Vlajkový elektromobil značky Hyundai má prísť na trh koncom roka

2

Z Južnej Kórey prichádza ďalšia správa ohľadom chystaného elektromobilu od koncernu Hyundai Motor. Tentokrát sa týka budúcej vlajkovej lode značky Hyundai – veľkého SUV Hyundai Ioniq 9. Dočkať sa ho pritom máme koncom tohto roka.

Koncern Hyundai Motor ešte v novembri 2021 predstavil veľké koncepčné elektromobily Hyundai Seven a Kia EV9. Z druhého menovaného sa už stal sériový model, ktorý je v predaji. Na produkčný verziu modelu na báze konceptu Hyundai Seven nazývaného aj Hyundai Ioniq 7 však stále čakáme.

Novinky

Podľa juhokórejských médií sa veľkého elektro-SUV značky Hyundai dočkáme koncom tohto roka, pričom na trh má prísť pod novým menom, a to Hyundai Ioniq 9, informoval The Korean Car Blog. Pôvodne mal byť tento model predstavený minulý mesiac, jeho oneskorenie však má priniesť vylepšenia.

Zaujímavosťou je premenovanie vozidla na Hyundai Ioniq 9, čo mala potvrdiť samotná automobilka. Na základe konceptu Hyundai Seven sa predpokladalo, že sérový model príde na trh ako Ioniq 7, pričom tento názov bol zaznamenaný aj v rámci testovacieho prototypu.

hyundai-seven

Zdroj: Hyundai

Predpokladá sa, že nové meno má zdôrazniť, že je to elektrická vlajková loď značky a zároveň si tak Hyundai necháva priestor na model/y, ktorý/é sa zaradí/zaradia medzi Ioniqy 6 a 9.

Čo ešte vieme?

Pri predstavení konceptu trojradového elektrického SUV Hyundai Seven Kórejci uviedli, že tento model má o 100 mm dlhší rázvor ako koncepčná Kia EV9, podporuje max. nabíjací výkon 350 kW, z 10 na 80 % sa nabije za 20 min a že cieľ ohľadom dojazdu sériového modelu bol nastavený na 480 km (zrejme podľa prísnejšieho juhokórejského test. cyklu).

hyundai-seven

Zdroj: Hyundai

Dá sa však predpokladať, že Hyundai Ioniq 9 bude zdieľať techniku s koncernovou Kiou EV9, ktorá vyrástla na 800-V architektúre dedikovanej e-platformy E-GMP. Kia EV9 pritom ponúka pohon zadnej nápravy alebo oboch náprav, výkon 150 až 283 kW, max. krútiaci moment 350 až 700 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,4 – 5,3 s, batériu s kapacitou 76,1 alebo 99,8 kWh, dojazd 412 až 563 km (WLTP), max. nabíjací výkon 240 kW či nabitie z 10 na 80 % za 19 až 24 min. Na našom trhu sa pritom predáva za cenu od 74 990 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai predstavil svoj najmenší a najlacnejší elektromobil – Inster
Hyundai zmodernizoval Ioniq 5. Ponúka napr. vyšší dojazd či komfort
Unikátna „kórejská elektro-Octavia“ Kia EV4 má ísť do výroby začiatkom budúceho roka
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Nuž dizajn je vec vkusu, ale ten „pohrebný veniec“ okolo zadných dverí?! No a na tie vylepšenia si teda rád počkám !!!

Pridajte komentár