.3 podľa normy TUV a môže byť bezpečne odoslaná zákazníkom“.

Dizajn článku mal byť navrhnutý na mieru, a to s ohľadom na poskytovanie vysokého výkonu počas dlhšej doby. Z tohto hľadiska je tak vhodný pre výkonné elektromobily. Okrem toho však zaujmú aj vysoká energetická hustota a rýchle nabíjanie.

Pozoruhodné parametre

Počas nezávislého testovania spoločnosťou AnTek Certification bola podľa Inobatu zistená gravimetrická hustota batériového článku „E33“ na úrovni 328 Wh/kg, čo je naozaj výborná hodnota. Pre predstavu, napríklad Teslou používané cylindrické články formátu 2170 dosahujú okolo 250 Wh/kg a špička dostupná na trhu okolo 300 Wh/kg. Inobat pritom očakáva, že ďalšia drobná optimalizácia zabezpečí produkčným článkom energetickú hustotu 340 Wh/kg.

Testy tiež mali ukázať, že batériový článok dokáže vydržať kontinuálne vybíjanie koeficientom 10C. To by malo znamenať výkon, ktorý je 10-násobkom hodnoty kapacity batérie. To podľa spoločnosti Inobat zabezpečí elektromobilom rýchlu akceleráciu a vysoký výkon počas dlhého obdobia. Batérie sú tak vhodné najmä pre výkonné elektromobily.

Testy mali potvrdiť aj to, že batérie Inobat E33 sa z 10 na 80 % nabijú za 15 min. Na dosiahnutie tejto hodnoty sa pritom udržiava teplota článku pod 35 °C. Za zmienku tiež stojí, že podľa slovenského startupu batéria nevyžaduje špecializovaný systém chladenia napriek vysokému vybíjaciemu výkonu, keďže vysoký výkon dokáže poskytovať bez prehrievania dlhšiu dobu. Článok sa má pritom ochladiť z maximálnej teploty na izbovú teplotu do 30 min.

Nuž, uvedené informácie znejú veľmi dobre. Každopádne podstatné bude, aby sa tieto či iné sľubované batérie od spoločnosti Inobat dostali do nákladovo udržateľnej škálovateľnej hromadnej výroby.

Zdroj: Inobat

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na Slovensku by sa mohli vyrábať batériové „superčlánky“ s technológiou solid-state
Elektromobil MIA za menej ako 20 000 €, ktorý má mať slovenské batérie, je v ohrození
Spolupráca slovenského a čínskeho výrobcu batérií by mohla priniesť veľkú továreň či nové technológie
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Vyzerá to super, ale ak bude cena X – násobne vyššia ako batérie od CATL alebo Tesly a tým pádom výsledná cena elektromobilu Y – násobne vyššia, tak spánombohom…

    • Najdôležitejším parametrom je cena, splnenie automotive štandardov a schopnosť reálne dodávať veľké množstvá. Čo z tohoto má InoBat? Vypadá to na perfektný marketing…

Pridajte komentár