Prvý dedikovaný elektromobil značky Hyundai, kompaktný až stredne veľký crossover Hyundai Ioniq 5, sa tento rok dočkal modernizácie. Tá priniesla napr. batérie s väčšou kapacitou, zvýšenie dojazdu, jemný facelift, menšie zmeny v interiéri, update softvéru, nové funkcie či nový variant N Line. A aktuálne dostal tento model slovenský cenník.
Hyundai Ioniq 5 postavený na dedikovanej platforme E-GMP prišiel na trh v roku 2021 a v nasledujúcom roku dostal menší update. A tento rok prešiel modernizáciou, ktorá sa opäť dotkla aj batérie. A práve upgrade akumulátora je zrejme najzásadnejšou zmenou, ktorú priniesla modernizácia. Kapacita základnej, pôvodne 58-kWh batérie sa zvýšila na 63 kWh. Po novom model s touto batériou ponúka dojazd 440 km (WLTP).
Kapacitne väčšia batéria pre verzie „Long Range“ mala pôvodne 72,6 kWh a v spojení s pohon zadnej nápravy zabezpečovala max. dojazd 470 až 480 km (WLTP). V roku 2022 zaznamenala upgrade na 77,4 kWh, čo zvýšilo max. dojazd na 507 km (WLTP). A aktuálna „Long Range“ batéria s kapacitou 84 kWh prináša dojazd až 570 km (WLTP).
3 verzie
Modernizovaný Hyundai Ioniq 5 je na Slovensku dostupný v 3 verziách. Prvá kombinuje menšiu batériu s pohonom zadnej nápravy a ponúka dojazd 440 km (WLTP), výkon 125 kW, max. krútiaci moment 350 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,5 s a podľa technického listu z českej produktovej stránky max. nabíjací výkon 175 kW a nabitie z 10 na 80 % za 18 min. A to za cenu od 45 090 € (vrátane aktuálneho bonusu).
Ďalšia verzia spája kapacitne väčšiu batériu s pohonom zadnej nápravy a ponúka dojazd 515 až 570 km (WLTP) v závislosti od variantu a výbavy, výkon 168 kW, max. krútiaci moment 350 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,5 s, max. nabíjací výkon 260 kW a nabitie z 10 na 80 % za 18 min. A to za cenu od 48 090 € (vrátane aktuálneho bonusu).
Najvyššie postavená verzia kombinuje kapacitne väčšiu batériu s pohonom oboch náprav a ponúka dojazd 495 až 546 km (WLTP) v závislosti od variantu a výbavy, výkon 239 kW, max. krútiaci moment 605 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,3 s, max. nabíjací výkon 260 kW a nabitie z 10 na 80 % za 18 min. A to za cenu od 54 390 € (vrátane aktuálneho bonusu) v 2. stupni výbavy „Style“. Všetky verzie pritom dosahujú maximálnu rýchlosť 185 km/h.
Ďalšie informácie ohľadom toho, čo priniesla modernizácia elektromobilu Hyundai Ioniq 5, nájdete v našom skoršom článku.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najlacnejší elektrický Hyundai dostal slovensky cenník
Hyundai uvádza na trh lacnejšie varianty modelov e-Kona, Ioniq 5 a Ioniq 6
Škoda uviedla náš trh model Enyaq Tour s cenovým zvýhodnením takmer 13 000 €
ODBER NOVINIEK
8 komentárov
Bude ako ten čo naň robia teraz na Youtube češi reklamu..? ANI ZADARMO!!!
Auto to nieje zle, ale Hyundai si to v cechach fakt posral.
Presne, hyundai a kia po tej kauze v cechach nikdy !
Dúfajme, že Hyundai zaplatil tažkých inžinierov, aby vyriešili vážny problém s čerpadlom pre chladenie elektromotora… človek, že by sa bál kúpiť nové auto .. brrrrŕ
Niečo mi ušlo, čo sa stalo Hyundai-u v ČR?
„https://…“
Je z toho seriál 🙂
Ja mám detto rovnakú skúsenosť so všetkým od Samsungu. Kórejci nie sú v tomto normálni. Prero mám práčku LG 🙂 To je fór. S LG zatiaľ nemám problém a mám od nich viac vecí, ale áno práčka je dôležitá a tak mám 2, jednu electrolux a druhú LG.
Auto fakt nie je zlé, teda okrem odskakujúcej zadnej nápravy na priečnych nerovnostiach (to by v takejto cenovej kategórii mohli mať kórejskí inžinieri vyriešené) a po 2 rokoch vymieňanej vstavanej nabíjacej jednotky, chybný zvar – zatekala voda do nabíjacej jednotky – ok, bola na to zvolávačka (auto vyrážalo poistky až na stĺpe).
Perlička – od tej záručnej opravy nabíjacej jednotky mi na 12V batérii chýbal kryt, čo som zistil až po 4 mesiacoch, keď som pri odchode na dovolenku balil aj do predného kufra. Kryt som si musel zaplatiť, lebo podľa servisu som si ho stratil sám :-). Nepomohla ani sťažnosť u importéra, klasika, riešte si to so servisom.
Z automobilkou je to ako so ženskou, až keď Vás zbalí, zistíte s kým máte dočinenia! 🙂 🙂 🙂