Hyundai predstavil nový variant svojho najlacnejšieho elektromobilu

4

Najmenší a cenovo najdostupnejších elektromobil od značky Hyundai, model Inster, dostal nový variant. Nesie meno Hyundai Inster Cross a mal by byť o niečo vhodnejší na nespevnené cesty.

Automobilka Hyundai v júni tohto roka predstavila svoj nový elektromobil Inster, ktorý vychádza z pôvodne spaľovacieho modelu Casper. Plne elektrická verzia je však okrem iného väčšia, keď ponúka rozmery 3 825 x 1 610 x 1 575 (dĺžka x šírka x výška ) a rázvor 2 580 mm, pričom batožinový priestor dosahuje 280 až 351 l (v závislosti od polohy zadných posúvateľných sedadiel).

Juhokórejská značka tvrdí, že tento elektrický crossover balansuje niekde medzi segmentmi A a B. Pôvodný model bol pritom navrhnutý ako mestské vozidlo, aktuálne predstavený variant Hyundai Inster Cross by však mal vodičom dodať trošku viac odvahy, aby sa s ním vybrali aj na nespevnené cesty.

Outdoorový dizajn

Výrobca uvádza, že ich novinka má outdoorovo ladený dizajn a je pripravená na malé dobrodružstvá v prírode. „Model Inster sa vyznačuje širokými, hranatými prednými a zadnými nárazníkmi, ktoré zdôrazňujú jeho dobrodružný charakter, ako aj výraznými čiernymi ochrannými panelmi. Predné a zadné kryty podvozku spolu s ochranou prahov a 17-palcovými kolesami z ľahkej zliatiny poskytujú extra ochranu pri jazde po nerovných cestách,“ dodáva Hyundai.

hyundai inster cross

Zdroj: Hyundai

Zákazníkov môže tiež potešiť, že v prípade modelu Inster Cross sú štandardom strešné nosiče, ktoré sú kompatibilné so „strešným košom“ pre prepravu ďalších vecí (ten je zrejme súčasťou príplatkovej výbavy). Exkluzivitou nového variantu je matný zelený lak, ako aj špeciálna kombináciu farieb a čalúnenia v rámci interiéru.

Hyundai Inster Cross ponúkne v štandardnej výbave aj viacero bezpečnostných a asistenčných systémov. A to vrátane asistenta jazdy na diaľnici HDA 1.5, inteligentného tempomatu Smart Cruise Control či asistenta na predchádzanie zrážke.

Špecifikácie

Čo sa týka špecifikácií, variant Inster Cross ponúkne dojazd max. 360 km (WLTP) a nabitie z 10 na 80 % za cca 30 min. A keďže Hyundai aktuálne uvádza, že ich novinka vychádza z bežného Insteru, tá by mala byť dostupná v 2 verziách, ktoré ponúknu výkon 71,1 a 84,5 kW, krútiaci moment 147 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,7 a 10,6 s, maximálnu rýchlosť 140 a 150 km/h, 42 a 49-kWh batériu, dojazd 300+ až 360 km (WLTP) či 11-kW palubnú nabíjačku.

hyundai inster cross interier

Zdroj: Hyundai

Hyundai Inster Cross sa začne vyrábať v domácej Južnej Kórei koncom tohto roka a prvé kusy by mali doraziť na Slovensko na jar budúceho roku. Ceny zatiaľ nie sú známe. Bežný variant začína v uvádzacej edícii na domácom trh na cene cca 21 000 € (po prepočte).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai predstavil „offroadovú“ verziu elektromobilu Ioniq 5
Hyundai uvádza na trh lacnejšie varianty modelov e-Kona, Ioniq 5 a Ioniq 6
Hyundai a Kia spúšťajú vývoj rýchlonabíjacích LFP batérií pre cenovo dostupnejšie elektromobily
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Na mňa pôsobia tie nárazníky z kruhovými svetlami ako päsť na oko! Je asi ako bol charakterizovaný Trabant: „Nenadchne, ale poslúži“! 🙂 ………

  2. dnes som sa bol opýtať v Renaulte na Mobilize Duo……vysmiali ma, že o ničom nevedia…..a aj tak sa nebude predávať u nás……..jednoducho nechcú ani za svet pustiť elektromobil do 10 000 eur…..celá ekológia je len zástierka ……vyhovuje niekomu, že tu jazdíme na dvadsaťročných vrakoch a uplácame estekáčku……

    • Ja som si chcel vyskusat eMegane. Ze oni nemaju ale pozrie kde na Slovensku maju. A ake prekvapenie – nemali nikde. Takze my nekupujeme lebo oni nepredavaju a oni nepredavaju lebo my nekupujeme. Zacarovany kruh. Zatial sa im viac oplati predavat smraďochy. Ak ked z biznis pohladu ich zasa chapem. ECx4 stoji pred Citroenom uz hoodne dlho.

Pridajte komentár