Automobilka Hyundai dnes predstavila elektrické „SUV“ segmentu A – Hyundai Inster. Novinka pritom prekvapila svojimi rozmermi, pohonným systémom aj výbavou.
Malý 5-dverový elektromobil Hyundai Inster dnes zažil svetovú premiéru na autosalóne v Busane a v niektorých smeroch milo prekvapil. A to aj väčšími rozmermi v porovnaní so spaľovacím modelom Casper, z ktorého vychádza. Rozmery 3 825 x 1 610 x 1 575 x 2 580 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) totiž znamenajú, že si polepšil na dĺžku o 230 mm, na šírku o 15 mm a z hľadiska rázvoru o 180 mm.
Pre porovnanie uvádzame, že Dacia Spring (segment A) meria 3 737 x 1 583 x 1 513 x 2 423 mm, Volkswagen e-up (segment A) meria 3 597 x 1 645 x 1 478 x 2 422 mm a Citroen e-C3 (segment B) meria 4 010 x 1 760 x 1 570 x 2 540 mm. A model Inster ponúka aj pomerne zaujímavý objem batožinového priestoru, a to 280 až 351 l v závislosti od polohy zadných posúvateľných sedadiel.
- Zdroj: Hyundai
- Zdroj: Hyundai
Pohonné ústrojenstvo
Hyundai Inster sa tiež môže pochváliť viacerými nadštandardnými parametrami v rámci pohonného systému vzhľadom na segment. Základná verzia ponúka výkon 71,1 kW, krútiaci moment 147 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,7 s, maximálnu rýchlosť 140 km/h, 42-kWh batériu, odhadovaný dojazd cez 300 km (WLTP), nabitie z 10 na 80 % za cca 30 min či 11-kW palubnú nabíjačku.
Vyššie postavená verzia „Long-Range“ disponuje výkonom 84,5 kW, krútiacim momentom 147 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 10,6 s, maximálnou rýchlosťou 150 km/h, 49-kWh batériou, cieľovým dojazdom 355 km (WLTP), max. nabíjacím výkonom 120 kW, nabíjaním z 10 na 80 % za cca 30 min či 11-kW palubnou nabíjačkou. Sklamaním však môže byť efektivita, resp. spotreba vozidla.
Výbava
Hyundai Inster určite poteší možnosťou obojsmerného nabíjania V2L, a to zrejme bez potreby prídavného zariadenia (napr. adaptéra), pričom sa zdá, že prípojka bude k dispozícii v exteriéri aj interiéri. K dispozícii bude tiež tepelné čerpadlo či systém vyhrievania batérie.
V interiéri nájdeme dva 10,25″ displeje, bezdrôtový nabíjací dok, ambientné osvetlenie, vyhrievané predné sedadlá či vyhrievaný volant. Vozidlo ponúkne aj strešné okno, bezkľúčový vstup, 15 alebo 17″ kolesá či podľa výrobcu „najkomplexnejší technologický balík výbavy“, ktorý zahŕňa napr. systému ADAS s množstvom funkcií. Aktuálne však nie je známe, čo zo spomínanej výbavy je štandardom.
Dostupnosť
Hyundai Inster sa dostane na domáci juhokórejský trh toto leto a následne na ďalšie trhy, vrátane Európy, Stredného východu, Ázie a Tichomoria. Cenu výrobca zatiaľ neuviedol. Predstavitelia Hyundaiu v minulosti spomínali cenu okolo 22 000 či 20 000 €.
- Zdroj: Hyundai
- Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najlacnejší elektromobil od Vinfastu odhalil špecifikácie a domácu cenu
Stellantis spustil výrobu cenovo dostupného elektromobilu z Číny. A v pláne je aj čínske SUV
Modernizovaná Dacia Spring dostala slovenský cenník. Zostáva najlacnejším elektromobilom na trhu
ODBER NOVINIEK
8 komentárov
Redakcia, prosim opravte rozmer Dacie Spring. Sirka 1770mm je so spatnymi zrkadlami, bez nich je to 1622mm. So zrkadlami by mal napr spominany VW e-Up 1910mm.
Ďakujem za upozornenie. Na webe výrobcu som aktuálne našiel údaj dokonca len 1 583 mm.
Stále tvrdím pre Európu autá 4m a 4m+! A tu ešte ten podivná maska a dizajn vôbec ……
Prečo by mali byť pre „Európu“ autá 4 m a 4m+?
Čo ak ja chcem malé auto?
A okrem mňa ďalšie tisíce občanov Európy?
Dizajn je subjektívna vec, mne sa tento páči.
Komu sa nepáči, nech nekupuje.
Mne sa to bude páčiť až to bude za 12000€
Počkaj na jazdenku po 5 rokoch
Tak ako sa ti páči svokra až po 5 poldeci! Však! 🙂
Áno dizajn je subjektívna vec, a ja som len povedal, že sa mi nepáči! Ak chceš malé auto, a nemá presne tvoju mieru, tak ti dobre poslúži aj o málo väčšie, tých „mojich“ 4m. Naopak to býva horšie, keď je niekto vysoký, a má malé auto ….
Autá pod 4m sú objektívne zraniteľnejšie na cestách. Neviem, či si menšieho vzrastu, ale práve menší ľudia zvyknú obľubovať veľké autá! V Čine, Kórei a Japonsku sú ľudia všeobecne menšieho vzrastu, a mestá s oveľa väčšími parkovacími problémami.
Ja som si kupoval kombíčka, a posledné auto mám SUV, ktoré je pre mňa, vyššej postavy, vlastne primeraným „kombíčkom“, a viem to oceniť. Preto „žičím“ Európanom autá 4m a 4m+! To neznamená, že sa v EU pre teba menšie autá neobjavia! 🙂