Hyundai začína s výrobou prototypu elektrického SUV na novej e-platforme

0

Kórejské médiá informujú, že Hyundai začína s produkciou prototypu nového plne elektrického SUV. Bude to prvý model značky, ktorý vyrastie na špecializovanej platforme pre elektromobily.

Koncern Hyundai Motor začiatkom roka informoval, že urýchľuje svoje plány v oblasti elektromobility. Do roku 2025 sa chce pritom stať jedným z troch najväčších výrobcov elektromobilov, keď plánuje produkovať 1,67 mil. e-áut ročne. Preto investuje do tejto oblasti 11 mld. € a ponúkne 44 elektrifikovaných modelov.

Špeciálna e-platforma vo finiši

Na podporu spomínaných cieľov začal koncern pracovať na úplne novej modulárnej platforme Electric-Global Modular Platform (E-GMP), ktorá je určená špeciálne pre elektromobily. Podobný prístup v oblasti elektromobility pritom zvolili aj mnohé ďalšie automobilky. Napríklad Volkswagen Group má platformu MEB, na ktorej postaví do roku 2022 až 27 koncernových modelov. Súčasné e-autá od kórejského výrobcu sa stavajú na platformách „spaľovákov“.

Portál Business Korea aktuálne informuje, že platforma E-GMP je už takmer hotová a že Hyundai sa začína pripravovať na výrobu prvého elektromobilu, ktorý na nej vyrastie. V tejto súvislosti už mali byť oslovení dodávatelia, pričom prototyp by mal byť hotový do decembra.

SUV strednej triedy s dojazdom 450 km?

Má ísť pritom o SUV, resp. CUV s pracovným názvom Hyundai NE. Oficiálne detaily žiaľ nepoznáme, predpokladá sa ale dojazd 450 km. Takýto dojazd už dnes ponúkajú koncernové modely Hyundai Kona Electric a Kia e-Niro. Mohlo byt tak ísť o väčšie vozidlo s vyššou spotrebou, pravdepodobne strednej triedy, a tak môžeme očakávať väčšiu ako 64 kWh batériu, ktorú využívajú spomínané modely.

Nová platforma prinesie nižšie výrobné náklady a ceny batérií by mali aj naďalej klesať. Takže vyhlásenie koncernu Hyundai Motor o cenovo dostupnejších nových elektromobiloch znie v tomto kontexte pomerne presvedčivo.

Keď Hyundai pred niekoľkými rokmi avizoval svoju platformu pre elektromobily, uviedol, že bude podporovať integráciu batérií s minimálnou kapacitou 64 kWh. Dojazd vozidiel postavených na tejto platforme má pritom dosahovať až 600 km. Po spomínanom SUV „Hyundai NE“ by sme mali dočkať aj jeho koncernového súrodenca značky KIA.

V prípade Hyundaiu NE sa teraz očakáva, že bude vyrobených 50 až 200 testovacích prototypov. Pred-sériový model má byť predstavený v júni budúceho roka. Do sériovej výroby by sa pritom mohol dostať ku koncu roka 2020.

Zdroj titulnej ilustračnej fotografie (Hyundai FE concept): Hyundai

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Faceliftovaný Hyunai Ioniq Electric s väčším dojazdom dostal 1. cenovku
Hyundai a Kia investovali kvôli elektromobilom do chorvátskeho startupu
Hyundai Kona Electric sa dočká modernizácie. Tá prinesie aj rýchlejšie nabíjanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár