Objavil sa elektromobil Hyundai Ioniq 5 s neobvykle vysokým nájazdom. A majiteľ o ňom prezradil niekoľko zaujímavých informácií. Vrátane degradácie, resp. poklesu kapacity batérie, ktorá bola menená po 580 000 km.
Portály Insideevs a Carscoops upozornili na video, resp. facebookový príspevok ohľadom elektromobilu Hyundai Ioniq 5, ktorý môže byť rekordérom v nájazde v rámci tohto modelu. Veď podľa odometra má mať nájazd 666 255 km.
Až k neuvereniu pritom je, že tento nájazd bol dosiahnutý len po cca 3 rokoch a 5 mesiacoch používania vozidla. Majiteľ z Kórey však má byť obchodný cestujúci, takže to nemusí byť nemožné. Tento prípad je o to vzácnejší, že doterajšie elektromobily s veľmi vysokým nájazdom, o ktorých vieme a ktoré boli nejakým spôsobom popísané, boli modely od Tesly, predovšetkým Model S.
Údržba a nutné výmeny
Nie všetky zverejnené informácie ohľadom Hyundaiu Ioniq 5 s nájazdom cez 666 255 km sú úplne jasné, keďže spomínané video je v kórejčine a vychádzalo sa zo strojového prekladu. Majiteľ mal však ohľadom údržby svojho elektromobilu uviesť, že sa pravidelne menil olej v rámci diferenciálu a brzdová kvapalina.
Aktuálne najväčším problémom vozidla má byť nesprávne fungujúca integrovaná riadiaca jednotka nabíjania, čo neumožňuje nabíjanie striedavým prúdom (tzv. „pomalé“ AC nabíjanie). Chystá sa preto jej výmena. Čo však už bolo vymenené, je batéria.
Malo sa tak stať po nájazde 580 000 km. Príčina nám však nie je známe. Zaujala však informácia, že sa tak stalo bezplatne vo výskumnom a vývojovom centre koncernu Hyundai Motor. Bežná záruka Hyundaiu na batérie je totiž 8 rokov alebo 160 000 km (podľa toho, čo nastane skôr). Špekuluje sa pritom, že týmto gestom chcel Hyundai oceniť zisk batérie, ktorá môže byť zdrojom užitočných poznatkov.
Každopádne asi najzaujímavejšou informáciou je, že batéria menená po nájazde 580 000 km, ktorá sa nabíjala pravidelne cez DC nabíjačky na 100 %, mala mať ešte 87 % z pôvodnej kapacity. Je však možné, že pokles kapacity batérie bol o niečo vyšší, keďže sa zdá, že Hyundai časom uvoľňuje časť bufferu, aby zmiernil používateľsky citeľnú degradáciu.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Aké je „zdravie“ batérií 8 300 jazdených e-áut z analýzy Arval?
Česká Tesla s Guinnessovým rekordom má za sebou 500 000 km. V akom je stave?
Životnosť batérií elektromobilov má byť v skutočnosti podstatne dlhšia ako pri laboratórnych testoch
ODBER NOVINIEK
18 komentárov
Pri tejto príležitosti si dovolím konštatovať, že batérie nie sú najslabším článkom elektromobilov súčasnosti! Tým sú ich ceny ….
A ja by som dodal, že nielen ceny nových áut, ale nabaľujú sa servisy, ktoré dvihli servisné hodiny pre EV o 100% a viac, nabaľujú sa prevádzkovatelia nabíjacích staníc, kde aj keď vybudovali stanice z eurofondov, tak neváhajú pýtať za kWh nekresťanské peniaze a začínajú sa nabaľovať aj STK, kde zasa buzerujú majiteľov EV vymyslenými vadami, ako STK v Dun.Lužnej, pozdravujem p.Kubalu. Zjednodušene povedané, supy zacítili korisť a každý si chce urvať kúsok a majitelia EV to majú ustáť. Takto ide celý ekonomický efekt z EV niekam …
Treba sa vrátiť pár rokov nazad.Presne toto sa dialo s mobilnými (telefonnymi)operátormi v rámci roamingu a keďže sa im to vtedy osvedčilo,tak to teraz realizujú na elektromobiloch, len jednu vec nezastavia.VÝVOJ!
Ake vymyslene vady na STK?
Plný súhlas. Aj tie ceny na nabkach idú len hore. Phm sa aj znižujú. A pritom máme veľký prebytok výroby el. energie – všetko je to podvod, korporaty sa nabaľujú.
Zdravím, no, pekná porcia kilometrov. Ak je to pravda, tak je to podľa mňa paráda. Očakával som že batérie v elektromobiloch nemajú šancu takých kilometrov. Takže km by sme mali a treba začať niečo robiť s tými cenami a dostupnosť nabíjania. Pre mňa zatiaľ nereálne.
Ani nie. Ja ocakavam zivotnost baterii este vacsiu porciu km aj milion+. Tych 580tkm je len nieco vyse 1000 cyklov a to je malo. Mozno aj preto mu ju vymenili zdarma po zaruke aby analyzovali kde je problem ak bola vadna.
TAUR, neočakávaj, asi to tu už je, len o tom kvôli nižším nájazdom 99% BEV „ešte“ nevieme! 🙂
Batéria s nájazdom 580 tis. km je skutočne vzácna vec pre vývojárov, a to v akomkoľvek stave …..
Ja by som tú zázračnú životnosť vymenil za dvojnásobnú hustotu energie! 🙂
200tkm rocne, 16500tkm mesacne, 533km 365d v roku? Alebo 750-800km kazdy jeden pracovny den? A to cele 3,5r v kuse? To je tazko uveritelny najazd.
Asi jazdil do Číny a keďže cez Sev.Koreu nemôže, tak išiel obchádzkou cez Vietnam
Čítali ste ten článok ? Píšu, že to mal byť obchodný cestujúci. Kľudne mohol jazdiť po firmách a obchodoch a voziť vzorky tovaru, podpisovať zmluvy, atď. Je to úplne normálne. Stovky ľudí iba na Slovensku tak lietajú denne autom. Ja sa osobne stretávam min. s dvoma v práci, servis PC ( priamo u zákazníka), rozvoz kancl.papiera, obaja musia spraviť len k nám 100km. A to majú viac firiem denne.
Robil som obchodneho cestujuceho par rokov pre viac firiem a zdaleka som nemal najazd 200tkm. Neviem si predstavit co za obchodaka by to malo byt, s cim. Si zoberte ze by mal travit len soferovanim 8-10h denne aby ubehol taky pocet km. + cas na to obchodovanie. Bud ma denne 1-2 klientov za ktorymi prejde 800km, alebo maka denne 16+h kazdy bozi pracovny den v roku aby zvladol aj rokovania, ponuky, zmluvy administrativu, vdelavanie, reporty a ine co obnasa praca OZ. 🙂
Keby bol taxikar, kurier napr. dokumentov speci zasielok na velke vzdialenosti … proste job ktory je toceni km tak beriem, ale prave ten najazd obchdaka mi znie neuveritelne. Aj ja som mal dlhe dni ked som spravil aj 600km, ale nie kazdy jeden den. A on robil 800km? A to ani neratam ze 3,5r nemohol byt nikdy chory, mat dovolenku, byt na skoleni, na porade, vystave, vianocnom vecierku … lebo by mu potom vysiel denny najazd 1000+km. 🙂
Sú dve možné vysvetlenia.
1. Buď sa mu podarilo „nabúrať“ systém a pretočiť odometer (opačným smerom ako v autobazároch), alebo:
2. Auto na zdvihák, tehlu na pedál a lámeme rekordy.
Seriózne údaje a rekordy sú pravdepodobné asi ako výhra v jackpote…
V clanku pekne popisany o.eb na zakaznika. Aby baterka nemala vysoku degradaciu tak postupne uvolnuju buffer. Toto sa deje aj pri wv koncerne kedy si kupis 77kWh baterku a realne vyuzivas len 70-72 aby boli chraneny kym neskonci zaruka
Hyundai neoj..áva, ale predá auto s kapacitou 28 kW využiteľnou ( oficiálne v cenníku) pričom má v skutočnosti cez 32 kW, ktoré postupne uvoľňuje. Aspoň toto je známy prípad prvého Ioniqu.
Nie každý to toči okolo komína ako vy. Bývalá firma mala zmluvu so súkromníkom,ktorý niekoľkokrát denne točil 3 autá do Schwechatu na letisko a naspäť. Vozil niekoľkým firmám ľudí na letisko. Každému autu menil olej 2x ročne, raz ročne jednu sadu pneu na auto, čo ich zodral. Zrátajte si nájazd za 3,5 roka a dostanete podobné číslo. Netreba k tomu vymýšlať hlúposti.
Doplním, že sme id BA vzdialení 100km
Asi sa nedozvieme viac o tým „našvihaných“ km! Ak klamal, nech mu je zem ľahká! 🙂 Ak sú reálne, tak ja len dodám, že boli urobené za extrémne krátky čas, a asi s pravidelným a rýchlym nabíjaním. To mohlo tiež mať vplyv celkový nájazd km.
P.S. Viete, Kórea je Kórea, tam vraj aj voda vrie až pri 120°C ! 🙂 …….